Αυτισμός, Σύνδρομο Asperger, Κοινωνικές Ιστορίες

Σύμφωνα με στοιχεία του Αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, οι διαταραχές του αυτιστικού φάσματος πλήττουν περίπου το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού. Μάλιστα, τα περιστατικά αυξάνονται σταδιακά σε αριθμό τα τελευταία χρόνια. Για να μπορέσετε ως Εκπαιδευτικοί να βοηθήσετε τους μαθητές με αυτισμό και Σύνδρομο Asperger, να έχουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση και τις ίσες ευκαιρίες μάθησης με τα άλλα παιδιά, θα πρέπει να κατανοήσετε τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους, να αναγνωρίσετε τα χαρακτηριστικά τους, να ακολουθήσετε νέες τεχνικές διδασκαλίας και να μάθετε τις στρατηγικές ψυχοπαιδαγωγικής υποστήριξης έτσι ώστε να επιτευχθεί ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και του επικοινωνιακού λόγου και σημαντική μείωση των στερεοτυπιών και των προβλημάτων συμπεριφοράς.

 

 

09:30 - 10:00 Προσέλευση & Καφές
 
10:00 - 11:30  Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Διάλειμμα
11:45 - 12:45 Asperger: Το σύνδρομο του μικρού Σοφού
Διάλειμμα
13:00 - 14:00 Κοινωνικές Ιστορίες και η χρήση τους στην Εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό και Asperger

Εισηγητής - Γεράσιμος Ρούσσος - MSc στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Παιδιατρικός Εργοθεραπευτής S.I.T.– Εμψυχωτής Ειδικευμένος στην Ειδική Αγωγή

Πρόγραμμα Σεμιναρίου

10:00– 13:30- Διαταραχές Αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)

Σύμφωνα με στοιχεία του Αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, οι διαταραχές του αυτιστικού φάσματος πλήττουν περίπου το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού.

Μάλιστα, τα περιστατικά αυξάνονται σταδιακά σε αριθμό τα τελευταία χρόνια: το 2010 λάμβανε διάγνωση για κάποια μορφή αυτισμού ένα στα 110 παιδιά, το 2012 ένα στα 88, ενώ σήμερα λαμβάνει διάγνωση ένα στα 68.

Οι Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος είναι μια ομάδα διαταραχών της ανάπτυξης που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο το άτομο επικοινωνεί με άλλους ανθρώπους αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του.

Ο όρος «αυτισμός» ετυμολογικά προέρχεται από την ελληνική λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του.
 
Στο σεμινάριο αυτό θα κατανοήσουμε την τυπική κλινική εικόνα, τους τρόπους εκδήλωσης, θα μάθουμε τρόπους διδακτικής παρέμβασης και στρατηγικές βελτίωσης.
 
 

11:45 - 12:45 -Asperger: Το σύνδρομο του μικρού σοφού

Το σύνδρομο Asperger είναι μία καινούργια διαταραχή η οποία συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο DSM-IV το 1994. Εντάσσεται στην κατηγορία των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών, διαφέρει όμως σημαντικά από τον αυτισμό. Συχνά χαρακτηρίζεται ως αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας και είναι νευροβιολογικής αιτιολογίας. Τα παιδιά, οι έφηβοι και οι ενήλικες με σύνδρομο Asperger έχουν σημαντικά προβλήματα με την επικοινωνία με τους άλλους, τη σκέψη, την ομιλία και τον λόγο, το παιχνίδι, τα συναισθήματα και τις κινητικές δεξιότητες και παρουσιάζουν επαναλαμβανόμενες ρουτίνες και συμπεριφορές. Ένα παιδί με σύνδρομο Asperger μπορεί να έχει ξεχωριστές και εξαιρετικές ικανότητες, αλλά έχει προβλήματα στην επικοινωνία και δυσκολίες στις απαιτήσεις του σχολείου.

Ο κόσμος του συνδρόμου Asperger προκαλεί σύγχυση και ταραχή και τα παιδιά με σύνδρομο Asperger αντιλαμβάνονται τον κόσμο διαφορετικά από όλους εμάς.Παρόλο που τα περισσότερα άτομα με σύνδρομο Asperger έχουν από κανονική έως υψηλή νοημοσύνη, όλα παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα στον τρόπο σκέψης και βρίσκουν όλους εμάς παράξενους και μπερδεμένους.

Στο σεμινάριο αυτό θα δοθούν συμβουλές προς τους εκπαιδευτικούς, προτάσεις, στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας.

 

13:00 – 14:00 - Κοινωνικές Ιστορίες και η χρήση τους στην εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό και Asperger

Σήμερα λέγοντας "Κοινωνική Ιστορία", εννοούμε μια μέθοδο που καταλήγει σε ένα κείμενο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι άνθρωποι με Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού.

Μια "Κοινωνική Ιστορία" ως μέθοδος απαιτεί μελέτη και σεβασμό της οπτικής γωνίας και του τρόπου αντίληψης του ατόμου με αυτισμό.

Μια "Κοινωνική Ιστορία" ως κείμενο, είναι μια μικρή ιστορία με ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που περιγράφει καταστάσεις ή γεγονότα, γενικές ιδέες, πολιτισμικές αντιλήψεις ή κοινωνικές δεξιότητες, με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχει νόημα για ανθρώπους με αυτισμό. Με τη λογική αυτή, κάθε "Κοινωνική Ιστορία" απευθύνεται στις ανάγκες και προάγει την κοινωνική κατανόηση κι από τις δυο πλευρές, τόσο των ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού όσο και εκείνων με τυπική ανάπτυξη, σε μια ισότιμη βάση. Συχνά, το αποτέλεσμα μιας "Κοινωνικής Ιστορίας" είναι η ανανέωση της ευαισθησίας που δείχνει ο κόσμος για τα άτομα με αυτισμό και συγχρόνως η πρόοδος σε ότι αφορά τη συμπεριφορά των ίδιων των ατόμων με αυτισμό.

Η Carol Gray ξεκίνησε και ανέπτυξε τη χρήση των "Κοινωνικών Ιστοριών" ήδη από το 1991. Έχει γράψει πολλά άρθρα, προτάσεις-προσεγγίσεις και κεφάλαια για τον αυτισμό.

Στο σεμινάριο αυτό θα αναπτύξουμε:

  • Τους στόχους των κοινωνικών ιστοριών
  • Τη δομή και τους τύπους των προτάσεων
  • Τη χρήση τους στην εκπαίδευση των παιδιών με Αυτισμό και Asperger
  • Παραδείγματα - προτάσεις Κοινωνικών Ιστοριών

Ξενοδοχείο: Stratos Vassilikos
Πληροφορίες & Κρατήσεις Θέσεων
Τηλ
: 210 6712991 & Κιν: 6936 946868 
Υπεύθυνη Κρατήσεων:
Χριστίνα Μουτσούλα

 
 
 
 
 

Πληροφορίες

Event Date 19-02-2017 10:00 am
Event End Date 19-02-2017 2:00 pm
Registration Start Date 19-12-2016
Participation Fee EUR40
Location Αθήνα
To online registration έχει κλείσει. Επικοινωνήστε μαζί μας στο 6936946868 για κράτηση θέσης και οποιαδήποτε πληροφορία.
EUR40

Subscribe to Newsletter


Холодно? Закажите подогрев пола
Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το Foreign Languages Forum; Συμπληρώστε το email σας για να λάβετε την πρόσκληση και το newsletter μας;

Ευχαριστούμε πολύ.
© 2017 ELT NEWS. All Rights Reserved.