fbpx
The 15th Foreign Languages Forum & Book Exhibition
Athens, 31 August - 1 September 2019 | Royal Olympic
 Hotel

The 15th Foreign Languages Forum & Book Exhibition
31 August - 1 September 2019
Royal Olympic Hotel

The Foreign Languages Forum is one of the main events in the Greek English Language Teaching calendar. Attended by more than 1000 ELT professionals, it features a 2-day programme of commercial and professional talks as well as workshops.

The Forum will take place on 31 August - 1 September 2019 at the Royal Olympic Hotel and features educational sessions covering a wide range of topics.

The Forum’s plenary sessions are expected to attract a lot of attention as distinguished speakers from Greece and abroad will share ideas, knowledge and expertise. 

In addition, a large resource and book exhibition will give you the opportunity to see the latest ELT publications and services.

Who's Speaking?

Efi Glymi

Έφη Γλυμή

Η Έφη Γλυμή είναι καθηγήτρια Αγγλικής με ειδίκευση στη διδασκαλία της Αγγλικής σε δυσλεκτικά παιδιά (ΔΙ.ΚΕ.ΨΥ) και κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου MSc in Education Studies and Effective Teaching από το Πανεπιστήμιου του Surrey, UK. Κατά την παραμονή της στην Αγγλία εργάστηκε σε σχολεία της Αλλοδαπής. Έχει κάνει επίσης Κλινική Πρακτική σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και διάσπαση προσοχής στο Metropolitan College.

Cliff Parry

Cliff Parry

Cliff Parry (MSc TEYL, RSA DTEFLA, BSc, Dip. Management) is Academic Manager at the British Council Greece and has been living and teaching in Greece since 1986. He has a wide range of teaching experience across all course types and ages, as well as extensive training experience. He has written numerous articles for professional journals and ELT publications, and has co-authored a number of English language teaching titles. He has also worked on social inclusion projects for a number of years.

Mike Riley

Mike Riley

Mike Riley is a Teacher Trainer and Author Engagement Manager at Macmillan Education. Now settled in the UK where he works as Global Teacher Training Manager at Macmillan Education, Mike spent over a decade at International House Milan. He worked there as teacher, Director of Studies and Director. He has been passionate about leadership ever since studying American History at university.
Γεωργία Πουλημενέα

Γεωργία Πουλημενέα

Η Γεωργία Πουλημενέα oλοκλήρωσε τις σπουδές της στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και κατόπιν μετεκπαιδεύτηκε στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου "Victor Segalen" Bordeaux 2 στη Γαλλία, ολοκληρώνοντας την ειδίκευσή της στην Κλινική Ψυχολογία και Ψυχολογία της Υγείας. Eργάστηκε στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, παρέχοντας ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Από το 2009 είναι επιστημονική συνεργάτης του Ναυτικού Νοσοκομείου στη Νευρολογική Κλινική, όπου εργάζεται με ενήλικες με νευρολογικά προβλήματα φοβίες, κρίσεις πανικού, κλπ.

Dr Luke Prodromou

Dr Luke Prodromou

Luke Prodromou is the author of 20 or so coursebooks; he has worked for the British Council (Head of Teacher Training, Thessaloniki), the University of Thessaloniki (Shakespeare Course), the University of Edinburgh (Drama for TEFL), ESADE Barcelona (Drama and Mixed Ability Classes), Pilgrims, Canterbury and NILE, Norwich. His  Phd: English as a Lingua Franca: a corpus-based approach,  was published by Continuum (2010). He is also co-author, with Lindsay Clandfield, of the award-winning teachers’ handbook:  Dealing with Difficulties.  Luke is a founder member of Disabled Access Friendly Campaign for which he wrote - and performed, with D. Gibson - the ‘Wheelchair Sketch’; he now performs as Luke and friends. 

