Subscribe to Newsletter


Холодно? Закажите подогрев пола
Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το Foreign Languages Forum; Συμπληρώστε το email σας για να λάβετε την πρόσκληση και το newsletter μας;

Ευχαριστούμε πολύ.

Αυτισμός & Κοινωνικές Ιστορίες, ο Εκπαιδευτικός ως σύμβουλος και η επικοινωνία με τους γονείς

Ένα σεμινάριο με ετερόκλητες θεματικές ενότητες, αλλά με δύο θέματα που απασχολούν ιδιαίτερα την εκπαιδευτική κοινότητα τον τελευταίο καιρό. Οι κκ Γεράσιμος Ρούσσος (εξειδικευμένος στην Παιδιατρική Εργοθεραπεία) και Ιωάννης Κοσμόπουλος (Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτικός Σύμβουλος, Ειδικός Παιδαγωγός, M.ED Εκπαίδευση Ενηλίκων) θα βρίσκονται στην Καλαμάτα στις 11/6 για ένα σεμινάριο 4,5 ωρών πάνω στον Αυτισμό, τις κοινωνικές ιστορίες, τη συμβουλευτική και την αποτελεσματική επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών.


Σύμφωνα με στοιχεία του Αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, οι διαταραχές του αυτιστικού φάσματος πλήττουν περίπου το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού. Μάλιστα, τα περιστατικά αυξάνονται σταδιακά σε αριθμό τα τελευταία χρόνια. Για να μπορέσετε ως Εκπαιδευτικοί να βοηθήσετε τους μαθητές με αυτισμό και Σύνδρομο Asperger, να έχουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση και τις ίσες ευκαιρίες μάθησης με τα άλλα παιδιά, θα πρέπει να κατανοήσετε τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους, να αναγνωρίσετε τα χαρακτηριστικά τους, να ακολουθήσετε νέες τεχνικές διδασκαλίας και να μάθετε τις στρατηγικές ψυχοπαιδαγωγικής υποστήριξης έτσι ώστε να επιτευχθεί ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και του επικοινωνιακού λόγου και σημαντική μείωση των στερεοτυπιών και των προβλημάτων συμπεριφοράς.

 

Από την άλλη ο εκπαιδευτικός καλείται να ακούσει τα προβλήµατα που έχουν οι γονείς µε τα παιδιά τους - µαθητές, να κατανοήσει το πρόβληµα και να προσπαθήσει να συµβουλεύσει το γονιό ώστε να δώσει λύση στο πρόβληµα µε το παιδί του ή να τον συµβουλεύσει πως να κάνει τη σχέση του µε το παιδί πιο λειτουργική. Η διαδικασία όπως περιγράφεται παραπάνω είναι µια ξεκάθαρη συµβουλευτική σχέση που ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συµβούλου, µε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σύµβουλος, και ο γονιός είναι ο συµβουλευόµενος που καθοδηγείται από τον σύµβουλο - εκπαιδευτικό. Ποιες είναι οι γνώσεις και ποιες οι δεξιότητες  που πρέπει να έχει; Πως πρέπει να δοµήσει µια σχέση µε το γονιό και πως πρέπει να την οριοθετήσει για να είναι αποτελεσµατικός; Σε ποιες περιπτώσεις ακούει και δίνει λύσεις και σε ποιες περιπτώσεις δεν µπορεί να το κάνει; Τέλος η συµβουλευτική στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει ως στόχο την καλή συνεργασία όλων των µελών της σχολικής κοινότητας.


Πρόγραμμα Σεμιναρίου

 

10:30– 12:30- Διαταραχές Αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), Κοινωνικές Ιστορίες και η χρήση τους στην εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό και Asperger

 

Εισηγητής: Γεράσιμος Ρούσσος

 

Σύμφωνα με στοιχεία του Αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, οι διαταραχές του αυτιστικού φάσματος πλήττουν περίπου το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού.

 

Μάλιστα, τα περιστατικά αυξάνονται σταδιακά σε αριθμό τα τελευταία χρόνια: το 2010 λάμβανε διάγνωση για κάποια μορφή αυτισμού ένα στα 110 παιδιά, το 2012 ένα στα 88, ενώ σήμερα λαμβάνει διάγνωση ένα στα 68.

 

 Οι Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος είναι μια ομάδα διαταραχών της ανάπτυξης που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο το άτομο επικοινωνεί με άλλους ανθρώπους αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του. Ο όρος «αυτισμός» ετυμολογικά προέρχεται από την ελληνική λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του .

 

Στο σεμινάριο αυτό θα κατανοήσουμε την τυπική κλινική εικόνα, τους τρόπους εκδήλωσης, θα μάθουμε τρόπους διδακτικής παρέμβασης και στρατηγικές βελτίωσης.

 

Σήμερα λέγοντας "Κοινωνική Ιστορία", εννοούμε μια μέθοδο που καταλήγει σε ένα κείμενο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι άνθρωποι με Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού. Μια "Κοινωνική Ιστορία" ως μέθοδος απαιτεί μελέτη και σεβασμό της οπτικής γωνίας και του τρόπου αντίληψης του ατόμου με αυτισμό.

