Μεθοδολογικές προσεγγίσεις για παιδιά με ΔΕΠΥ & προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη

O εκπαιδευτικός σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης έρχεται αντιμέτωπος με ένα εξαιρετικά απαιτητικό και δύσκολο κοινό μέσα και έξω από την τάξη. Με προβληματικές ή μη συμπεριφορές μαθητών που πηγάζουν από διαφορετικές αιτίες και που εκφράζονται ή εξωτερικεύονται με διαφορετικό τρόπο. Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) ή διεθνώς Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) είναι μια νευροβιολογική διαταραχή πολύ συχνή στα παιδιά που εξελικτικά συνεχίζεται στην εφηβική αλλά και στην ενήλικη ηλικία. Οι ιδιαιτερότητες έχουν σχέση με την κίνηση και τη διάσπαση. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ παρουσιάζουν έντονη κίνηση, διάσπαση προσοχής και παρορμητικότητα. Πολύ συχνά αναστατώνουν τις σχολικές τάξεις με τη συμπεριφοράς τους, τη δυσκολία στην κοινωνική τους προσαρμογή ή την σχολική τους απόδοση. Δεν το κάνουν σκόπιμα ούτε θέλουν να μας χαλάσουν τη ηρεμία και την ησυχία μας. Δεν μπορούν να ελέγξουν την παρορμητικότητά τους. Συνήθως έχουν μαθησιακά προβλήματα εξ αιτίας της διαταραχής τους και πολύ συχνά εναντιωματική ή παραβατική συμπεριφορά.

 

Η παρέμβαση πρέπει να είναι ένα μακροχρόνιο σχέδιο και μια συνεχόμενη προσπάθεια από το μαθητή, από την οικογένεια του και από το σχολείο. Θα στοχεύει στην συνολική του οργάνωση, στην σωστή του οριοθέτηση και στην ομαλή του ένταξη στη σχολική τάξη. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς πρέπει να ακολουθήσουν συγκεκριμένο και κοινό σχέδιο ώστε η παρέμβαση να έχει τα αποτελέσματα που θέλουμε. Η διαχείριση και η παρέμβαση των παιδιών με ΔΕΠ-Υ πρέπει να είναι συλλογική και συνολική. Σε όλους τους χώρους και τα περιβάλλοντα που ζει και κινείται ένα παιδί.

13:30 -14:00 Προσέλευση & Καφές

14:00 - 16:00 - Μεθοδολογικές προσεγγίσεις για παιδιά με ΔΕΠΥ

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) ή διεθνώς Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) είναι μια νευροβιολογική διαταραχή πολύ συχνή στα παιδιά που εξελικτικά συνεχίζεται στην εφηβική αλλά και στην ενήλικη ηλικία. Οι ιδιαιτερότητες έχουν σχέση με την κίνηση και τη διάσπαση. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ παρουσιάζουν έντονη κίνηση, διάσπαση προσοχής και παρορμητικότητα. Πολύ συχνά αναστατώνουν τις σχολικές τάξεις με τη συμπεριφοράς τους, τη δυσκολία στην κοινωνική τους προσαρμογή ή την σχολική τους απόδοση. Δεν το κάνουν σκόπιμα ούτε θέλουν να μας χαλάσουν τη ηρεμία και την ησυχία μας. Δεν μπορούν να ελέγξουν την παρορμητικότητά τους. Συνήθως έχουν μαθησιακά προβλήματα εξ αιτίας της διαταραχής τους και πολύ συχνά εναντιωματική ή παραβατική συμπεριφορά.


Η παρέμβαση πρέπει να είναι ένα μακροχρόνιο σχέδιο και μια συνεχόμενη προσπάθεια από το μαθητή, από την οικογένεια του και από το σχολείο. Θα στοχεύει στην συνολική του οργάνωση, στην σωστή του οριοθέτηση και στην ομαλή του ένταξη στη σχολική τάξη. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς πρέπει να ακολουθήσουν συγκεκριμένο και κοινό σχέδιο ώστε η παρέμβαση να έχει τα αποτελέσματα που θέλουμε. Η διαχείριση και η παρέμβαση των παιδιών με ΔΕΠ-Υ πρέπει να είναι συλλογική και συνολική. Σε όλους τους χώρους και τα περιβάλλοντα που ζει και κινείται ένα παιδί.  