Ιωάννης Κοσμόπουλος

Ιωάννης Κοσμόπουλος

Ο Γιάννης Κοσμόπουλος ασχολείται με τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη Δυσλεξία από το 1992 τόσο σε επίπεδο μελέτης των Μαθησιακών Δυσκολιών όσο και με την αξιολόγηση και την παρέμβαση. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη Συμβουλευτική Γονέων, την οργάνωση ομάδων γονέων και την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Είναι επιμορφωτής, συγγραφέας άρθρων και εισηγητής σε πολλά σεμινάρια και συνέδρια με θέματα που αφορούν τις Μαθησιακές Δυσκολίες, τη Δυσλεξία, τη Συμβουλευτική Γονέων, τον Αυτισμό, τη ΔΕΠ-Υ, τις Σχέσεις Σχολείου και Οικογένειας, και την Εποπτεία στην Εκπαίδευση και στους Εκπαιδευτικούς.

The Panel Discussions

Image

There are two panel discussions in the programme. On Saturday Vassiliki Sarantidou, Cliff Parry and George Drivas will discuss the Future of ELT. Dimitris Maroulis, FL School owner from the island of Naxos will co-ordinate the discussion.

Mike Riley will also deliver a lecture on school leadership and conduct a free two-hour workshop on the same topic.

Sunday’s panel discussion will have Dr Luke Prodromou, Dimitris Primalis and Nicos Dellas on the podium. Roger House will co-ordinate the discussion.

Saturday's Panelists

Vassiliki Sarantidou
Cliff Parry
George Drivas

Moderator: Dimitris Maroulis

Sunday's Panelists

Luke Prodromou
Dimitris Primalis
Nicos Dellas

Moderator: Roger House

Saturday's Sessions

image

Mike Riley

Confessions of an ex-DoS: 9 things I wish I'd known!

Now in full recovery from his previous life as a school manager, Mike reflects on the leader he could have been. Taking inspiration from beyond the worlds of education and ELT, Mike looks for tips on how he should have done it. What can the first women to serve on the US Supreme Court teach us in these challenging times? Can a fictional TV character really help us to get things done? A leadership lesson from Elvis Presely? Seriously? And can sports coaches and cartoon characters really help us motivate ourselves and others? There is plenty we can learn from other fields to help us become better managers and leaders

image

Γιάννης Κοσμόπουλος

Ο εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος

Η σχέση εκπαιδευτικού και γονέα ανέκαθεν είχε μία συμβουλευτική προέκταση. Ο γονιός απευθυνόταν στο δάσκαλο για µια συµβουλή και πάντα ο δάσκαλος τον άκουγε και προσπαθούσε να δώσει λύση στο πρόβληµά του. Η σηµερινή πραγµατικότητα είναι πιο πολύπλοκη οπότε και τα προβλήµατα που αντιµετωπίζει ο γονιός µε τα παιδιά του πιο περίπλοκα. Συµβουλευτική είναι η προσέγγιση που πρέπει να ακολουθήσει ο εκπαιδευτικός για να  προσφέρει βοήθεια και  στήριξη στους γονείς των µαθητών του για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους που πηγάζουν από το σχολείο, τους συµµαθητές, το κοινωνικό και το οικογενειακό περιβάλλον. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει γνώσεις και δεξιότητες για να ανταποκριθεί στο ρόλο αυτό. Ποιες είναι οι γνώσεις και ποιες οι δεξιότητες  που πρέπει να έχει; Πώς πρέπει να δοµήσει µια σχέση µε το γονιό και πως πρέπει να την οριοθετήσει για να είναι αποτελεσµατικός; Σε ποιες περιπτώσεις ακούει και δίνει λύσεις και σε ποιες περιπτώσεις δεν µπορεί να το κάνει; Τέλος η συµβουλευτική στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει ως στόχο την καλή συνεργασία όλων των µελών της σχολικής κοινότητας.

image

Cliff Parry

What makes a teacher? It isn't training; it is love

It’s a question which remains unanswered – what makes a teacher? Is it question of methodology? Does training make you a good teacher? Or is it a question of materials? Do the best materials make the best teacher? Or is it simply a question of manner? Are there certain innate skills which make a good teacher? This talk will examine all the ingredients of what makes a good teacher.

