fbpx
Image

Διαθεματική Διημερίδα Ειδικής Αγωγής

Δυσλεξία, Αυτισμός, Διάσπαση Προσοχής/ Υπερκινητικότητα, Asperger

Πώς μαθαίνουν αυτά τα παιδιά; Πώς τους φερόμαστε;

Η διημερίδα ρίχνει φως στις γνωστικές, ψυχολογικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες των παιδιών με αναπτυξιακές και μαθησιακές δυσκολίες και στον τρόπο που μαθαίνουν.

Εξι καταξιωμένοι κι έμπειροι εισηγητές θα δώσουν σε εκπαιδευτικούς και γονείς πολύτιμες συμβουλές για να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τα παιδιά αυτά  στο σχολείο και στο σπίτι.

Ενότητες

Μαθησιακές Δυσκολίες:
To ψυχικό φορτίο των γονέων και η θέση του εκπαιδευτικού


Ασημίνα Αλεξανδροπούλου - Foreign Language School Owner and Director of Studies, BA in English Language and Linguistics, MA in Special Education, Lifelong learner

Στη σύγχρονη τάξη ο εκπαιδευτικός έχει να διαχειριστεί μαθητές με ποικίλες ιδιαιτερότητες και μαθησιακές δυσκολίες. Συχνά, στην προσπάθειά του για επικοινωνία και συνεργασία με τους γονείς, με σκοπό την αποτελεσματικότερη και εξατομικευμένη διδασκαλία των μαθητών αυτών, «πέφτει σε τοίχο» και έρχεται αντιμέτωπος με την άρνηση ή και την οργή τους.

Στόχος του σεμιναρίου είναι να προσδιορίσουμε:

  • Τις πιθανές αιτίες αύξησης των διαφορετικών δυσκολιών μάθησης και συμπεριφοράς
  • Τους διαφορετικούς τύπους γονέων που έχει να διαχειριστεί ο εκπαιδευτικός
  • Το ψυχικό φορτίο που φέρουν οι γονείς παιδιών με μαθησιακές ιδιαιτερότητες
  • Τη στάση που οφείλει να κρατήσει ο εκπαιδευτικός απέναντι στους γονείς αυτούς
  • Τη στάση που οφείλει να κρατήσει ο εκπαιδευτικός απέναντι στους μαθητές, ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά των γονέων

 

Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Μετά το πέρας του οι ενδιαφερόμενοι αναμένεται να έχουν μια πληρέστερη κατανόηση της ψυχικής κατάστασης των γονέων των μαθητών με μαθησιακές ή συμπεριφορικές δυσκολίες και να μπορούν να τους διαχειριστούν αποτελεσματικότερα προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Πώς μαθαίνουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες;


Έφη Γλυμή, MSc, Ειδική Παιδαγωγός, Καθηγήτρια Αγγλικών, Teacher Trainer

Στο σεμινάριο αυτό θα εξερευνήσουμε πρακτικούς τρόπους που θα βοηθήσουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στις σχολικές επιδόσεις και στην καθημερινότητά τους.

 

Η κατάκτηση της γνώσης είναι μία πολύπλοκη διαδικασία. Ιδιαίτερα για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να γίνει αρκετά επίπονη και χρονοβόρα. Για πολλά δε από αυτά  μπορεί να θεωρείται έως και άπιαστο όνειρο λόγω της φτωχής τους μνήμης.

Στο σεμινάριο αυτό θα εξηγήσουμε πώς μπορούμε να καταλάβουμε εάν ένα παιδί εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία. Θα παρουσιάσουμε τις συνέπειες που μπορεί να έχει αυτό στην προσωπική του ζωή, στις σχολικές του επιδόσεις, στην κοινωνική του συμπεριφορά καθώς και στις σχέσεις του με τους συνομηλίκους του. Επίσης θα παρουσιάσουμε τρόπους που θα το βοηθήσουν να μάθει και να ανταποκριθεί στις απαιτητικές ανάγκες του σχολείου σήμερα.

Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας αλλά και γονείς που θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να έχουν μια υγιή και χαρούμενη σχέση με το σχολείο και την κατάκτηση της γνώσης αλλά και να χτίσουν ισχυρές προσωπικότητες με αυτοπεποίθηση και όνειρα που θα μπορούν να πραγματοποιήσουν. 

Τι είναι η ΔΕΠΥ;


Γεράσιμος Ρούσσος - Επιστημονικός Υπεύθυνος Διεπιστημονικού Κέντρου Λόγου, Μαθησιακών & Αναπτυξιακών Δυσκολιών: «Ανάπτυξη & Εκπαίδευση»

  • Πώς ξεχωρίζουμε το ζωηρό από το υπερκινητικό παιδί;
  • Ποια είναι τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ;
  • Πώς αντιμετωπίζεται η ΔΕΠΥ;
  • Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου;
  • Ποιες είναι οι συνέπειες και η επίδραση της υπερκινητικότητας και της διάσπασης προσοχής στο μαθησιακό, συναισθηματικό και συμπεριφορικό περιβάλλον των παιδιών και των εφήβων;

Στο σεμινάριο θα δώσουμε πολλές πρακτικές συμβουλές και τεχνικές σε γονείς και εκπαιδευτικούς για τη σωστή κι αποτελεσματική διαχείριση των παιδιών που έχουν αυτή τη διαταραχή.

