The 10th Foreign Languages Forum

The Foreign Languages Forum is one of the main events in the greek ELT calendar. Attended by 1500 professionals, it provides participants the opportunity to meet fellow professionals, exchange ideas, inspect new books at the exhibition area and get informed on current developments though a two day programme full of professional and commercial presentations. This year the Foreign Languages Forum is proud to have Russell Stannard (see below) delivering the Forum's plenary on Sunday 12 March. Russell Stannard will also, for the first time in Athens, do a workshop on the use of mobile tools in the classroom.

Join us at the Crowne Plaza Hotel on 11 & 12 March 2017.

Download the Forum's programme

 

The 10th Foreign Languages Forum

The Foreign Languages Forum is one of the main events in the greek ELT calendar. Attended by 1500 professionals, it provides participants the opportunity to meet fellow professionals, exchange ideas, inspect new books at the exhibition area and get informed on current developments though a two day programme full of professional and commercial presentations. This year the Foreign Languages Forum is proud to have Russell Stannard (see below) delivering the Forum's plenary on Sunday 12 March. Russell Stannard will also, for the first time in Athens, do a workshop on the use of mobile tools in the classroom.

Join us at the Crowne Plaza Hotel on 11 & 12 March 2017.

Download the Forum's programme

 


Schedule

Saturday 11 March

Ballroom F Hall (to read abstract click on title)

10:00-11:00: Dyslexia & Writing (Plenary Session)

Έφη Γλυµή: Η Έφη είναι καθηγήτρια Αγγλικής με ειδίκευση στη διδασκαλία της Αγγλικής σε δυσλεκτικά παιδιά (ΔΙ.ΚΕ.ΨΥ) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου MSc in Educational Studies από το πανεπιστήμιο του Surrey. 

Σ’αυτή την παρουσίαση θα έχουµε την ευκαιρία να ανακαλύψουµε τρόπους ώστε να βοηθήσουµε τους µαθητές µε µαθησιακές δυσκολίες να προσεγγίσουν το γραπτό λόγο. Θα δοθούν πρακτικά παραδείγµατα και θα συζητηθούν οι λόγοι που κάνουν τη γραπτή έκφραση δύσκολη σ΄αυτά τα παιδιά.

11:30-12:20: Andrew Betsis: ELT exams update
  • The implications of this year's high pass rates in many exams.
  • 'Kratiko' goes digital but how many candidates are willing to take it?
  • LRN, NOCN, ESB and MSU still strong.
  • IELTS on the rise. Fewer candidates for TOEIC and TOEFL.
  • CaMLA (Cambridge and Michigan Language Assessment) still leading in
       numbers.
  • The role of the efl teacher today, when teaching or 'preparing' learners at
    levels B2 and C2.
12:30-13:20: Express Publishing: Reforming Education: A New Generation of Materials to Meet the Needs of Every Learner and Teacher!
Reforming Education: A New Generation of Materials to Meet the Needs of Every Learner and Teacher!
  • Right On! — A new course for senior classes!
  • New On Screen B1 and On Screen C1!
  • Career Paths Series and Greenwich Exams: A unique certificate, a promising career!
  • The Express Publishing Digibooks: Creating the school of the future!
13:30-14:20: Ο εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος (Featured Presentation)

Η εκπαίδευση είναι µια πολύπλοκη διαδικασία. ∆εν είναι µόνο µαθησιακή αλλά και ψυχολογική. Πολλές φορές ο εκπαιδευτικός καλείται να ακούσει τα προβλήµατα που έχουν οι γονείς µε τα παιδιά τους - µαθητές, να κατανοήσει το πρόβληµα και να προσπαθήσει να συµβουλεύσει το γονιό ώστε να δώσει λύση στο πρόβληµα µε το παιδί του ή να τον συµβουλεύσει πως να κάνει τη σχέση του µε το παιδί πιο λειτουργική. Η διαδικασία όπως περιγράφεται παραπάνω είναι µια ξεκάθαρη συµβουλευτική σχέση που ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συµβούλου, µε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σύµβουλος, και ο γονιός είναι ο συµβουλευόµενος που καθοδηγείται από τον σύµβουλο - εκπαιδευτικό.

Το ρόλο αυτό ο εκπαιδευτικός τον είχε πάντα στην εκπαίδευση. Πάντα ο γονιός απευθυνόταν στο δάσκαλο για µια συµβουλή και πάντα ο δάσκαλος τον άκουγε και προσπαθούσε να δώσει λύση στο πρόβληµα του. Η σηµερινή πραγµατικότητα είναι πιο πολύπλοκη οπότε και τα προβλήµατα που αντιµετωπίζει ο γονιός µε τα παιδιά του πιο περίπλοκα. Συµβουλευτική είναι η προσέγγιση που πρέπει να ακολουθήσει ο εκπαιδευτικός για να  προσφέρει βοήθεια και  στήριξη στους γονείς των µαθητών του για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους που πηγάζουν από το σχολείο, τους συµµαθητές, το κοινωνικό και το οικογενειακό περιβάλλον. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει γνώσεις και δεξιότητες για να ανταποκριθεί στο ρόλο αυτό. Ποιες είναι οι γνώσεις και ποιες οι δεξιότητες  που πρέπει να έχει; Πως πρέπει να δοµήσει µια σχέση µε το γονιό και πως πρέπει να την οριοθετήσει για να είναι αποτελεσµατικός; Σε ποιες περιπτώσεις ακούει και δίνει λύσεις και σε ποιες περιπτώσεις δεν µπορεί να το κάνει; Τέλος η συµβουλευτική στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει ως στόχο την καλή συνεργασία όλων των µελών της σχολικής κοινότητας.