16:00 - 16:30  Διάλειμμα

16:30 - 18:00 Προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη

O εκπαιδευτικός σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης έρχεται αντιμέτωπος με ένα εξαιρετικά απαιτητικό και δύσκολο κοινό μέσα και έξω από την τάξη. Με προβληματικές ή μη συμπεριφορές μαθητών που πηγάζουν από διαφορετικές αιτίες και που εκφράζονται ή εξωτερικεύονται με διαφορετικό τρόπο.
 Το βασικότερο πρόβλημα των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο μιας τάξης είναι κυρίως η διαχείριση των ήπιων ή και πιο σοβαρών καθημερινών προβλημάτων συμπεριφοράς που είτε είναι μόνιμα είτε είναι απρόβλεπτα που δημιουργούνται ξαφνικά. Καλούνται να διαχειριστούν την ένταση των παιδιών αλλά και τη δική τους ένταση, άγχος και ανασφάλεια που πηγάζει από αυτές τις συμπεριφορές των παιδιών - μαθητών. Εκφράσεις που ορίζονται ως προβλήματα συμπεριφοράς είναι η διάσπαση προσοχής, η παρορμητικότητα, η επιθετικότητα, η αυξημένη δραστηριότητα, ο θυμός, τα ξαφνικά ξεσπάσματα, η άρνηση συνεργασίας, η εναντιωματική τάση, η απομόνωση, ο σχολικός εκφοβισμός, οι διαφωνίες μεταξύ συνομηλίκων, το άγχος, ή λύπη, οι φοβίες, η χαμηλή αυτοεκτίμηση, οι αλλαγές διάθεσης, ο αυτισμός, η νοητική υστέρηση, οι μαθησιακές δυσκολίες, τα σωματικά συμπτώματα.

Η αντιμετώπιση και η σωστή διαχείριση των προβλημάτων συμπεριφοράς χρειάζεται τη συνεργασία της οικογένειας, του εκπαιδευτικού, συνολικά της σχολικής κοινότητας και βέβαια όλων των υποστηρικτικών δομών που κρίνονται απαραίτητες για τον ορισμό και την ερμηνεία της συγκεκριμένης συμπεριφοράς. Οι ειδικές γνώσεις, που πρέπει να αποκτήσουν οι εκπαιδευτικοί θα τους βοηθήσουν στον εντοπισμό, την αξιολόγηση και βέβαια τη διαχείριση κρίσεων και προβλημάτων συμπεριφοράς. 


 

Εισηγητής: Ιωάννης Κοσμόπουλος

Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτικός Σύμβουλος,Ειδικός Παιδαγωγός, M.ED Εκπαίδευση Ενηλίκων

 

Περισσότερες πληροφορίες
Τηλ: 210 6712991 ή 6936 946868
Υπεύθυνη κρατήσεων: Χριστίνα Μουτσούλα

 

Πληροφορίες

Event Date 05-03-2017 2:00 pm
Event End Date 05-03-2017 6:00 pm
Registration Start Date 15-12-2016
Participation Fee €40
Location
Ιωάννινα (Du Lac Hotel)
Ikkou
Ιωάννινα (Du Lac Hotel)
Οι θέσεις έχουν εξαντληθεί. Επικοινωνήστε μαζί μας στο 2106712991 για περισσότερες πληροφορίες.
€40
September   2017
M T W T F S S
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
 
ELT NEWS
74, Ag Georgiou St
154 51 - N. Psychico
Tel: +30 210 6712991
Fax: +30 210 6719622
www.eltnews.gr info@eltnews.gr
© 2017 ELT NEWS. All Rights Reserved. Designed By ELT NEWS