The Foreign Languages Forum
Thessaloniki, 4 March 2018 | Capsis
 Hotel

The full programme will be available in February 2018.

The FL Forum

Jammie Keddie

Jamie Keddie will be a plenary speaker at the 12th Foreign Languages Forum that will take place in Thessaloniki on March 4 2018. Here is a small preview of what we expect to hear.

Jamie's Plenary

The teacher as a storyteller

It is often teachers of young learners who are the quickest to embrace teacher-led storytelling as a way of engaging students and structuring lessons. But we are considering a classroom craft which is far too valuable and versatile to be associated exclusively with one group alone. In this practical talk, I would like to share a number of teacher-led storytelling skills, activities and devices which will be suitable for all types of language teachers and learners.

A few things about Jamie

Jamie Keddie is a Barcelona-based Scot with a love for storytelling, a passion for teaching, and an obsession for YouTube. He is the author of three books: Videotelling (Lessonstream Books, 2017), Online Video(Oxford University Press, 2014), and Images (Oxford University Press, 2009). Jammie is also the founder of Lessonstream, the popular resource site for teachers. He is well known in the world of English Language Teaching. Since 2008, he has shared his insight, ideas, and expertise with teachers and educators in over 40 different countries.

Do not miss Jamie's plenary session and workshop during the 12th FL Forum in Thessaloniki.

jamie-keddie-crop-21.jpg
videotelling.jpg

Jamie's Workshop

Online video and critical thinking

We are living in an age when virtually anyone can publish content online. Unfortunately, the result can be a fight for clicks, shares and views. And in the absence of codes of conduct or standards of practice, dubious online activities have become commonplace. 

 In this practical workshop, I would like to share a story that has come out of online video culture. Teachers of screenagers can make use of this story in their own classrooms to encourage discussion and to raise students' critical awareness of online video content.

 Participants will learn: 

  • How to use online videos in the classroom to generate discussion and develop students' speaking skills.
  • Evaluate video content according to classroom level and topic of interest.
  • Enhance their students' critical thinking by evaluating the reliability of sources and by identifying bias, logical fallacies and deceptive arguments.

Plenary Speakers

Jamie Keddie

Jamie Keddie

Dr Thomai Alexiou

Dr Thomai Alexiou

Efi Glymi

Efi Glymi

Δρ Κώστας Γεωργάκας

Δρ Κώστας Γεωργάκας

Plenary Sessions

The teacher as a storyteller
Jamie Keddie

The teacher as a storyteller

It is often teachers of young learners who are the quickest to embrace teacher-led storytelling as a way of engaging students and structuring lessons. But we are considering a classroom craft which is far too valuable and versatile to be associated exclusively with one group alone. In this practical talk, I would like to share a number of teacher-led storytelling skills, activities and devices which will be suitable for all types of language teachers and learners.

Αξιολόγηση και βελτίωση της διδασκαλίας μας
Έφη Γλυμή, Ειδική Παιδαγωγός

Η διδασκαλία είναι ένας δυναμικός συνδυασμός παρουσίασης, τέχνης και επιστήμης που επηρεάζεται σε αρκετό βαθμό από την προσωπικότητα του καθηγητή, το κίνητρο των μαθητών και την ιδιαιτερότητα του εργασιακού περιβάλλοντος.

Το να βελτιώνεσαι ως εκπαιδευτικός απαιτεί γνώση της αλληλεπίδρασης των ανωτέρω παραγόντων και των διαρκών αλλαγών και μια τέτοια αντίληψη χρειάζεται διαρκή αξιολόγηση και ανάλυση.

Η αξιολόγηση του τρόπου διδασκαλίας είναι απαραίτητη γιατί έτσι ο εκπαιδευτικός συγκεντρώνει πληροφορίες για την προσωπική του βελτίωση και δυναμώνει το επαγγελματικό του προφίλ για την περαιτέρω εξέλιξή του.

30 Εργαλεία Marketing για τα ΚΞΓ σε περιόδους κρίσης
Dr Κώστας Γεωργάκας

Είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ η επικρατούσα άποψη, ότι σε δύσκολους καιρούς κόβουμε ή μειώνουμε τους προυπολογισμούς marketing, πωλήσεων & διαφήμισης.