14:30-15:20: Super Course Publishing: Κάντε το μάθημα πιο ευχάριστο με τις Νέες Τεχνολογίες

Παρισόπουλος Θωµάς, Marketing Consultant, Super Course Elt Publishing

Πώς µπορούµε να κάνουµε το µάθηµα πιο ελκυστικό και ευχάριστο; Πώς µπορούν οι νέες τεχνολογίες να βοηθήσουν τους αδύναµους µαθητές και αυτούς µε µαθησιακές δυσκολίες; Πώς να ενσωµατώσουµε τις νέες τεχνολογίες στην εκµάθηση των Αγγλικών;

15:30 - 16:30: Αυτισμός & μύθοι: Όλα τα SOS σημάδια (Featured Presentation)

Γεράσιµος Ρούσσος

Μπορεί κάποιος εύκολα να καταλάβει εάν κάποιο άτοµο είναι στο αυτιστικό φάσµα; Τυπική κλινική εικόνα Τρόποι εκδήλωσης. ∆ιδακτική παρέµβαση & στρατηγικές βελτίωσης.

Democritus Hall (to read abstract click on title)

11:00-11:25 - Next generation of online learning. Trends and threads.

Artjom Gusev - Vimbox Abassador in Greece

We'll cover LMS system, lesson personalisation and ways how the software might make the work of a teacher more joyful and effective.

11:30-12:20: Teaching adults: can it be fulfilling? (Featured Presentation)

Panagiota Frytzala

Adult learners are a growing part of the student body as English has become the international language and these people might not have had the chance to master the language at an earlier age. These adults range from young adults who wish to get a language certificate or pursue their studies in an English-speaking country to professionals who are faced with the need to learn or improve their English so as to stay competitive within the job market. Whatever the situation, teaching adults can be a pleasant surprise and quite a challenge at the same time. Within this framework, this presentation aims at putting forth the reasons why an adult can be highly motivated, more mature and therefore a better learner. It will also present some ways in which a teacher can approach teaching adults so as to better serve the particular needs and abilities of these students. What is hoped for is for English language teachers to realize that teaching adults can actually be quite fulfilling.

 

12:30-13:20: Engaging Students (Featured Presentation)

Dimitris Primalis

Have you been planning meticulously, spending hours to prepare material only to find out that your students are utterly bored and often non-responsive at all in class? Learner engagement is a game changer but seems hard to achieve. Can methodology and everyday technology save your teaching day? How can routine activities be transformed to motivate learners to produce language? A workshop for frontline teachers who want to boost motivation, language production and participation in their classes.

13:30-14:20: Burlington Books: Stay Connected B1+ and B2

Christina Bakopoulou, Managing Director, Burlington Books

Updated by popular demand with brand new content and design, Stay Connected comes with a state-of-the-art digital platform and whiteboard software with fascinating documentary videos especially created for the series.

15:30-16:30: Ρατσιστικό bullying (Featured Presentation)

Βικτωρία Πρεκατέ

Στην οµιλία εξετάζονται οι µορφές, τα αίτια, οι συνέπειες του ρατσιστικού σχολικού εκφοβισµού, καθώς και οι τρόποι πρόληψης και αντιµετώπισης σε σχολικό πλαίσιο, µέσα από παραδείγµατα, όπως επίσης και η στήριξη σε ατοµικό επίπεδο. Το ρατσιστικό bullying έχει πρόσφατα αναζωπυρωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, παρά τη µακροχρόνια παράδοσή τους στην πολυπολιτισµικότητα και την αποδοχή της διαφορετικότητας στην εκπαίδευση. Πέρα από πολιτικές απόψεις, ο αλληλοσεβασµός µεταξύ όλων των παιδιών, η συµµετοχή τους στην εκπαίδευση και η αρµονική συµβίωση µεταξύ τους χωρίς προκαταλήψεις αποτελεί αναφαίρετο δικαίωµα όλων των παιδιών.

Schedule

Saturday 11 March

Ballroom F Hall (to read abstract click on title)

10:00-11:00: Dyslexia & Writing (Plenary Session)

Έφη Γλυµή: Η Έφη είναι καθηγήτρια Αγγλικής με ειδίκευση στη διδασκαλία της Αγγλικής σε δυσλεκτικά παιδιά (ΔΙ.ΚΕ.ΨΥ) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου MSc in Educational Studies από το πανεπιστήμιο του Surrey. 

Σ’αυτή την παρουσίαση θα έχουµε την ευκαιρία να ανακαλύψουµε τρόπους ώστε να βοηθήσουµε τους µαθητές µε µαθησιακές δυσκολίες να προσεγγίσουν το γραπτό λόγο. Θα δοθούν πρακτικά παραδείγµατα και θα συζητηθούν οι λόγοι που κάνουν τη γραπτή έκφραση δύσκολη σ΄αυτά τα παιδιά.

11:30-12:20: Andrew Betsis: ELT exams update
  • The implications of this year's high pass rates in many exams.
  • 'Kratiko' goes digital but how many candidates are willing to take it?
  • LRN, NOCN, ESB and MSU still strong.
  • IELTS on the rise. Fewer candidates for TOEIC and TOEFL.
  • CaMLA (Cambridge and Michigan Language Assessment) still leading in
       numbers.
  • The role of the efl teacher today, when teaching or 'preparing' learners at
    levels B2 and C2.
12:30-13:20: Express Publishing: Reforming Education: A New Generation of Materials to Meet the Needs of Every Learner and Teacher!
Reforming Education: A New Generation of Materials to Meet the Needs of Every Learner and Teacher!
  • Right On! — A new course for senior classes!
  • New On Screen B1 and On Screen C1!
  • Career Paths Series and Greenwich Exams: A unique certificate, a promising career!
  • The Express Publishing Digibooks: Creating the school of the future!
13:30-14:20: Ο εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος (Featured Presentation)

Η εκπαίδευση είναι µια πολύπλοκη διαδικασία. ∆εν είναι µόνο µαθησιακή αλλά και ψυχολογική. Πολλές φορές ο εκπαιδευτικός καλείται να ακούσει τα προβλήµατα που έχουν οι γονείς µε τα παιδιά τους - µαθητές, να κατανοήσει το πρόβληµα και να προσπαθήσει να συµβουλεύσει το γονιό ώστε να δώσει λύση στο πρόβληµα µε το παιδί του ή να τον συµβουλεύσει πως να κάνει τη σχέση του µε το παιδί πιο λειτουργική. Η διαδικασία όπως περιγράφεται παραπάνω είναι µια ξεκάθαρη συµβουλευτική σχέση που ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συµβούλου, µε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σύµβουλος, και ο γονιός είναι ο συµβουλευόµενος που καθοδηγείται από τον σύµβουλο - εκπαιδευτικό.