Image
Image
Image

Sunday's Sessions

image

Γεωργία Πουλημενέα

Χτίζοντας σχέσεις με τους μαθητές

Σε αυτή την ομιλία θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε ποια χαρακτηριστικά και συμπεριφορές των παιδιών (υπερκινητικότητα, επιθετικότητα, έντονη συστολή, ντροπαλότητα κ.λπ.) μπορούν να δυσκολέψουν έναν εκπαιδευτικό με αποτέλεσμα να διαταραχθεί η εικόνα που έχει για τους μαθητές του και έτσι να μην δημιουργηθεί σχέση δασκάλου-μαθητή. Επίσης θα αναλύσουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τα οποία είναι απαραίτητα για τη δημιουργία και εδραίωση της σχέσης και χρειάζονται τόσο από την πλευρά των εκπαιδευτικών όσο και από την πλευρά των μαθητών. Τέλος θα αναφερθούμε στη σημασία του ρόλου του εκπαιδευτικού στη ζωή του μαθητή με κλινικά πραδείγματα διαπιστώνοντας πως μέσω της σχέσης του με τον μαθητή ο εκπαιδευτικός είναι ο μόνος άνθρωπος μετά τους γονείς του παιδιού που η ματιά του έχει τόση δύναμη στο παιδί που μπορεί να αλλάξει τη ζωή του.

image

Luke Prodromou

The Serious Business of Humour in the language classroom: top ten tips

Research into effective language teaching confirms time again the quality of humour as one central ingredient possessed by outstanding teachers. Humour is not just about telling jokes although jokes are a part of it. There are many activities and techniques of classroom management which raise a smile and open the way to more enjoyable and effective learning. 

This workshop demonstrates a range of techniques for deploying humour in the language classroom to motivate learners and making lessons memorable. Contexts in which humour can bring better results are teaching the exam class, grammar and vocabulary.

image

Έφη Γλυμή

Σύγχρονη προσέγγιση της Γραμματικής για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και μη

Η γραμματική πολλές φορές δυσκολεύει τα παιδιά πόσο μάλλον εκείνα που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Πώς θα απομνημονεύσουν τόσους κανόνες και πώς θα τους θυμούνται εύκολα και γρήγορα; Υπάρχει τρόπος; Ελάτε να δούμε τη γραμματική μέσα από μια άλλη οπτική χρησιμοποιώντας μεθόδους όπως το παιχνίδι και βιώματα μέσα από την καθημερινότητα του παιδιού.
Εάν μπορέσει η γραμματική να γίνει εύκολη για ένα παιδί με μαθησιακά προβλήματα σκεφτείτε τι θα γίνει με τα υπόλοιπα!

Leading to Success workshop

Mike Riley
Mike Riley- Life Coach

Free Workshop

Leading to Success

Leading to Success workshop

What’s most challenging about leading an organisation to success in 2019? Many of the challenges we face are timeless. How do we develop our own management effectiveness? How do we inspire individuals to give their all? How do we get our staff members working together as a team? How do we develop the skills of our employees? And in 2019 the world is changing at a faster pace than ever. Technology has an ever-increasing impact. The global political and economic situation is in a state of flux. As leaders we must face these challenges while at the same team leading our institutions to success.

In this workshop we will consider three crucial aspects of being a leader.
· Being a leader of yourself
· Leading a team to success
· Successful leadership in times of crisis

During the workshop we will look at real case studies for these key aspects. Participants will discuss their approaches to the issues. For each case study we will look at what advice leading experts and successful leaders have to offer. The reflections we make in the workshop will allow us all to go back to our institutions with fresh ideas on how we can be leaders that bring success.

Bio

Now settled in the UK where he works as Global Teacher Training Manager at Macmillan Education, Mike spent over a decade at International House Milan. He worked there as teacher, Director of Studies and Director. He has been passionate about leadership ever since studying American History at university.

The English Language Voice Theatre Presents

Image

Fair Ladies, Mad Men.

In our new show we focus on formidable women finding their place and their voice in a male-dominated world. We offer you Bernard Shaw’s Eliza Dolittle breaking free from her oppressive teacher, Henry Higgins; we applaud Shakespeare’s Katharina, the traditional Shrew, as she tames her would-be tamer; and Muriel Spark’s Jean Brodie teaches her class of schoolgirls to make the most of their prime. A highly amusing and thought-provoking show to start the school year on a positive note!

