Πάτρα – 28 Φεβρουαρίου 2015

Επιτυχημένος δάσκαλος είναι αυτός που χτίζει σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αγάπης με τους μαθητές του.

• Βοηθήστε τους μαθητές σας να ξεπεράσουν τα προβλήματα που πιθανόν αντιμετωπίζουν στο οικογενειακό τους περιβάλλον και τα οποία τους εμποδίζουν να αναπτύξουν τις γνωστικές τους ικανότητες.
• Δημιουργήστε ένα ευχάριστο περιβάλλον μάθησης όπου επικρατεί η αγάπη για το παιδί, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και η εκτίμηση.
• Μάθετε πώς να ξεχωρίζετε το ‘ζωηρό’ από το υπερκινητικό παιδί και πώς μπορείτε να βοηθήσετε το υπερκινητικό παιδί να οργανώσει την προσωπική και σχολική του ζωή.
• Μάθετε πώς να χειρίζεστε τους ‘άτακτους’, ‘ανυπάκουους’ μαθητές που κάνουν το μάθημά σας δύσκολο. Ακούστε τους ειδικούς.

 

Πάτρα - 28 Φεβρουαρίου 2015
Astir Hotel
- Αγ. Ανδρέου 16

 
Δηλώστε συμμετοχή

Επικοινωνήστε μαζί μας

Εισηγητές

Το σεμινάριο απευθύνεται σε καθηγητές και καθηγήτριες όλων των ειδικοτήτων.
30€ ανά συμμετοχή

Κρίστα Παπακανελλοπούλου
Tηλ.: 210 6712991
e-mail: info@eltnews.gr
Ώρες: 09:00 - 17:00

  • Βικτωρία Πρεκατέ
  • Κλαίρη Σειραδάκη
  • Κατερίνα Περικλέους
  • Παναγιώτα Φρυτζαλά

14:00 - 15:00 Προσέλευση / Καφές

15:00 - 15:50

 

Η βία στην οικογένεια και η επίδρασή της στον ψυχικό κόσμο του παιδιου

Πώς αντιλαμβανόμαστε ότι το παιδί υποφέρει συναισθηματικά, ψυχολογικά η/και σωματικά; Ποιά είναι τα σημάδια; Πώς γίνονται αντιληπτά και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ως καθηγητές για να βοηθήσουμε το παιδί;

Εισηγήτρια - Βικτωρία Πρεκατέ
Εκπαιδευτικός, ψυχολόγος και ιδρύτρια της ομάδας ΜΕΝΤΟΡΑΣ με στόχο την προστασία του παιδιού μέσω της ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό, την προστασία από την παιδική κακοποίηση,  την αυτοεκτίμηση των παιδιών, τη βία στην εφηβεία, την εκπαίδευση αξιών, την προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή.


16:00 - 16:50

 

Τα παιδιά μιλούν μέσα από τις ζωγραφιές τους

Το παιδικό ιχνογράφημα, σε συνδυασμό με τα ψυχομετρικά τεστ και τις προβολικές δοκιμασίες που χρησιμοποιούν οι ειδικοί για να μπορέσουν να αξιολογήσουν την ανάπτυξη, τη νοημοσύνη, αλλά και τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών, διαδραματίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Μέσα από αυτό, ο ειδικός ‘εισβάλλει’ στον εσωτερικό κόσμο του παιδιού και ανακαλύπτει τις συναισθηματικές συγκρούσεις, τις επιθυμίες και τις δυσκολίες που μπορεί αυτό να αντιμετωπίζει.
Στο χαρτί, το παιδί εξωτερικεύει και αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο και αφηγείται καλύτερα τα προσωπικά του βιώματα. Ο ειδικός μπορεί ακόμα να ανακαλύψει τα στοιχεία της προσωπικότητας στα οποία θα στηριχθεί, προκειμένου να τροποποιήσει τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές του παιδιού.
Η ερμηνεία του παιδικού σχεδίου, αν και βασίζεται σε ορισμένους γενικούς και  θεμελιακούς κανόνες που συνδέονται με τον οικουμενικό συμβολισμό, διαφοροποιείται ανάλογα με τα βιώματα και τα ερεθίσματα που έχει το κάθε παιδί.
Διότι κάθε σχέδιο τελικά, είναι διαφορετικό και θα πρέπει να το βλέπουμε από την οπτική του δημιουργού του…

Εισηγήτρια - Κλαίρη Σειραδάκη
Ψυχολόγος σε δύο ιδιωτικά σχολεία, με αντικείμενο αφενός την παρακολούθηση και διάγνωση δυσλειτουργικών συμπεριφορών καθώς και μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά -μετά από χρήση αντίστοιχων ψυχομετρικών εργαλείων- και αφετέρου τη συμβουλευτική γονέων. 