Το ρόλο αυτό ο εκπαιδευτικός τον είχε πάντα στην εκπαίδευση. Πάντα ο γονιός απευθυνόταν στο δάσκαλο για µια συµβουλή και πάντα ο δάσκαλος τον άκουγε και προσπαθούσε να δώσει λύση στο πρόβληµα του. Η σηµερινή πραγµατικότητα είναι πιο πολύπλοκη οπότε και τα προβλήµατα που αντιµετωπίζει ο γονιός µε τα παιδιά του πιο περίπλοκα. Συµβουλευτική είναι η προσέγγιση που πρέπει να ακολουθήσει ο εκπαιδευτικός για να  προσφέρει βοήθεια και  στήριξη στους γονείς των µαθητών του για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους που πηγάζουν από το σχολείο, τους συµµαθητές, το κοινωνικό και το οικογενειακό περιβάλλον. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει γνώσεις και δεξιότητες για να ανταποκριθεί στο ρόλο αυτό. Ποιες είναι οι γνώσεις και ποιες οι δεξιότητες  που πρέπει να έχει; Πως πρέπει να δοµήσει µια σχέση µε το γονιό και πως πρέπει να την οριοθετήσει για να είναι αποτελεσµατικός; Σε ποιες περιπτώσεις ακούει και δίνει λύσεις και σε ποιες περιπτώσεις δεν µπορεί να το κάνει; Τέλος η συµβουλευτική στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει ως στόχο την καλή συνεργασία όλων των µελών της σχολικής κοινότητας.

14:30-15:20: Super Course Publishing: Κάντε το μάθημα πιο ευχάριστο με τις Νέες Τεχνολογίες

Παρισόπουλος Θωµάς, Marketing Consultant, Super Course Elt Publishing

Πώς µπορούµε να κάνουµε το µάθηµα πιο ελκυστικό και ευχάριστο; Πώς µπορούν οι νέες τεχνολογίες να βοηθήσουν τους αδύναµους µαθητές και αυτούς µε µαθησιακές δυσκολίες; Πώς να ενσωµατώσουµε τις νέες τεχνολογίες στην εκµάθηση των Αγγλικών;

15:30 - 16:30: Αυτισμός & μύθοι: Όλα τα SOS σημάδια (Featured Presentation)

Γεράσιµος Ρούσσος

Μπορεί κάποιος εύκολα να καταλάβει εάν κάποιο άτοµο είναι στο αυτιστικό φάσµα; Τυπική κλινική εικόνα Τρόποι εκδήλωσης. ∆ιδακτική παρέµβαση & στρατηγικές βελτίωσης.

Democritus Hall (to read abstract click on title)

11:00-11:25 - Next generation of online learning. Trends and threads

Artem Gusev - Vinbox Abassador in Greece  

We'll cover LMS system, lesson personalisation and ways how the software might make the work of a teacher more joyful and effective.

11:30-12:20: Teaching adults: can it be fulfilling? (Featured Presentation)

Panagiota Frytzala

Adult learners are a growing part of the student body as English has become the international language and these people might not have had the chance to master the language at an earlier age. These adults range from young adults who wish to get a language certificate or pursue their studies in an English-speaking country to professionals who are faced with the need to learn or improve their English so as to stay competitive within the job market. Whatever the situation, teaching adults can be a pleasant surprise and quite a challenge at the same time. Within this framework, this presentation aims at putting forth the reasons why an adult can be highly motivated, more mature and therefore a better learner. It will also present some ways in which a teacher can approach teaching adults so as to better serve the particular needs and abilities of these students. What is hoped for is for English language teachers to realize that teaching adults can actually be quite fulfilling.

 

12:30-13:20: Engaging Students (Featured Presentation)

Dimitris Primalis

Have you been planning meticulously, spending hours to prepare material only to find out that your students are utterly bored and often non-responsive at all in class? Learner engagement is a game changer but seems hard to achieve. Can methodology and everyday technology save your teaching day? How can routine activities be transformed to motivate learners to produce language? A workshop for frontline teachers who want to boost motivation, language production and participation in their classes.

13:30-14:20: Burlington Books: Stay Connected B1+ and B2

Christina Bakopoulou, Managing Director, Burlington Books

Updated by popular demand with brand new content and design, Stay Connected comes with a state-of-the-art digital platform and whiteboard software with fascinating documentary videos especially created for the series.

15:30-16:30: Ρατσιστικό bullying (Featured Presentation)

Βικτωρία Πρεκατέ

Στην οµιλία εξετάζονται οι µορφές, τα αίτια, οι συνέπειες του ρατσιστικού σχολικού εκφοβισµού, καθώς και οι τρόποι πρόληψης και αντιµετώπισης σε σχολικό πλαίσιο, µέσα από παραδείγµατα, όπως επίσης και η στήριξη σε ατοµικό επίπεδο. Το ρατσιστικό bullying έχει πρόσφατα αναζωπυρωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, παρά τη µακροχρόνια παράδοσή τους στην πολυπολιτισµικότητα και την αποδοχή της διαφορετικότητας στην εκπαίδευση. Πέρα από πολιτικές απόψεις, ο αλληλοσεβασµός µεταξύ όλων των παιδιών, η συµµετοχή τους στην εκπαίδευση και η αρµονική συµβίωση µεταξύ τους χωρίς προκαταλήψεις αποτελεί αναφαίρετο δικαίωµα όλων των παιδιών.

Schedule

Sunday 12 March

Ballroom F Hall (to read abstract click on title)

10:00-10:50 - Key technologies that can impact on teaching and learning (Plenary Session)

Russell Stannard

Russell Stannard has 1000s of teachers visiting his website each year. He surveys them to find out what technologies they are using most and how they are using them. In this talk, Russell will highlight some of the key technologies that teachers around the world are using and demonstrate real practical examples of their use. A talk packed with real examples of good practice covering a range of areas of education including feedback, blended learning, Flipped learning and assessment just to name a few.