Cast: Anna Papadaki, Agape Dendaki, Christina Chorianopoulou, Vicky Saran, Petra Tseliou, Cliff Parry. Malcolm Mann, Roger House, Luke Prodromou, (Lilika Couri, Eftychis Kantarakis)

Programme of Presentations and Workshops

Saturday 31 August 2019

Time

9:00

Registration & Welcome Coffee

Time

10:30

Featured
Presentation

Olympia B Room

Cliff Parry
What makes a teacher? It isn't training; it is love

It’s a question which remains unanswered – what makes a teacher? Is it question of methodology? Does training make you a good teacher? Or is it a question of materials? Do the best materials make the best teacher? Or is it simply a question of manner? Are there certain innate skills which make a good teacher? This talk will examine all the ingredients of what makes a good teacher.

Attica Room

Ιωάννης Κοσμόπουλος
Ο εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος

Η σχέση εκπαιδευτικού και γονέα ανέκαθεν είχε μία συμβουλευτική προέκταση. Ο γονιός απευθυνόταν στο δάσκαλο για µια συµβουλή και πάντα ο δάσκαλος τον άκουγε και προσπαθούσε να δώσει λύση στο πρόβληµά του. Η σηµερινή πραγµατικότητα είναι πιο πολύπλοκη οπότε και τα προβλήµατα που αντιµετωπίζει ο γονιός µε τα παιδιά του πιο περίπλοκα. Συµβουλευτική είναι η προσέγγιση που πρέπει να ακολουθήσει ο εκπαιδευτικός για να  προσφέρει βοήθεια και  στήριξη στους γονείς των µαθητών του για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους που πηγάζουν από το σχολείο, τους συµµαθητές, το κοινωνικό και το οικογενειακό περιβάλλον. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει γνώσεις και δεξιότητες για να ανταποκριθεί στο ρόλο αυτό. Ποιες είναι οι γνώσεις και ποιες οι δεξιότητες  που πρέπει να έχει; Πώς πρέπει να δοµήσει µια σχέση µε το γονιό και πως πρέπει να την οριοθετήσει για να είναι αποτελεσµατικός; Σε ποιες περιπτώσεις ακούει και δίνει λύσεις και σε ποιες περιπτώσεις δεν µπορεί να το κάνει; Τέλος η συµβουλευτική στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει ως στόχο την καλή συνεργασία όλων των µελών της σχολικής κοινότητας.

Time

11:30

Professional Presentations

Olympia B Room

Express Publishing
Breaking the Sound of Silence

Developing communication and speaking skills in a class full of non-native speakers is definitely a complex and challenging task. Why are students reluctant to speak in English? How can a teacher produce the spark that will ignite students’ interest and prepare them to speak in a foreign language? In this presentation we will focus on how teachers can cope with communication issues in class and why systematic speaking practice should be a must-have in our syllabus, starting from the very early stages of learning a foreign language.

Attica Room

SUPER COURSE ELT PUBLISHING
TECH IT EASY 3 - Η συνέχεια της πρωτοποριακής σειράς για τη C’ Senior έφτασε!

Περδίκης Γεώργιος, Marketing Consultant, SUPER COURSE ELT PUBLISHING
• Με πλούσιο τεχνολογικό υλικό (3D Animation, Reading Video και Grammar Video σε κάθε μάθημα)
• Διδάσκει τη γραμματική με video
• Συνοδεύεται από ελκυστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια, που ενθουσιάζουν τους μαθητές
• Είναι ευέλικτη, με δυνατότητα διδασκαλίας 2 ή 3 φορές την εβδομάδα
• Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προφορική επικοινωνία

ΘΑ ΔΙΑΝΕΜΗΘΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΒΙΒΛΙΩΝ

Time

12:00

Professional Presentations

Olympia B Room

Attica Room

SUPER COURSE ELT PUBLISHING
INSIDER B2 - EXAM PREPARATION COURSEBOOK: Ένα πρωτοποριακό Coursebook, κατάλληλα διαμορφωμένο για την προετοιμασία των υποψηφίων σε εξετάσεις επιπέδου Β2 με multiple-choice format.

