Παιδικό Ιχνογράφημα, Σύνδρομο Asperger, Ο εκπαιδευτικός ως σύμβουλος

  

Τις περισσότερες φορές είμαστε προετοιμασμένοι για τη διδασκαλία της διδακτέας ύλης. Τι κάνουμε όμως όταν έχουμε μαθητές που έχουν την ανάγκη μιας πιο εξειδικευμένης μεθόδου διδασκαλίας; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά με σύνδρομο Asperger; Πώς μπορούμε μέσα απο τις ζωγραφιές των παιδιών να ανακαλύψουμε τι συμβαίνει στον εσωτερικό τους κόσμο;

O Ιωάννης Κοσμόπουλoς στο σεμινάριο αυτό  θα μας αναλύσει το πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί Asperger μέσα στην τάξη αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες του να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του και τελικά να ζήσει μια αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή, πώς μπορεί ο "ειδικός" να ανακαλύψει τα στοιχεία της προσωπικότητας του μαθητή μέσα από το παιδικό ιχνογράφημα και πώς ο εκπαιδευτικός μέσα από τη συμβουλευτική, μπορεί να προσφέρει βοήθεια και  στήριξη στους γονείς των µαθητών του για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους που πηγάζουν από το σχολείο, τους συµµαθητές, το κοινωνικό και το οικογενειακό περιβάλλον


Πρόγραμμα Σεμιναρίου

 

10:30– 11:30 - Παιδικό Ιχνογράφημα

To Παιδικό Ιχνογράφημα μπορούμε να το ορίσουμε σαν μια άλλη γλώσσα του παιδιού. Όταν στο παιδί δώσουμε ένα κομμάτι χαρτί και ένα μολύβι πάντα θα φτιάξει αυθόρμητα κάτι. Πολύ συχνά είναι μια μορφή ή ένα σπίτι. Μέσα από αυτή την εικόνα το παιδί μπορεί να προβάλλει τις σκέψεις, τα συναισθήματα του, στοιχεία από τον ψυχικό του κόσμο, να στέλνει σήματα ή μηνύματα ή και να θέλει να επικοινωνήσει με το περιβάλλον του. Εμείς ως παραλήπτες του ιχνογραφήματος θα πρέπει να μελετήσουμε τα σχέδια που έκανε. να εντοπίσουμε τις γραμμές, πως είναι φτιαγμένες και σε ποια θέση και να προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε και να εντοπίσουμε το βαθύτερο νόημα αυτής της ζωγραφιάς. Οι ειδικοί που ασχολούνται με τα παιδιά, χρησιμοποιούν το ιχνογράφημα και τη ζωγραφική ως διερευνητικό και αξιολογικό εργαλείο. Μπορούμε να εντοπίσουμε το επίπεδο συναισθηματικής και μαθησιακής ανάπτυξης ενός παιδιού και να μας ανοιχτεί ένας δρόμος για την κατανόηση της προσωπικότητάς του.

 

12:00– 13:00 - Σύνδρομο Asperger

Το σύνδρομο Asperger πήρε το όνομά του από τον Αυστριακό παιδίατρο Hans Asperger το 1944. Το σύνδρομο σύμφωνα με το DSM-IV είναι μια υποκατηγορία του Αυτισμού και είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή. Ονομάζεται αναπτυξιακή γιατί εκδηλώνεται κατά την ανάπτυξη του ατόμου. Είναι νευρολογική - εγκεφαλική διαταραχή και επηρεάζει το λόγο και τις επικοινωνιακές δυνατότητες του ατόμου. Εμφανίζεται από την πρώτη στιγμή της ζωής του παιδιού, αλλά συνήθως γίνεται αντιληπτή όταν το παιδί αρχίζει να επικοινωνεί με το περιβάλλον του. Ο Αυστριακός γιατρό χαρακτήρισε τα παιδιά με Asperger μικρούς καθηγητές, γιατί (αντίθετα από τον αυτισμό) έχουν αναπτυγμένο λεξιλόγιο και ιδιαίτερα ενδιαφέροντα για τις επιστήμες. Δυσκολεύονται όμως στην επικοινωνία και χαρακτηρίζονται ως ιδιόρρυθμοι που όμως ζουν δίπλα μας.

Στο σεμινάριο αυτό θα δοθούν συμβουλές προς τους εκπαιδευτικούς, προτάσεις, στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας.


13:30 -14:30 - Ο εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος 

Η εκπαίδευση είναι µια πολύπλοκη διαδικασία. ∆εν είναι µόνο µαθησιακή αλλά και ψυχολογική. Πολλές φορές ο εκπαιδευτικός καλείται να ακούσει τα προβλήµατα που έχουν οι γονείς µε τα παιδιά τους - µαθητές, να κατανοήσει το πρόβληµα και να προσπαθήσει να συµβουλεύσει το γονιό, ώστε να δώσει λύση στο πρόβληµα µε το παιδί του ή να τον συµβουλεύσει πώς να κάνει τη σχέση του µε το παιδί πιο λειτουργική. Η διαδικασία όπως περιγράφεται παραπάνω είναι µια ξεκάθαρη συµβουλευτική σχέση που ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συµβούλου, µε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σύµβουλος, και ο γονιός είναι ο συµβουλευόµενος που καθοδηγείται από τον σύµβουλο - εκπαιδευτικό.

Το ρόλο αυτό ο εκπαιδευτικός τον είχε πάντα στην εκπαίδευση. Πάντα ο γονιός απευθυνόταν στο δάσκαλο για µια συµβουλή και πάντα ο δάσκαλος τον άκουγε και προσπαθούσε να δώσει λύση στο πρόβληµά του. Η σηµερινή πραγµατικότητα είναι πιο πολύπλοκη οπότε και τα προβλήµατα που αντιµετωπίζει ο γονιός µε τα παιδιά του πιο περίπλοκα. Συµβουλευτική είναι η προσέγγιση που πρέπει να ακολουθήσει ο εκπαιδευτικός για να  προσφέρει βοήθεια και  στήριξη στους γονείς των µαθητών του για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους που πηγάζουν από το σχολείο, τους συµµαθητές, το κοινωνικό και το οικογενειακό περιβάλλον. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει γνώσεις και δεξιότητες για να ανταποκριθεί στο ρόλο αυτό. Ποιες είναι οι γνώσεις και ποιες οι δεξιότητες  που πρέπει να έχει; Πώς πρέπει να δοµήσει µια σχέση µε το γονιό και πως πρέπει να την οριοθετήσει για να είναι αποτελεσµατικός; Σε ποιες περιπτώσεις ακούει και δίνει λύσεις και σε ποιες περιπτώσεις δεν µπορεί να το κάνει; Τέλος η συµβουλευτική στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει ως στόχο την καλή συνεργασία όλων των µελών της σχολικής κοινότητας.

 


Εισηγητής: Ιωάννης Κοσμόπουλος M.ed

Ειδικός Παιδαγωγός, Εκπαιδευτής Ενηλίκων

 

 

Πληροφορίες

Event Date 12-11-2017 10:30 am
Event End Date 12-11-2017 2:30 pm
Participation Fee €40
Early Bird (Ειδική τιμή με έγκαιρη δήλωση-κατάθεση)
Φοιτητές (ανεξαρτήτως ημερομηνίας)
€30(έως τις 25-10-2017)
Location
Πάτρα (Patras Palace Hotel)
Λεωφόρος Όθωνος-Αμαλίας 15
Πάτρα (Patras Palace Hotel)
€40
© 2017 ELT NEWS. All Rights Reserved.