11:00 - 11:50: British Council- How our teacher development courses work for you
Claire Steele, Academic Manager Teacher Development

Join Claire Steele, Academic Manager Teacher Development, to discover courses the British Council provides for your individual career and development pathway. She will be showcasing some of the ideas and skills that you can experience on these courses.
12:00-12:50: MM Publications: Enter Portal and open your mind to a new world

Teaching English can be a daunting task, but it can also be a rewarding and enjoyable experience. How? Well, use Portal to open your mind to your students’ world; to enable you to better understand their needs, interests and abilities; and to help you make your lessons more engaging!

13:00-13:50: Express Publishing: Reforming Education: A New Generation of Materials to Meet the Needs of Every Learner and Teacher!

Reforming Education: A New Generation of Materials to Meet the Needs of Every Learner and Teacher!

  • Right On! — A new course for senior classes!
  • New On Screen B1 and On Screen C1!
  • Career Paths Series and Greenwich Exams: A unique certificate, a promising
    career!
  • The Express Publishing Digibooks: Creating the school of the future!
14:00-14:50: Andrew Betsis: ELT exams update
  • The implications of this year's high pass rates in many exams.
  • 'Kratiko' goes digital but how many candidates are willing to take it?
  • LRN, NOCN, ESB and MSU still strong.
  • IELTS on the rise. Fewer candidates for TOEIC and TOEFL.
  • CaMLA (Cambridge and Michigan Language Assessment) still leading in
       numbers.
  • The role of the efl teacher today, when teaching or 'preparing' learners at
    levels B2 and C2.
15:00-15:50 - ΔΕΠΥ (Featured Presentation)

Αγάπη ∆ενδάκη, Καθηγήτρια Αγγλικών και ειδική παιδαγωγός.


Η ∆ιαταραχή Ελλειµµατικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (∆ΕΠΥ), µε κύρια συµπτώµατα την υπερκινητικότητα, την παρορµητικότητα και τη διάσπαση της προσοχής, εµφανίζεται σε ένα µικρό ποσοστό παιδιών και επηρεάζει τη λειτουργικότητα και τη µαθησιακή τους εξέλιξη. Η γνώση των εκπαιδευτικών για τη συγκεκριµένη διαταραχή θα βοηθήσει στην αποτελεσµατική διαχείριση των µαθητών, στην κατανόηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους και στην κατάρτιση εξειδικευµένου προγράµµατος ή στη διαφοροποίηση του προγράµµατος διδασκαλίας.

16:00-17:00: Αλλάξτε τον εργασιακό σας εαυτό (Featured Presentation)

Πάτροκλος Παπαδάκης

Αλλάξτε τον εργασιακό σας εαυτό!

Μάθετε πρακτικά tips για να µπορέσετε να αλλάξετε τον εργασιακό σας εαυτό προκειµένου:

- Να ενισχύσετε το επαγγελµατικό σας προφίλ.

- Να αποκτήσετε αυτοπεποίθηση στη δουλειά σας.

- Να βρείτε ξανά όραµα και κίνητρο στη σταδιοδροµία σας.

- Να ενισχύσετε την απόδοση και την παραγωγικότητά σας.

- Να αποκτήσετε work life balance.

- Να διαχειριστείτε το εργασιακό στρες και το burn out.

- Να αντιµετωπίσετε αποτελεσµατικά τις συγκρούσεις και το bullying στην εργασία.

Democritus Hall (to read abstract click on title)

11:00-11:50: Η διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες: Μια ευχάριστη πρόκληση (Featured Presentation)

Αγάπη ∆ενδάκη, Καθηγήτρια Αγγλικών και ειδική παιδαγωγός.

Τι το «ειδικό» πρέπει να ξέρουµε όταν διδάσκουµε ξένη γλώσσα σε παιδιά µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Πώς µαθαίνουν αυτά τα παιδιά; Τι µας λένε τα ερευνητικά ευρήµατα για την εκµάθηση της ξένης γλώσσας; Τι διαφοροποιήσεις πρέπει να κάνουµε στο µάθηµά µας; Πώς µας βοηθά η τεχνολογία στη διδασκαλία µας;

12:00-12:50: Burlington Books: Perspectives on Proficiency

Linetta de Castle, Publishing Director, Burlington Books

Perspectives on Proficiency provides solid exam preparation for a variety of C1 and C2 level exams. This brand-new coursebook teaches transferable skills through up-to-date topics viewed from different perspectives.

13:00-13:50: Δημιουργώντας Θετικό Κλίμα στην Τάξη (Featured Presentation)

Αγάπη ∆ενδάκη

Μία από τις µεγαλύτερες προκλήσεις για τον εκπαιδευτικό είναι η καλή διαχείριση της τάξης και ως εκ τούτου η διατήρηση του θετικού κλίµατος µέσα σε αυτή. Συνάµα αυτό αποτελεί και µέρος της διδακτικής εµπειρίας καθώς το σχολείο είναι ένας θεσµός που συµβάλλει στην κοινωνικοποίηση του ατόµου και η αποτελεσµατική συνεργασία και επικοινωνία αποτελεί µέρος της κοινωνικής συνοχής, οπότε και πρέπει να διδάσκεται. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρουσίαση αφορά στους τρόπους αντιµετώπισης των προβληµάτων συµπεριφοράς εντός της τάξης δίνοντας πρακτικές συµβουλές ώστε εκπαιδευτικός και µαθητές να µπορούν να επικεντρώνονται στη διαδικασία της µάθησης χωρίς την παρεµβολή διασπαστικών και προκλητικών συµπεριφορών. Θα παρουσιαστούν κάποια βασικά αίτια δηµιουργίας αρνητικού κλίµατος ώστε να γίνουν πιο κατανοητοί οι προτεινόµενοι τρόποι αντιµετώπισής των ανεπιθύµητων συµπεριφορών. Στη συνέχεια, θα αναφερθούµε σε στρατηγικές διαχείρισης και τροποποίησης της συµπεριφοράς, µε έµφαση στις αµοιβές και στις συνέπειες. Τέλος, θα παρουσιαστούν τρόποι πρόληψης ανεπιθύµητων συµπεριφορών, οι οποίοι εστιάζουν σε ορισµένες πρακτικές εκ µέρους των εκπαιδευτικών που θα βοηθήσουν στον περιορισµό των αφορµών για προβληµατικές συµπεριφορές εκ µέρους των µαθητών. Η παρουσίαση αυτή έχει ως στόχο την καλλιέργεια σχέσεων αµοιβαίου σεβασµού και αποτελεσµατικής επικοινωνίας µεταξύ εκπαιδευτικού και µαθητών καθώς και των µαθητών µεταξύ τους, έτσι ώστε η διαδικασία µάθησης να είναι µια θετική και απολαυστική εµπειρία για όλους.