Περδίκης Γεώργιος, Marketing Consultant, SUPER COURSE ELT PUBLISHING
• Η ύλη είναι σχεδιασμένη για να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για practice tests 
• Η δομή του παρέχει συνεχή εξάσκηση και στα 4 skills σε κάθε ενότητα 
• Περιέχει ασκήσεις προσομοίωσης, πρακτικές οδηγίες και συμβουλές
• Βοηθάει τον μαθητή μέσα από συνεχή ανακύκλωση του λεξιλογίου και των γραμματικών φαινομένων 

ΘΑ ΔΙΑΝΕΜΗΘΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΒΙΒΛΙΩΝ

Time

12:30

Plenary Session

Olympia B Room

Mike Riley
Confessions of an ex-DoS: 9 things I wish I’d known!

Now in full recovery from his previous life as a school manager, Mike reflects on the leader he could have been. Taking inspiration from beyond the worlds of education and ELT, Mike looks for tips on how he should have done it. What can the first women to serve on the US Supreme Court teach us in these challenging times? Can a fictional TV character really help us to get things done? A leadership lesson from Elvis Presely? Seriously? And can sports coaches and cartoon characters really help us motivate ourselves and others? There is plenty we can learn from other fields to help us become better managers and leaders.

Attica Room

Time

13:30

Professional Presentations

Olympia B Room

BURLINGTON BOOKS
Burlington Mindset B1

Sophia Goundi, Senior Teacher Trainer
Burlington Mindset B1 is the ideal coursebook for mixed ability classes. The first part in a three-part exam preparation course, it contains engaging tasks and topics which challenge students to stretch their cognitive abilities.

Attica Room

MM Publications
BFF – Best Friends Forever – New Junior series

Embark on this trip…
We meet Ζippy and his friends in this series! Through their adventures learners experience fun, topic-appropriate activities, where communication is not at the expense of grammar and projects are part of learning. Give your students the opportunity to be confident and independent users of English.

Time

14:30

Panel Discussion

Olympia B Room

Panel Discussion
We discuss the future of ELT: Multicultural classes, Language Certification and Technology in education

Vassiliki Sarantidou, Cliff Parry and George Drivas will discuss the Future of ELT. Dimitris Maroulis, will co-ordinate the discussion.

Attica Room

Time

15:30

Professional Presentations

Olympia B Room

Pace
THE EDEN METHOD

Tom Reynolds, English Specialist Leader of Education (SLE)
Following the analysis and evaluation of differing mark schemes and assessment objectives (past and present), there are 51 skills and qualities that are consistently expected in order to achieve English Language and GCSE examination success.
These 51 skills and qualities are the backbone of teaching and learning English in education, and - knowingly or unknowingly - they always have been...
Curriculum content and assessment legislation has and will continue to change, but the 51 skills and qualities expected and accepted of a proficient reader, writer, speaker and listener are impervious to intervention.

Furthermore, it is the understanding and ownership of these 51, constant, skills and qualities that empowers the individual with the certainty to thrive, not only within examination but in the reading, writing, speaking and listening of ‘real-life’ communication.

Attica Room

Andrew Betsis ELT
Exams Update & Writing Success at Cambridge & LRN

Andrew Betsis
• The ‘demise’ of Letters and Essays, the new demand for emails, reviews (booking.com, tripadvisor) and text messages (Skype, Viber, etc).
• Εργασία στο εξωτερικό.
• Teaching & Learning online for Language Schools.
• The Best Language Teaching Platform: ‘Let’s Talk!’ & ‘Smart Class’
• New exams: Open College Network, APTIS, Linguaskill, ABLE, MET Go,
OTE (Oxford Test of English), A2 Key and B1 Preliminary
• General English, ESP, EAP, ESAP, EFL, ESL, ESOL, ELF. Why so many 'initials'?
• Why is it important to be aware of the latest trends in Teaching English?

Time

16:30 - 18:30

Workshop

Olympia B Room

Attica Room

Leading to Success workshop
Mike Riley Teacher Trainer and Author Engagement Manager at Macmillan Education

What’s most challenging about leading an organisation to success in 2019? Many of the challenges we face are timeless. How do we develop our own management effectiveness? How do we inspire individuals to give their all? How do we get our staff members working together as a team? How do we develop the skills of our employees? And in 2019 the world is changing at a faster pace than ever. Technology has an ever-increasing impact. The global political and economic situation is in a state of flux. As leaders we must face these challenges while at the same team leading our institutions to success. 

