Προβλήματα Συμπεριφοράς: Παράλληλη στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες, Παιδική κακοποίηση, Παιδική κατάθλιψη

 

Από τις πρόσφατες έρευνες διαπιστώνεται τα τελευταία χρόνια αύξηση των Προβλημάτων Συμπεριφοράς στον μαθητικό πληθυσμό με αποτέλεσμα την αδυναμία αυτού του πληθυσμού να ανταποκριθεί σε μαθησιακό – γνωστικό αλλά και διαπροσωπικό επίπεδο. Η αιτιολογία είναι πολυδιάστατη, αφορά τόσο σε γενετικούς όσο και σε περιβαλλοντικούς παράγοντες και η αντιμετώπιση αυτών είναι πολυπαραγοντική και διεπιστημονική.

Η ανομοιογένεια αυτών έχει οδηγήσει σε πλήθος κατηγοριοποιήσεων μέσα από διαφορετικά συστήματα, ωστόσο διαχωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες οι οποίες είναι τα Προβλήματα Εσωτερίκευσης και τα Προβλήματα Εξωτερίκευσης.

Μέσα από αναλυτικά παραδείγματα και προβολές βίντεο θα μελετηθεί η συμπτωματολογία  παιδιών με τα παραπάνω προβλήματα και θα συζητηθεί ο τρόπος συνεργασίας των εκπαιδευτικών με τους ειδικούς επιστήμονες ψυχικής υγείας κατά περίπτωση. Μελέτες περίπτωσης θα δώσουν μια πληρέστερη εικόνα για το τι ακριβώς συμβαίνει στη σχολική πραγματικότητα.

Ειδική αναφορά θα γίνει στον σχετικά πρόσφατο θεσμό της Παράλληλης Στήριξης για μαθητές που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες διαταραχών και ο οποίος θεσμός εφαρμόζεται τόσο μέσα από κρατικό πλαίσιο όσο και σε ιδιωτικό επίπεδο.

Η ομάδα των Εσωτερικευμένων Προβλημάτων αντιπροσωπεύει κυρίως ενδογενή προβλήματα, δηλαδή προβλήματα τα οποία εντοπίζονται κυρίως μέσα στον εαυτό, χωρίς γνωστή ιατρική αιτία και απόσυρση από κοινωνικές επαφές.

Στα Προβλήματα Εσωτερίκευσης θα εστιάσουμε στην Παιδική και Εφηβική Κατάθλιψη μιας και οι έρευνες δείχνουν αύξηση και με δεδομένα αφενός μεν ότι η ιατρική κοινότητα μέχρι πρότινος δεν δεχόταν την παιδική κατάθλιψη και αφετέρου ότι η συμπτωματολογία της εφηβικής κατάθλιψης μοιάζει κατά πολύ με τη συμπτωματολογία αυτής της ίδιας της εφηβείας.

Επιπλέον, η κατάθλιψη είναι η πιο συχνή διαταραχή που παρατηρείται στα κακοποιημένα παιδιά.

Η παιδική κακοποίηση, οι μορφές της και η συμπτωματολογία θα αποτελέσουν άλλη μία θεματική του σεμιναρίου με έμφαση στη συμπτωματολογία και στους τρόπους αντίδρασης τόσο σε επίπεδο νομικό όσο και σε επίπεδο επικουρικό πάντα σε συνεργασία με τους ειδικούς.

Γεγονός είναι πως ο εκπαιδευτικός καθημερινά αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις με δεδομένο ότι ο κάθε μαθητής αποτελεί ατομική ιδιαιτερότητα ανεπανάληπτη. Αν λάβουμε υπόψη μας πως στόχος της εκπαίδευσης είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας έτσι ώστε ο καθένας να φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του με τον τρόπο που μπορεί, τότε δεν μένει τίποτα άλλο πλην της γνώσης.

 

Εισηγήτρια:  Πηνελόπη Κονιστή

Η Πηνελόπη Κονιστή είναι Διευθύντρια στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.

Το 1984 αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Ακαδημία Τριπόλεως. Το 1992 παρακολούθησε τη διετή μετεκπαίδευση των δασκάλων στη Γενική Αγωγή του Μαρασλείου Διδασκαλείου και το 2006 απόκτησε πτυχίο παιδαγωγικών από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ καθώς και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από τον Τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ΠΤΔΕ – ΕΚΠΑ στην Ειδική Αγωγή.

Από το 1984 έως το 1989, το 1994 έως το 1999, το 2002 έως το 2004, το 2008 έως το 2010 εργάστηκε ως δασκάλα στα γενικά σχολεία της χώρας και σε Τμήματα Ένταξης της Αθήνας. Το διάστημα 1989 έως 1992 εργάστηκε στη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας ως υπεύθυνη των ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Το διάστημα 1999 έως 2002 εργάστηκε στη Γραμματεία του 1ου ΠΕΚ Αθηνών και το διάστημα 2007 έως 2008 εργάστηκε ως Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Δ.Ι.Ε.Κ. Αγίου Δημητρίου.

Έχει διδάξει θεματικές που αφορούν στην Ειδική Αγωγή σε πλήθος σεμιναρίων εκπαιδευτικών και επαγγελματιών καθώς και σε ετήσια προγράμματα Ελληνικών Πανεπιστημίων και Ιδιωτικών Φορέων. Επίσης, έχει διδάξει σε προπτυχιακά του ΠΤΔΕ – ΕΚΠΑ καθώς και σε φροντιστηριακά τμήματα αυτού.

Πλήθος εργασιών της έχει παρουσιαστεί σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια ενώ έχει και συγγραφικό έργο.

Τα επιστημονικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στους τρόπους βελτίωσης των δεξιοτήτων των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς ώστε να καταστούν απόλυτα λειτουργικοί στις απαιτήσεις του παραδοσιακού σχολείου καθώς και στους τρόπους ανίχνευσης της σχολικής ετοιμότητας των μαθητών πριν τη μετάβασή τους από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο. 

 


 

Πιστοποίηση και βεβαίωση παρακολούθησης

Στους συμμετέχοντες παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης

Πληροφορίες & Κρατήσεις Θέσεων

Τηλ: 210 6712991 & Κιν: 6945 222972 
Υπεύθυνη Κρατήσεων:
Βασιλική Κάση

 

Πληροφορίες

Event Date 07-10-2018 3:00 pm
Event End Date 07-10-2018 7:00 pm
Participation Fee €50
Early Bird (Ειδική τιμή με έγκαιρη δήλωση-κατάθεση)
Φοιτητές (ανεξαρτήτως ημερομηνίας)
€30(έως τις 21-09-2018)
Location
Αθήνα (Stratos Vassilikos)
Μιχαλακοπούλου 114
Αθήνα (Stratos Vassilikos)
€50
© 2017 ELT NEWS. All Rights Reserved.