14:00-14:50: Burlington Books: Maximizing learning in the mixed ability classroom

Tracy Huntingford, Editorial Department Upper Levels Manager, Burlington Books

Maximizing learning in the mixed ability classroom.

15:00-16:00: Δέσποινα Μαλλίδου - Η εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Εξερευνώντας τις πολλάπλές νοημοσύνες. (Learn how to learn)

Δέσποινα Μαλλίδου

Οσο σηµαντικό είναι για τον δάσκαλο να γνωρίζει το µαθησιακό τύπο των µαθητών του, άλλο τόσο σηµαντικό είναι να γνωρίζει και το δικό του.

Το να αναγνωρίζει ο δάσκαλος τον µαθησιακό του τύπο τον βοηθά να καταλαβαίνει την διαφορετικότητα των µαθητών του. Του δίνει την δυνατότητα να κάνει την διαφορά στην διδασκαλία του “µαθαίνοντας στα παιδιά πως να µαθαίνουν” Τους βοηθά να βρίσκουν τα δυνατά τους σηµεία και τα φυσικά τους ταλέντα βελτιώνοντας την αυτοπεποιθησή τους και κατά συνέπεια την επιδοσή τους τόσο την ακαδηµαική όσο και την κοινωνική.

Εργαλείο που τον βοηθά στην προσπάθειά του αυτή το “LEARN HOW TO LEARN” τεστ ανίχνευσης µαθησιακού τύπου.

Στην οµιλία θα κληρωθούν και 5 τεστ δωρο.

16:00-17:00: Δρ Ιωάννης Κριτσωτάκις: Οι πελάτες φέρνουν τα κέρδη (Featured Presentation)
∆ρ. Ιωάννης Κριτσωτάκις
  • Ποτέ δεν µπορείς να είσαι σίγουρος για την πιστότητα του πελάτη σου
  • Η απόκτηση ενός νέου πελάτη κοστίζει µέχρι και 10 φορές παραπάνω από την διατήρηση ενός υφιστάµενου
  • Οι πωλήσεις είναι αυτές που φέρνουν το χρήµα στην επιχείρηση
  • Οι προϊοντικές διαφορές είναι ελάχιστες
  • Ο ανταγωνισµός γίνεται όλο και πιό σκληρός

Μόνο για ιδιοκτήτες ΚΞΓ. Απαραίτητη η κράτηση θέσης. Κάντε κράτηση εδώ

Plato Hall (to read abstract click on title)

11:30-13:30: Workshop: Using mobile tools in and out of the classroom: A workshop with multi award-winning educational technologist Russell Stannard

 

Russell Stannard

Using mobile tools in and out of the classroom: A workshop with multi award-winning educational technologist Russell Stannard

This 2 hour practical workshop will give participants a chance to work with a number of simple mobile technologies that they can use with their students both in the class and out. Lots of hands on practice as well as a chance to discuss how they might use these tools with their students. The session will work best if the participants have a laptop or tablet but if not then you will be able to follow most of the session with your telephone too.

Limited Availablity | Participation Fee: €60 (early bird €40)

Book now here


13:30-14:20: Δρ Ιωάννης Κριτσωτάκις: Οι πελάτες φέρνουν τα κέρδη (Featured Presentation)

∆ρ. Ιωάννης Κριτσωτάκις

  • Ποτέ δεν µπορείς να είσαι σίγουρος για την πιστότητα του πελάτη σου
  • Η απόκτηση ενός νέου πελάτη κοστίζει µέχρι και 10 φορές παραπάνω από την διατήρηση ενός υφιστάµενου
  • Οι πωλήσεις είναι αυτές που φέρνουν το χρήµα στην επιχείρηση
  • Οι προϊοντικές διαφορές είναι ελάχιστες
  • Ο ανταγωνισµός γίνεται όλο και πιό σκληρός

Μόνο για ιδιοκτήτες ΚΞΓ. Διαθέσιμες θέσεις μόνο στην απογευματινή ομιλία που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Δημόκριτος στις 4μμ.


14:30-15:20: Διονύσης Πετρόπουλος, MSc, “Οδηγός πρό(σ)ληψης”- Ομιλητής QLS| Quality in Language Services - Για ιδιοκτήτες ΚΞΓ - QLS participation is kindly sponsored by EAQUALS

∆ΙΟΝΥΣΗΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ, MSc

Η πρόσληψη ενός συνεργάτη (καθηγητή ή γραµµατέα) είναι καθοριστική στιγµή για την εύρυθµη λειτουργία του Κέντρου. Μπορεί να είναι η αρχή µια υπέροχης συνεργασίας ή η απειλή για γκρίνια και απογοήτευση. Πώς µπορούµε να είµαστε (σχεδόν) σίγουροι ότι ο άνθρωπος που θα προσλάβουµε, είναι ο πιο κατάλληλος για τη συγκεκριµένη θέση;  Tips και οδηγίες για µια από τις πιο σηµαντικές διαδικασίες ενός Κέντρου Ξένων Γλωσσών.

Ο ∆ιονύσης Πετρόπουλος είναι Μηχανολόγος Ναυπηγός, µε σπουδές στην Αγγλία και (συν)ιδιοκτήτης των Κέντρων Ξένων Γλωσσών Kaladranis. Παράλληλα, ως Σύµβουλος Επιχειρήσεων, ειδικεύεται στην ανάπτυξη προσωπικού και τη βελτίωση διαδικασιών.

Οµιλητής QLS – Ενεργό και δραστήριο µέλος του ∆ικτύου QLS µε δράση από το 2007-σήµερα.

15:30-18:30: Workshop: Creativity & Imagination in the Class with Dimitris Primalis

Often feel that your teaching is turning into a vicious circle of tedious tasks dictated by a coursebook? Unlock your learners’ potential and empower them to express themselves with simple activities that stimulate imagination and allow students to become creative while learning English.