In this workshop we will consider three crucial aspects of being a leader. 
• Being a leader of yourself 
• Leading a team to success 
• Successful leadership in times of crisis 

During the workshop we will look at real case studies for these key aspects. Participants will discuss their approaches to the issues. For each case study we will look at what advice leading experts and successful leaders have to offer. The reflections we make in the workshop will allow us all to go back to our institutions with fresh ideas on how we can be leaders that bring success.

Sunday 1 September 2019

Time

9:00

Registration & Welcome Coffee

Time

10:00

Plenary Session

Olympia B Room

The Serious Business of Humour in the language classroom: top ten tips

Dr Luke Prodromou - Teacher, Teacher Trainer, Author
Research into effective language teaching confirms time again the quality of humour as one central ingredient possessed by outstanding teachers. Humour is not just about telling jokes although jokes are a part of it. There are many activities and techniques of classroom management which raise a smile and open the way to more enjoyable and effective learning.
This workshop demonstrates a range of techniques for deploying humour in the language classroom to motivate learners and making lessons memorable. Contexts in which humour can bring better results are teaching the exam class, grammar and vocabulary.

Attica Room

Time

11:00

Professional Presentations

Olympia B Room

BURLINGTON BOOKS
Burlington Mindset B1

Sophia Goundi, Senior Teacher Trainer
Burlington Mindset B1 is the ideal coursebook for mixed ability classes. The first part in a three-part exam preparation course, it contains engaging tasks and topics which challenge students to stretch their cognitive abilities.

Attica Room

Andrew Betsis ELT
Exams Update & Writing Success at Cambridge & LRN

Andrew Betsis
• The ‘demise’ of Letters and Essays, the new demand for emails, reviews (booking.com, tripadvisor) and text messages (Skype, Viber, etc). 
• Εργασία στο εξωτερικό. 
• Teaching & Learning online for Language Schools.
• The Best Language Teaching Platform: ‘Let’s Talk!’ & ‘Smart Class’
• New exams: Open College Network, APTIS, Linguaskill, ABLE, MET Go, 
OTE (Oxford Test of English), A2 Key and B1 Preliminary
•General English, ESP, EAP, ESAP, EFL, ESL, ESOL, ELF. Why so many 'initials'?
• Why is it important to be aware of the latest trends in Teaching English?

Time

12:00

Featured Presentations

Olympia B Room

Σύγχρονη προσέγγιση της Γραμματικής για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και μη

Έφη Γλυμή - Kαθηγήτρια Αγγλικής με ειδίκευση στη διδασκαλία της Αγγλικής σε δυσλεκτικά παιδιά
Η γραμματική πολλές φορές δυσκολεύει τα παιδιά πόσο μάλλον εκείνα που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Πώς θα απομνημονεύσουν τόσους κανόνες και πώς θα τους θυμούνται εύκολα και γρήγορα; Υπάρχει τρόπος; Ελάτε να δούμε τη γραμματική μέσα από μια άλλη οπτική χρησιμοποιώντας μεθόδους όπως το παιχνίδι και βιώματα μέσα από την καθημερινότητα του παιδιού.
Εάν μπορέσει η γραμματική να γίνει εύκολη για ένα παιδί με μαθησιακά προβλήματα σκεφτείτε τι θα γίνει με τα υπόλοιπα!