Σκοπός της ομιλίας, είναι η παρουσίαση και η συζήτηση «τακτικών» και «εργαλείων» απαραίτητων για κάθε Μικρομικρή και Μικρομεσαία Οικογενειακή Επιχείρηση και ιδιαίτερα για ΚΞΓ, έτσι ώστε να ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ τους και την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Οι καιροί των αναταράξεων θα αλλάξουν, αλλά είναι ευκαιρία ΣΗΜΕΡΑ, να μην αφήσουμε την ΚΡΙΣΗ να πάει χαμένη. Πρέπει να την εκμεταλλευτούμε ΔΥΝΑΜΙΚΑ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ.
Οι τακτικές που θα αναλυθούν και θα συζητηθούν με τους συμμετέχοντες, στοχεύουν ΑΚΡΙΒΩΣ, στο να δώσουν στους ιδιοκτήτες των ΚΞΓ το έναυσμα για μια πιο δυναμική αντιμετώπιση της κατάστασης στην αγορά και να τους ωθήσουν σε μια πιο ΕΞΩΣΤΡΕΦΗ δραστηριότητα.

Get to know our speakers

Jamie Keddie

Teacher & Storyteller

Jamie Keddie is a Barcelona-based Scot with a love for storytelling, a passion for teaching, and an obsession for YouTube. He is the author of three books: Videotelling (Lessonstream Books, 2017), Online Video(Oxford University Press, 2014), and Images (Oxford University Press, 2009). Jammie is also the founder of Lessonstream, the popular resource site for teachers. He is well known in the world of English Language Teaching. Since 2008, he has shared his insight, ideas, and expertise with teachers and educators in over 40 different countries.

Εφη Γλυμή

Ειδική Παιδαγωγός, Καθηγήτρια Αγγλικών

Η Έφη είναι καθηγήτρια Αγγλικής με ειδίκευση στη διδασκαλία της Αγγλικής σε δυσλεκτικά παιδιά (ΔΙ.ΚΕ.ΨΥ) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου MSc in Educational Studies από το πανεπιστήμιο του Surrey. Παράλληλα συνεργάζεται με κέντρα λόγου και μάθησης του ιδιωτικού τομέα.

Dr Thomai Alexiou

Assistant Professor - Department of Theoretical & Applied Linguistics

Dr Thomaï Alexiou is an Assistant Professor at the Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki. She holds an MA in TEFL from Canterbury Christ Church University and a PhD in Applied Linguistics from the University of Wales Swansea, UK. She has taught English as a foreign language for about 10 years in Greece and Britain. She currently teaches courses in methodology of language teaching, pedagogical foundations in learning a foreign language, current communicative approaches and research methods in applied linguistics. Since her employment she has been involved in research projects focusing mainly on issues relating to young and very young learners. She is also the coordinator of the Module ‘Teaching English to Young Learners’ (at the postgraduate level) at the Hellenic Open University.

Δρ Κώστας Γεωργάκας

Οικονομολόγος-Συμβούλος Επιχειρήσεων

Ο Δρ Κωνσταντίνος Γεωργάκας είναι Πτυχιούχος της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Θεσσαλονίκης (vυν Πανεπιστήμιο Μακεδονίας), με μεταπτυχιακές σπουδές (MASTER’S) στην Διοίκηση Επιχειρήσεων και το Management από το Ινστιτούτο Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Κοινωνικών Επιστημών της Τουλούζης, Γαλλίας και Διδακτορικό Δίπλωμα (PhD) στη «Στρατηγική και Marketing» από το Université de Paris ΙΧ Dauphine, Γαλλίας. Η 38χρονη επαγγελματική του πορεία σαν Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Διευθυντικό στέλεχος, βρίσκεται στους χώρους των ΠΩΛΗΣΕΩΝ, του MARKETING, του MANAGEMENT, της ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, του ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, των ΕΞΑΓΩΓΩΝ, των START UPS, της ΔΙΑΔΟΧΗΣ στις ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ και της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Workshops

We are living in an age when virtually anyone can publish content online. Unfortunately, the result can be a fight for clicks, shares and views. And in the absence of codes of conduct or standards of practice, dubious online activities have become commonplace. 

In this practical workshop, I would like to share a story that has come out of online video culture. Teachers of screenagers can make use of this story in their own classrooms to encourage discussion and to raise students' critical awareness of online video content.

 Participants will learn: 

  • How to use online videos in the classroom to generate discussion and develop students' speaking skills.
  • Evaluate video content according to classroom level and topic of interest.
  • Enhance their students' critical thinking by evaluating the reliability of sources and by identifying bias, logical fallacies and deceptive arguments.



Workshop Leader: Jamie Keddie
Limited Availablity | Participation Fee: €40 (early bird €30)

Exhibitors

Last update: 19/12/2017

OUP
Super Course
ELT NEWS
Express Publishing
Peoplcerrt

Sign up to receive your personal invitation

If you want to receive your personal invitation along with updates regarding the Foreign Languages Forum then join our mailing list.

www.eltnews.gr/forum