This three hour hands-on workshop focuses on:

  • How to encourage learners to use their imagination and develop creativity in and outside the class.
  • How they can develop speaking, writing, reading and listening skills with the aid of creativity and personalized learning.
  • How teachers can “transform” every day, routine class activities to ones that stimulate learners’ interest.
  • How to make the most of project work.
  • How to discourage learners from “copy-paste” practices
  • How to integrate seamlessly creativity and imagination into daily teaching without adding strain on the syllabus.
  • Alternative ways to give feedback so that learners can reflect on their end product.
  • The use of a diversity of tools ranging from pens and papers to tablets and mobile phones to facilitate language production.

Limited Availablity | Participation Fee: €40

Book now here


Schedule

Sunday 12 March

Ballroom F Hall (to read abstract click on title)

10:00-10:50 - Key technologies that can impact on teaching and learning (Plennary Session)

Russell Stannard

Russell Stannard has 1000s of teachers visiting his website each year. He surveys them to find out what technologies they are using most and how they are using them. In this talk, Russell will highlight some of the key technologies that teachers around the world are using and demonstrate real practical examples of their use. A talk packed with real examples of good practice covering a range of areas of education including feedback, blended learning, Flipped learning and assessment just to name a few.

11:00 - 11:50: British Council- How our teacher development courses work for you
Claire Steele, Academic Manager Teacher Development

Join Claire Steele, Academic Manager Teacher Development, to discover courses the British Council provides for your individual career and development pathway. She will be showcasing some of the ideas and skills that you can experience on these courses.
12:00-12:50: MM Publications: Enter Portal and open your mind to a new world

Teaching English can be a daunting task, but it can also be a rewarding and enjoyable experience. How? Well, use Portal to open your mind to your students’ world; to enable you to better understand their needs, interests and abilities; and to help you make your lessons more engaging!

13:00-13:50: Express Publishing: Reforming Education: A New Generation of Materials to Meet the Needs of Every Learner and Teacher!

Reforming Education: A New Generation of Materials to Meet the Needs of Every Learner and Teacher!

  • Right On! — A new course for senior classes!
  • New On Screen B1 and On Screen C1!
  • Career Paths Series and Greenwich Exams: A unique certificate, a promising
    career!
  • The Express Publishing Digibooks: Creating the school of the future!
14:00-14:50: Andrew Betsis: ELT exams update
  • The implications of this year's high pass rates in many exams.
  • 'Kratiko' goes digital but how many candidates are willing to take it?
  • LRN, NOCN, ESB and MSU still strong.
  • IELTS on the rise. Fewer candidates for TOEIC and TOEFL.
  • CaMLA (Cambridge and Michigan Language Assessment) still leading in
       numbers.
  • The role of the efl teacher today, when teaching or 'preparing' learners at
    levels B2 and C2.
15:00-15:50 - ΔΕΠΥ (Featured Presentation)

Αγάπη ∆ενδάκη, Καθηγήτρια Αγγλικών και ειδική παιδαγωγός.


Η ∆ιαταραχή Ελλειµµατικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (∆ΕΠΥ), µε κύρια συµπτώµατα την υπερκινητικότητα, την παρορµητικότητα και τη διάσπαση της προσοχής, εµφανίζεται σε ένα µικρό ποσοστό παιδιών και επηρεάζει τη λειτουργικότητα και τη µαθησιακή τους εξέλιξη. Η γνώση των εκπαιδευτικών για τη συγκεκριµένη διαταραχή θα βοηθήσει στην αποτελεσµατική διαχείριση των µαθητών, στην κατανόηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους και στην κατάρτιση εξειδικευµένου προγράµµατος ή στη διαφοροποίηση του προγράµµατος διδασκαλίας.

16:00-17:00: Αλλάξτε τον εργασιακό σας εαυτό (Featured Presentation)

Πάτροκλος Παπαδάκης

Αλλάξτε τον εργασιακό σας εαυτό!

Μάθετε πρακτικά tips για να µπορέσετε να αλλάξετε τον εργασιακό σας εαυτό προκειµένου:

- Να ενισχύσετε το επαγγελµατικό σας προφίλ.

- Να αποκτήσετε αυτοπεποίθηση στη δουλειά σας.

- Να βρείτε ξανά όραµα και κίνητρο στη σταδιοδροµία σας.

- Να ενισχύσετε την απόδοση και την παραγωγικότητά σας.

- Να αποκτήσετε work life balance.

- Να διαχειριστείτε το εργασιακό στρες και το burn out.

- Να αντιµετωπίσετε αποτελεσµατικά τις συγκρούσεις και το bullying στην εργασία.

Democritus Hall (to read abstract click on title)

11:00-11:50: Η διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες: Μια ευχάριστη πρόκληση (Featured Presentation)

Αγάπη ∆ενδάκη, Καθηγήτρια Αγγλικών και ειδική παιδαγωγός.

Τι το «ειδικό» πρέπει να ξέρουµε όταν διδάσκουµε ξένη γλώσσα σε παιδιά µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Πώς µαθαίνουν αυτά τα παιδιά; Τι µας λένε τα ερευνητικά ευρήµατα για την εκµάθηση της ξένης γλώσσας; Τι διαφοροποιήσεις πρέπει να κάνουµε στο µάθηµά µας; Πώς µας βοηθά η τεχνολογία στη διδασκαλία µας;

12:00-12:50: Burlington Books: Perspectives on Proficiency

Linetta de Castle, Publishing Director, Burlington Books

Perspectives on Proficiency provides solid exam preparation for a variety of C1 and C2 level exams. This brand-new coursebook teaches transferable skills through up-to-date topics viewed from different perspectives.