Attica Room

Χτίζοντας σχέσεις με τους μαθητές

Γεωργία Πουλημενέα - Ψυχολόγος
Σε αυτή την ομιλία θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε ποια χαρακτηριστικά και συμπεριφορές των παιδιών (υπερκινητικότητα, επιθετικότητα, έντονη συστολή, ντροπαλότητα κ.λπ.) μπορούν να δυσκολέψουν έναν εκπαιδευτικό με αποτέλεσμα να διαταραχθεί η εικόνα που έχει για τους μαθητές του και έτσι να μην δημιουργηθεί σχέση δασκάλου-μαθητή. Επίσης θα αναλύσουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τα οποία είναι απαραίτητα για τη δημιουργία και εδραίωση της σχέσης και χρειάζονται τόσο από την πλευρά των εκπαιδευτικών όσο και από την πλευρά των μαθητών. Τέλος θα αναφερθούμε στη σημασία του ρόλου του εκπαιδευτικού στη ζωή του μαθητή με κλινικά πραδείγματα διαπιστώνοντας πως μέσω της σχέσης του με τον μαθητή ο εκπαιδευτικός είναι ο μόνος άνθρωπος μετά τους γονείς του παιδιού που η ματιά του έχει τόση δύναμη στο παιδί που μπορεί να αλλάξει τη ζωή του.

Time

13:00

Professional Presentations

Olympia B Room

Express Publishing
Breaking the Sound of Silence

Developing communication and speaking skills in a class full of non-native speakers is definitely a complex and challenging task. Why are students reluctant to speak in English? How can a teacher produce the spark that will ignite students’ interest and prepare them to speak in a foreign language? In this presentation we will focus on how teachers can cope with communication issues in class and why systematic speaking practice should be a must-have in our syllabus, starting from the very early stages of learning a foreign language.

Attica Room

SUPER COURSE ELT PUBLISHING
TECH IT EASY 3 - Η συνέχεια της πρωτοποριακής σειράς για τη C’ Senior έφτασε!

Μπαντής Γεώργιος, Marketing Consultant, SUPER COURSE ELT PUBLISHING
• Με πλούσιο τεχνολογικό υλικό (3D Animation, Reading Video και Grammar Video σε κάθε μάθημα) 
• Διδάσκει τη γραμματική με video 
• Συνοδεύεται από ελκυστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια, που ενθουσιάζουν τους μαθητές 
• Είναι ευέλικτη, με δυνατότητα διδασκαλίας 2 ή 3 φορές την εβδομάδα 
• Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προφορική επικοινωνία 

ΘΑ ΔΙΑΝΕΜΗΘΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΒΙΒΛΙΩΝ

Time

13:30

Professional Presentations

Olympia B Room

Attica Room

SUPER COURSE ELT PUBLISHING
INSIDER B2 - EXAM PREPARATION COURSEBOOK: Ένα πρωτοποριακό Coursebook, κατάλληλα διαμορφωμένο για την προετοιμασία των υποψηφίων σε εξετάσεις επιπέδου Β2 με multiple-choice format.

Μπαντής Γεώργιος, Marketing Consultant, SUPER COURSE ELT PUBLISHING
• Η ύλη είναι σχεδιασμένη για να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για practice tests 
• Η δομή του παρέχει συνεχή εξάσκηση και στα 4 skills σε κάθε ενότητα 
• Περιέχει ασκήσεις προσομοίωσης, πρακτικές οδηγίες και συμβουλές
• Βοηθάει τον μαθητή μέσα από συνεχή ανακύκλωση του λεξιλογίου και των γραμματικών φαινομένων 

ΘΑ ΔΙΑΝΕΜΗΘΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΒΙΒΛΙΩΝ

Time

14:00

Panel Discussion

Olympia B Room

Panel Discussion
We discuss the future of ELT: Language Exams, Demographics and Technology in Education

Dr Luke Prodromou, Dimitris Primalis and Nick Dellas will discuss the Future of ELT. Roger House will co-ordinate the discussion.

Attica Room

Time

15:00

Professional Presentations

Olympia B Room

BURLINGTON BOOKS
Jet! for junior classes

Anne Leventeris, Seminar Department Manager
Jet! for junior classes, featuring our exciting superhero, provides creative opportunities to teach values and develop children's 21st-century life skills. Jet One-year Course for Juniors is now available.

Attica Room

MM Publications
BFF – Best Friends Forever – New Junior series

Embark on this trip…
We meet Ζippy and his friends in this series! Through their adventures learners experience fun, topic-appropriate activities, where communication is not at the expense of grammar and projects are part of learning. Give your students the opportunity to be confident and independent users of English.