17:00 - 17:50

 

Ελλειμματική Προσοχή/Υπερκινητικότητα

Η «διαταραχή ελλειμματικής προσοχής / υπερκινητικότητα» (ΔΕΠ-Υ) αποτελεί μια αναπτυξιακή διαταραχή με νευροβιολογική βάση και έχει δύο κύρια συμπτώματα: το μικρό εύρος προσοχής και τον παρορμητισμό/έντονη κινητικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε ‘φυσιολογικά’ άτομα παρουσιάζονται παρόμοιες συμπεριφορές. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι τα άτομα με ΔΕΠ-Υ (παιδιά και ενήλικες) εμφανίζουν τις προαναφερόμενεςσυμπεριφορές σε βαθμό ασύμφωνο με την ηλικία τους και με το αναπτυξιακό τους επίπεδο και με τέτοια συχνότητα ή βαρύτητα που παρατηρείται σημαντική επίπτωση σε βασικούς τομείς της καθημερινότητάς τους: στις διαπροσωπικές τους σχέσεις,στο σχολείο, στον εργασιακό τομέα.
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το υπερκινητικό παιδί: 1) να εστιάσει την προσοχή του 2) να ελέγξει τις παρορμήσεις του 3) να ελέγξει την κινητικότητά του

Εισηγήτρια - Κατερίνα Περικλέους
Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες


18:00 - 19:00

 

Πρακτικές συμβουλές για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τον εκπαιδευτικό είναι η καλή διαχείριση της τάξης και ως εκ τούτου η διατήρηση της πειθαρχίας μέσα σε αυτή. Συνάμα αυτό αποτελεί και μέρος της διδακτικής εμπειρίας καθώς το σχολείο είναι ένας θεσμός που συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση του ατόμου και η πειθαρχία αποτελεί μέρος της κοινωνικής συνοχής, οπότε και πρέπει να διδάσκεται. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρουσίαση αφορά στους τρόπους αντιμετώπισης των πειθαρχικών προβλημάτων εντός της τάξης δίνοντας πρακτικές συμβουλές ώστε ο εκπαιδευτικός να μπορεί να επικεντρωθεί στη διαδικασία μάθησης απαλλαγμένος από τυχόν ενοχλητικές συμπεριφορές εκ μέρους των μαθητών. Πρώτα θα παρουσιαστούν κάποια βασικά αίτια έλλειψης πειθαρχίας ώστε να γίνουν πιο κατανοητοί οι προτεινόμενοι τρόποι αντιμετώπισής τους. Στη συνέχεια, θα επικεντρωθούμε στις ποινές που είναι αποδεκτές και αποτελεσματικές, αλλά και σε εκείνες που χρησιμοποιούνται ενίοτε παρόλο που δε συνιστώνται και θα δούμε τους λόγους για τους οποίους δεν είναι αποτελεσματικές. Τέλος, θα παρουσιαστούν τρόποι πρόληψης των πειθαρχικών προβλημάτων οι οποίοι εστιάζουν σε ορισμένες πρακτικές εκ μέρους των εκπαιδευτικών που θα βοηθήσουν στον περιορισμό των αφορμών για προβληματικές συμπεριφορές εκ μέρους των μαθητών. Η παρουσίαση αυτή έχει ως στόχο την καλλιέργεια του σεβασμού στο πρόσωπο του εκπαιδευτικού και όχι του φόβου, έτσι ώστε η διαδικασία μάθησης να είναι μια θετική εμπειρία τόσο για τον μαθητή όσο και για τον εκπαιδευτικό.

Εισηγήτρια - Παναγιώτα Φρυτζαλά
Lecturer BA in TESOL, New York College, μέλος της TESOL Greece, του European Association for Language Testing and Assessment (EALTA) και του Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Ποιές δεξιότητες θα αναπτύξουν οι συμμετέχοντες

  • Να διαχειρίζονται το δικό τους άγχος μέσα κι έξω από την τάξη.

  • Να αναγνωρίζουν σημάδια βίας (σωματικής, λεκτικής, συναισθηματικής) που ασκείται στην οικογένεια του παιδιού

  • Να αναγνωρίζουν τα συναισθηματικά χαρκτηριστικά των μαθητών τους μέσα από σχέδια και χρώματα.

  • Να αντιμετωπίζουν ψύχραιμα και αποτελεσματικά συμπεριφορές μαθητών που κάνουν τη διεξαγωγή του μαθήματος δύσκολη.
Ag. Georgiou 74, 154 51 N. Psychico, T: +30 210 6712991, F: +30 210 6719622

 

 
 

Author

ELT News

ELT News