13:00-13:50: Δημιουργώντας Θετικό Κλίμα στην Τάξη (Featured Presentation)

Αγάπη ∆ενδάκη

Μία από τις µεγαλύτερες προκλήσεις για τον εκπαιδευτικό είναι η καλή διαχείριση της τάξης και ως εκ τούτου η διατήρηση του θετικού κλίµατος µέσα σε αυτή. Συνάµα αυτό αποτελεί και µέρος της διδακτικής εµπειρίας καθώς το σχολείο είναι ένας θεσµός που συµβάλλει στην κοινωνικοποίηση του ατόµου και η αποτελεσµατική συνεργασία και επικοινωνία αποτελεί µέρος της κοινωνικής συνοχής, οπότε και πρέπει να διδάσκεται. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρουσίαση αφορά στους τρόπους αντιµετώπισης των προβληµάτων συµπεριφοράς εντός της τάξης δίνοντας πρακτικές συµβουλές ώστε εκπαιδευτικός και µαθητές να µπορούν να επικεντρώνονται στη διαδικασία της µάθησης χωρίς την παρεµβολή διασπαστικών και προκλητικών συµπεριφορών. Θα παρουσιαστούν κάποια βασικά αίτια δηµιουργίας αρνητικού κλίµατος ώστε να γίνουν πιο κατανοητοί οι προτεινόµενοι τρόποι αντιµετώπισής των ανεπιθύµητων συµπεριφορών. Στη συνέχεια, θα αναφερθούµε σε στρατηγικές διαχείρισης και τροποποίησης της συµπεριφοράς, µε έµφαση στις αµοιβές και στις συνέπειες. Τέλος, θα παρουσιαστούν τρόποι πρόληψης ανεπιθύµητων συµπεριφορών, οι οποίοι εστιάζουν σε ορισµένες πρακτικές εκ µέρους των εκπαιδευτικών που θα βοηθήσουν στον περιορισµό των αφορµών για προβληµατικές συµπεριφορές εκ µέρους των µαθητών. Η παρουσίαση αυτή έχει ως στόχο την καλλιέργεια σχέσεων αµοιβαίου σεβασµού και αποτελεσµατικής επικοινωνίας µεταξύ εκπαιδευτικού και µαθητών καθώς και των µαθητών µεταξύ τους, έτσι ώστε η διαδικασία µάθησης να είναι µια θετική και απολαυστική εµπειρία για όλους.

14:00-14:50: Burlington Books: Maximizing learning in the mixed ability classroom

Tracy Huntingford, Editorial Department Upper Levels Manager, Burlington Books

Maximizing learning in the mixed ability classroom.

15:00-16:00: Δέσποινα Μαλλίδου - Η εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Εξερευνώντας τις πολλάπλές νοημοσύνες. (Learn how to learn)

Δέσποινα Μαλλίδου

Οσο σηµαντικό είναι για τον δάσκαλο να γνωρίζει το µαθησιακό τύπο των µαθητών του, άλλο τόσο σηµαντικό είναι να γνωρίζει και το δικό του.

Το να αναγνωρίζει ο δάσκαλος τον µαθησιακό του τύπο τον βοηθά να καταλαβαίνει την διαφορετικότητα των µαθητών του. Του δίνει την δυνατότητα να κάνει την διαφορά στην διδασκαλία του “µαθαίνοντας στα παιδιά πως να µαθαίνουν” Τους βοηθά να βρίσκουν τα δυνατά τους σηµεία και τα φυσικά τους ταλέντα βελτιώνοντας την αυτοπεποιθησή τους και κατά συνέπεια την επιδοσή τους τόσο την ακαδηµαική όσο και την κοινωνική.

Εργαλείο που τον βοηθά στην προσπάθειά του αυτή το “LEARN HOW TO LEARN” τεστ ανίχνευσης µαθησιακού τύπου.

Στην οµιλία θα κληρωθούν και 5 τεστ δωρο.

Plato Hall (to read abstract click on title)

11:30-13:30: Workshop: Using mobile tools in and out of the classroom: A workshop with multi award-winning educational technologist Russell Stannard

 

Russell Stannard

Using mobile tools in and out of the classroom: A workshop with multi award-winning educational technologist Russell Stannard

This 2 hour practical workshop will give participants a chance to work with a number of simple mobile technologies that they can use with their students both in the class and out. Lots of hands on practice as well as a chance to discuss how they might use these tools with their students. The session will work best if the participants have a laptop or tablet but if not then you will be able to follow most of the session with your telephone too.

Limited Availablity | Participation Fee: €60 (early bird €40)

Book now here


13:30-14:20: Δρ Ιωάννης Κριτσωτάκις: Οι πελάτες φέρνουν τα κέρδη (Featured Presentation)

∆ρ. Ιωάννης Κριτσωτάκις

  • Ποτέ δεν µπορείς να είσαι σίγουρος για την πιστότητα του πελάτη σου
  • Η απόκτηση ενός νέου πελάτη κοστίζει µέχρι και 10 φορές παραπάνω από την διατήρηση ενός υφιστάµενου
  • Οι πωλήσεις είναι αυτές που φέρνουν το χρήµα στην επιχείρηση
  • Οι προϊοντικές διαφορές είναι ελάχιστες
  • Ο ανταγωνισµός γίνεται όλο και πιό σκληρός

Μόνο για ιδιοκτήτες ΚΞΓ. Απαραίτητη η κράτηση θέσης. Κάντε κράτηση εδώ


14:30-15:20: Διονύσης Πετρόπουλος, MSc, “Οδηγός πρό(σ)ληψης”- Ομιλητής QLS| Quality in Language Services - Για ιδιοκτήτες ΚΞΓ - QLS participation is kindly sponsored by EAQUALS

∆ΙΟΝΥΣΗΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ, MSc

Η πρόσληψη ενός συνεργάτη (καθηγητή ή γραµµατέα) είναι καθοριστική στιγµή για την εύρυθµη λειτουργία του Κέντρου. Μπορεί να είναι η αρχή µια υπέροχης συνεργασίας ή η απειλή για γκρίνια και απογοήτευση. Πώς µπορούµε να είµαστε (σχεδόν) σίγουροι ότι ο άνθρωπος που θα προσλάβουµε, είναι ο πιο κατάλληλος για τη συγκεκριµένη θέση;  Tips και οδηγίες για µια από τις πιο σηµαντικές διαδικασίες ενός Κέντρου Ξένων Γλωσσών.

