fbpx

Μαθαίνω πώς να μαθαίνω

Γιατί τα παιδιά δυσκολεύονται να μάθουν κάτι; Γιατί ξεχνούν τόσο εύκολα; Τι είναι αυτό που αποθαρρύνει τους μαθητές από την μάθηση, την αναζήτηση, την περιέργεια και την περιπέτεια της γνώσης; Γιατί ματαιώνονται γονείς και εκπαιδευτικοί τόσο γρήγορα από την απροθυμία των παιδιών να βρουν κίνητρα να μάθουν και να εξελίξουν τις δεξιότητες τους; Τι πάει στραβά με το σχολείο σήμερα; Γιατί δεν είναι πλέον η γεννήτρια κοφτερών μυαλών που θα αλλάξουν τον κόσμο;

Πώς λειτουργεί το μυαλό μας; Μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργεί; Μάθετε πώς ο εγκέφαλος μαθαίνει, πώς απομνημονεύει και πώς μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργεί.
Θα καλύψουμε επίσης τεχνικές μνήμης, αντιμετώπιση της έλλειψης συγκέντρωσης, της αναβλητικότητας και θα δώσουμε πρακτικές συμβουλές και τεχνικές που θα βοηθήσουν εσάς και τους μαθητές σας να κατακτήσουν την επιτυχία. 

Ενότητα 1η: Η Μυστική Υπερδύναμή μας: Μαθαίνω Πώς Να Μαθαίνω

Γιατί τα παιδιά δυσκολεύονται να μάθουν κάτι; Γιατί ξεχνούν τόσο εύκολα; Τι είναι αυτό που αποθαρρύνει τους μαθητές από την μάθηση, την αναζήτηση, την περιέργεια και την περιπέτεια της γνώσης; Γιατί ματαιώνονται γονείς και εκπαιδευτικοί τόσο γρήγορα από την απροθυμία των παιδιών να βρουν κίνητρα να μάθουν και να εξελίξουν τις δεξιότητες τους; Τι πάει στραβά με το σχολείο σήμερα; Γιατί δεν είναι πλέον η γεννήτρια κοφτερών μυαλών που θα αλλάξουν τον κόσμο;

Υπάρχουν απαντήσεις στις ερωτήσεις

Το μαθαίνω πώς να μαθαίνω είναι η υπερδύναμή μας. Είναι υπερδύναμη γιατί μας επιτρέπει να μαθαίνουμε με ενεργητικό, αποτελεσματικό και δημιουργικό τρόπο. Με αυτή την υπερδύναμη απολαμβάνουμε να μαθαίνουμε και μαθαίνουμε αβίαστα και διασκεδαστικά. Πόσα από όσα ζητάμε από τους μαθητές μας έχουμε εμείς ως εκπαιδευτικοί δουλέψει για να μπορούν να τα μάθουν; Συστήνουμε την πρακτική της «επανάληψης», την διαφημίζουμε αλλά δεν διδάσκουμε σχεδόν ποτέ πώς θα κάνει ο μαθητής μια οργανωμένη, αποτελεσματική επανάληψη, πειραματίζεται μόνος του!

Οι απαντήσεις υπάρχουν και είναι εύκολες. Τεχνικές και πρακτικές, απλές και σχεδόν αυτονόητες μπορούν να γίνουν μέρος της καθημερινής διδασκαλίας μας και να βοηθήσουν τους μαθητές να μάθουν πως να μαθαίνουν.

Πώς θα πυροδοτήσω την υπερδύναμη των μαθητών μου;

Το τηλε-σεμινάριο θα σας δώσει μία σειρά από εφαρμόσιμες τεχνικές και πρακτικές για να ξεκινήσετε την τροποποίηση της γνωστικής επίγνωσης των μαθητών σας, αλλά και τη δική σας.

Με λίγα λόγια

Με αυτή την συνοπτική εισαγωγή στην υπερδύναμη: μαθαίνω πώς να μαθαίνω θα μπορέσετε να πυροδοτήσετε τις ικανότητες των μαθητών σας και να ανακαλύψετε ένα νέο δρόμο προς την απόκτηση και επεξεργασία της γνώσης και της μάθησης. Με τις τεχνικές και πρακτικές που θα παρουσιαστούν θα μπορέσετε να ξεκλειδώσετε την υπερδύναμη από το μυαλό και την καρδιά των μαθητών σας και θα μπορέσετε να ακολουθήσετε νέες κατευθύνσεις για μια περισσότερο αποτελεσματική μαθησιακή διαδικασία.

Εισηγητής: Dr Δημήτρης Μαρούλης, MA in Education – MSc in Applied Neuroscience (King’s College London)


Ενότητα 2η: Μα… το έχω πει εκατό φορές και δεν το θυμούνται… Γιατί;

Δεν υπάρχει εκπαιδευτικός που να μην έχει αναρωτηθεί γιατί δεν θυμούνται οι μαθητές του ένα γραμματικό φαινόμενο, μια φράση ή μια λέξη.

Κι όμως η απάντηση είναι σχετικά απλή. Δεν έχει ενεργοποιηθεί αρκετά η μνήμη των μαθητών.

Η μνήμη είναι μια διαδικασία μέσω της οποίας οι πληροφορίες που δεχόμαστε κωδικοποιούνται, αποθηκεύονται και ανακαλούνται όποτε τις χρειαστούμε. Για να αποθηκεύσουμε στη μνήμη μας τις πληροφορίες, πρέπει να τις επεξεργαστούμε με σύστημα, θέληση κι επιμονή. Αν το επιτύχουμε, που μπορούμε να το επιτύχουμε, τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά και διαρκούν σε όλη μας τη ζωή.

Οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων είναι απαραίτητο να γνωρίζουν τα στάδια και τις διαδικασίες απομνημόνευσης για να ενεργοποιούν τη μνήμη των μαθητών τους και να τους οδηγούν στην επιτυχία.      

Σε αυτό το webinar θα μάθουμε:

  • Πόσες μνήμες έχουμε
  • Πώς λειτουργεί η μνήμη
  • Πώς ενεργοποιείται η μνήμη
  • Πώς παραμένει η πληροφορία που δέχεται ο μαθητής και δεν την ξεχνά
  • Πόσες άγνωστες λέξεις μπορούμε να μάθουμε σε μια διδακτική ώρα
  • Πόσα γραμματικά φαινόμενα μπορούμε να μάθουμε σε μια διδακτική ώρα
  • Τρόπους και στρατηγικές για να ενισχύσουμε τη μνήμη των μαθητών αλλά και τη δική μας.
 Εισηγητής: Αναστασία Σπυροπούλου - Chief Editor of ELT NEWS, researcher, lifelong learner

Πληροφορίες

Ημερομηνία & Ώρα Έναρξης 05-11-2023 11:00 am
Ημερομηνία & Ώρα Λήξης 05-11-2023 2:00 pm
Κόστος Συμμετοχής €20

Publish modules to the "offcanvas" position.