 

Μια "Κοινωνική Ιστορία" ως κείμενο, είναι μια μικρή ιστορία με ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που περιγράφει καταστάσεις ή γεγονότα, γενικές ιδέες, πολιτισμικές αντιλήψεις ή κοινωνικές δεξιότητες, με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχει νόημα για ανθρώπους με αυτισμό. Με τη λογική αυτή, κάθε "Κοινωνική Ιστορία" απευθύνεται στις ανάγκες και προάγει την κοινωνική κατανόηση κι από τις δυο πλευρές, τόσο των ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού όσο και εκείνων με τυπική ανάπτυξη, σε μια ισότιμη βάση. Συχνά, το αποτέλεσμα μιας "Κοινωνικής Ιστορίας" είναι η ανανέωση της ευαισθησίας που δείχνει ο κόσμος για τα άτομα με αυτισμό και συγχρόνως η πρόοδος σε ότι αφορά τη συμπεριφορά των ίδιων των ατόμων με αυτισμό.

 

Η Carol Gray ξεκίνησε και ανέπτυξε τη χρήση των "Κοινωνικών Ιστοριών" ήδη από το 1991. Έχει γράψει πολλά άρθρα, προτάσεις-προσεγγίσεις και κεφάλαια για τον αυτισμό.

 

Στο σεμινάριο αυτό θα αναπτύξουμε:

  • Τους στόχους των κοινωνικών ιστοριών
  • Τη δομή και τους τύπους των προτάσεων
  • Τη χρήση τους στην εκπαίδευση των παιδιών με Αυτισμό και Asperger
  • Παραδείγματα - προτάσεις Κοινωνικών Ιστοριών


12:45 -15:00 - Ο εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος & Επικοινωνία με γονείς

 

Εισηγητής: Ιωάννης Κοσμόπουλος

 

Η εκπαίδευση είναι µια πολύπλοκη διαδικασία. ∆εν είναι µόνο µαθησιακή αλλά και ψυχολογική. Πολλές φορές ο εκπαιδευτικός καλείται να ακούσει τα προβλήµατα που έχουν οι γονείς µε τα παιδιά τους - µαθητές, να κατανοήσει το πρόβληµα και να προσπαθήσει να συµβουλεύσει το γονιό ώστε να δώσει λύση στο πρόβληµα µε το παιδί του ή να τον συµβουλεύσει πως να κάνει τη σχέση του µε το παιδί πιο λειτουργική. Η διαδικασία όπως περιγράφεται παραπάνω είναι µια ξεκάθαρη συµβουλευτική σχέση που ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συµβούλου, µε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σύµβουλος, και ο γονιός είναι ο συµβουλευόµενος που καθοδηγείται από τον σύµβουλο - εκπαιδευτικό.

 

Το ρόλο αυτό ο εκπαιδευτικός τον είχε πάντα στην εκπαίδευση. Πάντα ο γονιός απευθυνόταν στο δάσκαλο για µια συµβουλή και πάντα ο δάσκαλος τον άκουγε και προσπαθούσε να δώσει λύση στο πρόβληµα του. Η σηµερινή πραγµατικότητα είναι πιο πολύπλοκη οπότε και τα προβλήµατα που αντιµετωπίζει ο γονιός µε τα παιδιά του πιο περίπλοκα. Συµβουλευτική είναι η προσέγγιση που πρέπει να ακολουθήσει ο εκπαιδευτικός για να  προσφέρει βοήθεια και  στήριξη στους γονείς των µαθητών του για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους που πηγάζουν από το σχολείο, τους συµµαθητές, το κοινωνικό και το οικογενειακό περιβάλλον. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει γνώσεις και δεξιότητες για να ανταποκριθεί στο ρόλο αυτό. Ποιες είναι οι γνώσεις και ποιες οι δεξιότητες  που πρέπει να έχει; Πως πρέπει να δοµήσει µια σχέση µε το γονιό και πως πρέπει να την οριοθετήσει για να είναι αποτελεσµατικός; Σε ποιες περιπτώσεις ακούει και δίνει λύσεις και σε ποιες περιπτώσεις δεν µπορεί να το κάνει; Τέλος η συµβουλευτική στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει ως στόχο την καλή συνεργασία όλων των µελών της σχολικής κοινότητας.


 

Ξενοδοχείο: Rex Hotel
Κόστος Συμμετοχής: €30
Φοιτητές: €20
Πληροφορίες & Κρατήσεις Θέσεων

Τηλ: 210 6712991 & Κιν: 6936 946868 

Υπεύθυνη Κρατήσεων:  Χριστίνα Μουτσούλα

Πληροφορίες

Event Date 11-06-2017 10:30 am
Event End Date 11-06-2017 3:00 pm
Registration Start Date 30-03-2017
Participation Fee €30
Location
Καλαμάτα (Rex Hotel)
Αριστομένους 26
Καλαμάτα (Rex Hotel)
€30

Gamified Activities for Young Learners

Educators are aware that one of the main aims of teaching should be to involve all students in a classroom all the time and make them active learners who follow the lesson and the teacher, build on what they learn...

Read more

The Michigan ECPE Survival Guide

How to do well in the different sections of the Michigan ECPE test of English and how best to prepare for the ECPE exam ECPE Listening In general, don't underestimate the listening. It can be very difficult. To make it especially difficult...

Read more

The history of the Cambridge Exams

Cambridge English Language Assessment is part of the University of Cambridge and has been providing English language assessments and qualifications for over 100 years. The first Cambridge English examination, the Certificate of Proficiency in English (CPE), was launched in 1913. The...

Read more
ELT NEWS
74, Ag Georgiou St
154 51 - N. Psychico
Tel: +30 210 6712991
Fax: +30 210 6719622
www.eltnews.gr info@eltnews.gr
© 2017 ELT NEWS. All Rights Reserved. Designed By ELT NEWS