Time

16:00

Professional Presentations

Olympia B Room

Attica Room

New York College
Visual Literacy in the Language Curriculum: The Skill of Viewing

Dr. Sylvia Karastathi, Course Leader in TESOL
The companion volume to the CEFR, published in February 2018, includes descriptors for an additional area of reception: Audio-Visual Reception. In other global curricula (Canada, Singapore) this new skill has been integrated in language education as Viewing. Within this changing landscape that gradually stars to recognize the centrality of Viewing in how language learners access, engage with and make meaning in their target language, this talk will address the opportunities afforded to language educators and the challenges of teaching language in a world of screens.

Time

17:00

Olympia B Room

Attica Room

The English Language Voice Theatre Presents Fair Ladies, Mad Men

In our new show we focus on formidable women finding their place and their voice in a male-dominated world. We offer you Bernard Shaw’s Eliza Dolittle breaking free from her oppressive teacher, Henry Higgins; we applaud Shakespeare’s Katharina, the traditional Shrew, as she tames her would-be tamer; and Muriel Spark’s Jean Brodie teaches her class of schoolgirls to make the most of their prime. A highly amusing and thought-provoking show to start the school year on a positive note!

Cast: Anna Papadaki, Agape Dendaki, Christina Chorianopoulou, Vicky Saran, Petra Tseliou, Cliff Parry. Malcolm Mann, Roger House, Luke Prodromou, (Lilika Couri, Eftychis Kantarakis)

Exhibitors

ALOHA Mental Arithmetic Greece
Μεγάλου Αλεξάνδρου & Παύλου Μελά, 591 32 Βέροια – www.alohama.com

Andrew
Betsis – Global ELT
Πύργου 31, 185 42 Πειραιάς – 2104118894 – www.andrewbetsiselt.gr

Archer Editions
Κονδύλη 4, 174 55 Άλιμος – 2109803293 – www.archereditions.com

Binary Logic

Λακωνίας 20, 174 56 Άλιμος -2109955604 – www.binarylogic.net

British Council
Πλατεία Κολωνακίου 17, 106 73 Αθήνα - 2103692333 - www.britishcouncil.gr

Burlington Books
Παπαστράτου 12, 185 45 Πειραιάς – 2109767888 – www.burlingtonbooks.com

Deportivo Publishing
Λεωφ.Μεσογείων 205 – 115 25 Αθήνα – 2112135782 - www.deportivopublishing.com

Deree - The American College of Greece
Γραβιάς 6, 153 42 Αγία Παρασκευή – 2106009800 - www.acg.edu

ELT
NEWS

Αγ.Γεωργίου 74, 154 51 Νέο Ψυχικό – 2106712991 – www.eltnews.gr

Express Publishing

Μακμίλλαν 3, 111 44 Αθήνα – 2102120800 – www.expresspublishing.co.uk

Hamilton House Publishers

Θήτα 3 & Τρίτης – 167 77, Ελληνικό – 2109626166 – www.hamiltonhousepublishers.com

Happy Bees

Καποδιστρίου 15, 136 75 Αχαρναί – 2102407457 – www.happybees.gr

MM Publications

Δεληγιώργη 58 - 174 56 Άλιμος - 2109953680 - www.mmpublications.com

New York College
Αμαλίας 38 – 105 58 Αθήνα- 2103225961 - www.nyc.gr

Oxford University Press

Βαρδουμιώτη 20Α - 115 22 Αθήνα - 2108055330 - www.oup.com/elt

Pace
Σανταρόζα 1, 105 64 Αθήνα - 2103241183 - www.paceahead.edu.gr

PeopleCert – LanguageCert – ECDL
Κοραή 3 - 105 64 Αθήνα - 2103729050 - www.languagecert.gr | www.ecdl.gr

Supercourse Publishing

Λαοδικίας 1 - 591 00 Βέροια - 2331073777 - www.supercourse.gr

TESOL Greece

Νικηταρά 3 - 106 78 Αθήνα - 2107488411 - www.tesolgreece.org

Universal Training

Μαυροκορδάτου 1-3 & Ακαδημίας – 106 78 Αθήνα - 210 3801133 - www.universaltraining.edu.gr

Webster University Athens
Ηπίτου 9 – 105 57 Αθήνα – 2119905300 - www.webster.edu.gr

Image