Παιδικό Ιχνογράφημα, Σύνδρομο Asperger, Αντιμετωπίζοντας στενάχωρες καταστάσεις των μαθητών

H παιδοψυχολόγος Κλαίρη Σειραδάκη θα αναλύσει το πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί Asperger μέσα στην τάξη αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες του να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του και τελικά να ζήσει μια αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή, πώς μπορεί ο καθηγητής να βοηθήσει ένα µαθητή που βιώνει κάποια δυσάρεστη κατάσταση εντός ή εκτός του σχολείου (διαζύγιο, αρρώστια, θάνατος, κλπ) , πώς μπορεί ο "ειδικός" να ανακαλύψει τα στοιχεία της προσωπικότητας του μαθητή μέσα από το παιδικό ιχνογράφημα και πώς μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης ανεξαρτήτως των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν;

 

Η τάξη μου με ένα παιδί Asperger

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το σύνδροµο Asperger είναι στις µέρες µας αρκετά γνωστό (σαν όρος τουλάχιστον) σε πολλούς εκπαιδευτικούς. Όµως στην ερώτηση «τί είναι το Asperger;», η απάντησή τους τις περισσότερες φορές είναι αρκετά συγκεχυµένη. Οι γνώσεις τους αποτελούν ένα συνονθύλευµα πληροφοριών που έχουν συλλέξει από διάφορες πηγές (έγκυρες και µη) κι έτσι συνεχίζουν να αναζητούν την αιτία των δυσκολιών του µαθητή τους.

 

Είναι λοιπόν µεγάλη η ανάγκη να προσδιοριστεί το σύνδροµο καθώς και οι διαφορές που έχει από τον αυτισµό. Παράλληλα θα αναλύσουµε το πώς µπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί Asperger µέσα στην τάξη αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες του να αναγνωρίσει και να εκµεταλλευτεί τις δυνατότητές του και τελικά να ζήσει µια αξιοπρεπή και δηµιουργική ζωή απολαµβάνοντας τα βασικά.

 
Αντιμετωπίζοντας Δυσάρεστες Καταστάσεις των μαθητών
 

Υπάρχουν αναμφισβήτητα ορισμένες δυσάρεστες καταστάσεις στη ζωή, τις οποίες δυσκολευόμαστε ακόμα και οι ίδιοι να αντιμετωπίσουμε, πόσο μάλλον να μιλήσουμε γι' αυτές στα παιδιά. Όμως το ότι μας πονά ένα ζήτημα, δεν πρέπει να το καθιστά και απαγορευτικό, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για γεγονότα της καθημερινής μας ζωής, που αργά ή γρήγορα, όλοι θα βιώσουμε.

 

Το διαζύγιο των γονιών, η αρρώστια ή ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου, είναι οδυνηρά γεγονότα για ένα παιδί. Οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται κοντά τους, αναρωτιούνται συχνά για το πως αισθάνεται ένα παιδί για τον χωρισμό των γονιών του, τι είναι σε θέση να καταλάβει για μια αρρώστια μέσα στην οικογένεια και τι επιπτώσεις θα έχει μια σημαντική "απώλεια" στην εξέλιξή του.

 

Οι μαθητές μιλούν μέσα από τις ζωγραφιές τους

Το παιδικό ιχνογράφημα, σε συνδυασμό με τα ψυχομετρικά τεστ και τις προβολικές δοκιμασίες που χρησιμοποιούν οι ειδικοί για να μπορέσουν να αξιολογήσουν την ανάπτυξη, τη νοημοσύνη, αλλά και τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών, διαδραματίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Μέσα από αυτό, ο ειδικός ‘εισβάλλει’ στον εσωτερικό κόσμο του παιδιού και ανακαλύπτει τις συναισθηματικές συγκρούσεις, τις επιθυμίες και τις δυσκολίες που μπορεί αυτό να αντιμετωπίζει. Στο χαρτί, το παιδί εξωτερικεύει και αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο και αφηγείται καλύτερα τα προσωπικά του βιώματα. Ο ειδικός μπορεί ακόμα να ανακαλύψει τα στοιχεία της προσωπικότητας στα οποία θα στηριχθεί, προκειμένου να τροποποιήσει τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές του παιδιού. Η ερμηνεία του παιδικού σχεδίου, αν και βασίζεται σε ορισμένους γενικούς και θεμελιακούς κανόνες που συνδέονται με τον οικουμενικό συμβολισμό, διαφοροποιείται ανάλογα με τα βιώματα και τα ερεθίσματα που έχει το κάθε παιδί. Διότι κάθε σχέδιο τελικά, είναι διαφορετικό και θα πρέπει να το βλέπουμε από την οπτική του δημιουργού του…  

 

Ομιλήτρια - Κλαίρη Σειραδάκη

Η Κλαίρη Σειραδάκη γεννήθηκε στα Χανιά της Κρήτης. Είναι αριστούχα απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του Ινστιτούτου Γνωσιακής Αναλυτικής Ψυχοθεραπείας (Institute for Cognitive Analytic Therapy, Greece based). Εργάζεται στην Αθήνα ως ψυχολόγος σε δύο ιδιωτικά σχολεία, με αντικείμενο αφενός την παρακολούθηση και διάγνωση δυσλειτουργικών συμπεριφορών καθώς και μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά -μετά από χορήγηση αντίστοιχων ψυχομετρικών εργαλείων- και αφετέρου τη συμβουλευτική γονέων. Συμμετέχει σε σχετικές εισηγήσεις τόσο σε σχολεία όσο και σε συνεργαζόμενα αθλητικά κέντρα, στα πλαίσια ενημέρωσης των γονέων. Παράλληλα εργάζεται ως συμβουλευτική ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια με οικογένειες και ενήλικες. Στο παρελθόν, έχει εργασθεί σε ιδρύματα για παιδιά με χρόνιες ασθένειες, αναπτυξιακές δυσκολίες, αυτισμό και νοητική υστέρηση. Επιπλέον, έχει ασχοληθεί με την ψυχολογική στήριξη αλλά και την ψυχοκοινωνική αποκατάσταση εξαρτημένων εφήβων και ψυχωσικών ατόμων.

 

Περισσότερες Πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων

Υπεύθυνη: Βασιλική Κάση

Τηλ: 210 6712991

Πληροφορίες

Event Date 05-11-2017 3:00 pm
Event End Date 05-11-2017 7:00 pm
Participation Fee €40
Location
Αθήνα (Crowne Plaza Athens)
Michalakopoulou 50, Athina 115 28, Greece
Αθήνα (Crowne Plaza Athens)
Οι θέσεις έχουν εξαντληθεί. Επικοινωνήστε μαζί μας στο 2106712991 για περισσότερες πληροφορίες.
€40
© 2017 ELT NEWS. All Rights Reserved.