Ο ∆ιονύσης Πετρόπουλος είναι Μηχανολόγος Ναυπηγός, µε σπουδές στην Αγγλία και (συν)ιδιοκτήτης των Κέντρων Ξένων Γλωσσών Kaladranis. Παράλληλα, ως Σύµβουλος Επιχειρήσεων, ειδικεύεται στην ανάπτυξη προσωπικού και τη βελτίωση διαδικασιών.

Οµιλητής QLS – Ενεργό και δραστήριο µέλος του ∆ικτύου QLS µε δράση από το 2007-σήµερα.

15:30-18:30: Workshop: Creativity & Imagination in the Class with Dimitris Primalis

Often feel that your teaching is turning into a vicious circle of tedious tasks dictated by a coursebook? Unlock your learners’ potential and empower them to express themselves with simple activities that stimulate imagination and allow students to become creative while learning English.

This three hour hands-on workshop focuses on:

  • How to encourage learners to use their imagination and develop creativity in and outside the class.
  • How they can develop speaking, writing, reading and listening skills with the aid of creativity and personalized learning.
  • How teachers can “transform” every day, routine class activities to ones that stimulate learners’ interest.
  • How to make the most of project work.
  • How to discourage learners from “copy-paste” practices
  • How to integrate seamlessly creativity and imagination into daily teaching without adding strain on the syllabus.
  • Alternative ways to give feedback so that learners can reflect on their end product.
  • The use of a diversity of tools ranging from pens and papers to tablets and mobile phones to facilitate language production.

Limited Availablity | Participation Fee: €40

Book now here


Foreign Languages Forum Highlights: 11 & 12 March 2017 | Crowne Plaza Hotel

Keynote/Plenary Speaker & Workshop

Russell Stannard to deliver the Forum's plenary in Athens on Sunday 12 March

Russell Stannard to deliver the Forum's plenary in Athens on Sunday 12 March

Meet Russell Stannard...

Russell Stannard is a multi award-winning Educational Technologist and founder of www.teachertrainingvideos.com.

He is especially known for his pioneering work in using technology to enhance feedback and his experiments with screen capture technology. His has produced two highly successful training sites produced using Camtasia videos and is considered to be one of the biggest users of screen capture in Education. He is a recommended Camtasia Traine and was previously a Principal Educational Technologist at the University of Warwick and the University of Westminster.

He currently works as an Educational Consultant helping organisations to build online learning/blended learning courses as well as training staff in the use of technology all over the world. He specialises in the use of Camtasia, SnagIT, Google Products and virtual learning environments To date Russell has worked in 31 countries and has the British Council, Oxford University, the INTO group, Macmillan, Express Publishing and the BBC among his many clients. In 2015 Russell was listed as one of the top 23 most influential Educational Technologists in Twitter and also listed on the MIMIO blog as one of the top 20 Educational Technologists ( see buttons below).

www.russellstannard.com

LET YOUR CHILDREN HAVE FUN AND PLAY LANGUAGE GAMES IN A CHAPERONED ENVIRONMENT WHILE YOU VISIT THE FOREIGN LANGUAGES FORUM.

Let your children have fun and play language games in a chaperoned environment while you visit the Foreign Languages Forum.

This year the organisers of the Foreign Languages Forum in cooperation with Andrew Betsis ELT and Regipio have created a “learning playground” for children.

While you visit the exhibition or one of the talks during the FL Forum, you can safely let your children play and learn with the language games of Regipio and the help of two chaperones.

Three 2-hour slots, of up to 20 children, will be available. Visit http://bit.ly/2lLiKme to register for your preferred time slot.

Slot 1: 10:00-12:00
Slot 2: 12:00-14:00
Slot 3: 14:00-16:00

The business side of the Foreign Languages Forum

Οι πελάτες φέρνουν τα κέρδη

Μην χάσετε την Κυριακή 12 Μαρτίου στις 13:30 την ομιλία του Δρ Ιωάννη Κριτσωτάκι.

Όλοι οι πελάτες δεν είναι ίδιοι ούτε υπάρχουν “Δύσκολοι πελάτες”, όπως πολλοί νομίζουν. Η πρώτη εντύπωση παίζει ρόλο στο πώς θα σε δεχθεί ο πελάτης. Μάθε λοιπόν πώς να κερδίζεις τις εντυπώσεις. Το “άνοιγμα της συζήτησης” με τον πελάτη είναι τέχνη. Μην αφήνεις την “ξύλινη γλώσσα” να τη σκοτώσει… Ο πελάτης αγοράζει όφελος (το συμφέρον του) και όχι τις ιδιότητες του προϊόντος σας. Σταμάτα να μιλάς για το προϊόν σου και μίλα για τις ανάγκες του πελάτη. Μάθε πώς να “διαβάζεις” αυτά που κρύβει ο πελάτης, δες τις αντιρρήσεις του ως ευκαιρία για πώληση.
• Ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για την πιστότητα του πελάτη σου
• Η απόκτηση ενός νέου πελάτη κοστίζει μέχρι και 10 φορές παραπάνω από τη
διατήρηση ενός υφιστάμενου
• Οι πωλήσεις είναι αυτές που φέρνουν το χρήμα στην επιχείρηση
• Οι προϊοντικές διαφορές είναι ελάχιστες
• Ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιό σκληρός

Μόνο για ιδιοκτήτες ΚΞΓ. Απαραίτητη η κράτηση θέσης. Κάντε κράτηση εδώ
Δρ Ιωάννης Κριτσωτάκις

Ο Γιάννης Κριτσωτάκις είναι διδάκτωρ των Εμπορικών Επιστημών του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Βιέννης με εξειδίκευση στην Επικοινωνία και στο Marketing Εξαγωγών. Είναι πρώην ανώτατο στέλεχος του Ελληνικού Οργανισμού Εξαγωγών και Καθηγητής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Διαθέτει μακροχρόνια διδακτική εμπειρία στην εκπαίδευση στελεχών επιχειρήσεων στην Επικοινωνία και ένα πλούσιο συγγραφικό έργο.

Online Registration will open on 10 February 2017
Online Registration will open on 10 February 2017

Workshops

Using mobile tools in and out of the classroom

Limited seats

Creativity and imagination in the classroom

Limited seats

Sponsors

Partner 1
Partner 1
Partner 1

Contact us

© 2017 ELT NEWS. All Rights Reserved.