Εγγραφείτε στη Διημερίδα Ειδικής Αγωγής

Κόστος Συμμετοχής Διημέρου: €50
Φοιτητές: €30

Οι Συνέπειες των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
στο γνωστικό επίπεδο, στο επίπεδο συμπεριφοράς και στο συναισθηματικό επίπεδο


Γιάννης Κοσμόπουλος - Ειδικός Παιδαγωγός, Συντονιστής Σχολών Γονέων, Εκπαιδευτής Ενηλίκων

Η πρώτη ανίχνευση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών γίνεται τις περισσότερες φορές στην αρχή του Δημοτικού. Οι δυσκολίες ξεκινούν να φαίνονται στο μαθησιακό τομέα. Επηρεάζουν τη συμπεριφορά και τέλος δημιουργούν πολλά συναισθηματικά ζητήματα. Στην παρουσίαση θα εξετάσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά εξ αιτίας των μαθησιακών δυσκολιών.

  1. Στο μαθησιακό τομέα όπως: δυσκολίες στην ανάγνωση, στη γραφή, στη κατανόηση, στα μαθηματικά.

Αποτέλεσμα να μην μαθαίνει τα μαθήματά του, να μην  μπορεί να γράψει ένα κείμενο, να έχει φτωχό λεξιλόγιο.

  1. Στο συμπεριφορικό τομέα όπως: μπορεί να κινείται συνέχεια, να αντιδρά απότομα χωρίς να σκέφτεται, να συναναστρέφεται με μικρότερα παιδιά

Αποτέλεσμα να ενοχλεί τους άλλους, να συγκρούεται με εκπαιδευτικούς και γονείς και να έχει εμπλοκή με το νόμο.

  1. Στο συναισθηματικό τομέα όπως: ματαίωση, απογοήτευση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, χαμηλή αυτοπεποίθηση

Αποτέλεσμα να μην θέλει να κάνει τίποτα, να μην πιστεύει στον εαυτό του, να βιώνει κατάθλιψη και απομόνωση

Θα εξετάσουμε τα προβλήματα από τη σχολική ζωή στο Δημοτικό, θα περάσουμε στην εφηβεία και στο Γυμνάσιο, Λύκειο και θα φτάσουμε στην ενήλικη ζωή.

Η τάξη μου με ένα παιδί Asperger


Κλαίρη Σειραδάκη - Παιδοψυχολόγος

Το σύνδρομο Asperger   αποτελεί αναπτυξιακή διαταραχή που εμπίπτει στο φάσμα του αυτισμού. Περιγράφεται συχνά ως μια πιο ήπια μορφή αυτισμού ή ως «αυτισμός υψηλής λειτουργίας».  Η εν λόγω διαταραχή είναι γνωστή και ως κρυφή διαταραχή, καθώς συχνά παραμένει χωρίς διάγνωση. Αυτό συμβαίνει διότι τα παιδιά με Άσπεργκερ διαθέτουν υψηλή λειτουργικότητα και χαρακτηρίζονται με νοημοσύνη άνω του μέσου όρου και ανεπτυγμένες γλωσσικές δεξιότητες. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αφορούν κυρίως την κοινωνική αλληλεπίδραση και τείνουν να ερμηνεύονται ως απλές ιδιοτροπίες του χαρακτήρα.

Οι εκπαιδευτικοί συχνά έχουν ένα ή περισσότερα παιδιά με Asperger στις τάξεις τους. Συχνό είναι επίσης το φαινόμενο, οι γονείς αυτών των παιδιών να επισκέπτονται διάφορους επαγγελματίες, για να μάθουν τι συμβαίνει στα παιδιά τους.

Ο στόχος αυτού του σεμιναρίου είναι να γνωρίσουμε τι είναι τελικά το σύνδρομο Asperger, να μιλήσουμε για τις διαφορές του από τον αυτισμό και κυρίως να ανακαλύψουμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε αυτούς τους μαθητές να εκμεταλλευτούν το δυναμικό τους και να ζήσουν μια αξιοπρεπή ζωή, απολαμβάνοντας τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.

Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)


Γεράσιμος Ρούσσος - Επιστημονικός Υπεύθυνος Διεπιστημονικού Κέντρου Λόγου, Μαθησιακών & Αναπτυξιακών Δυσκολιών: «Ανάπτυξη & Εκπαίδευση»

  • Οι διαταραχές αυτιστικού φάσματος χαρακτηρίζονται από δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση (προβλήματα στην επικοινωνία) αλλά και από επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές και μονότονα ενδιαφέροντα ή δραστηριότητες.

    • Πώς αντιμετωπίζουμε και διαχειριζόμαστε παιδιά κι εφήβους που ανήκουν στο αυτιστικό φάσμα;
    • Ποιες παρεμβάσεις πρέπει να κάνουν γονείς κι οι εκπαιδευτικοί για να βελτιώσουν τη ζωή αυτών των ατόμων;
    • Υπάρχει θεραπεία για τον αυτισμό;
    • Πότε αναζητούμε τη βοήθεια του ειδικού;

    Στο σεμινάριο αυτό θα δώσουμε πολλές πρακτικές συμβουλές και τεχνικές για τη σωστή κι αποτελεσματική διαχείριση των παιδιών και των εφήβων που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού

Δυσλεξία: Από την ταμπέλα στην ενσωμάτωση


Μαργαρίτα Μποφιλίου - Καθηγήτρια Αγγλικής με εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες και την Ειδική Αγωγή, Χρυσό Βραβείο Αριστείας 2022

Η Δυσλεξία αποτελεί μια από τις πιο συχνές μαθησιακές δυσκολίες που συναντάει ο εκπαιδευτικός μέσα στη σχολική τάξη. Δεν πρόκειται για μια «νέα μόδα» όπως κάποιοι υποστηρίζουν αλλά για μια πραγματικότητα την οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε με ενσυναίσθηση και σεβασμό ώστε να μην υπάρχουν πια ‘αόρατα’ και φοβισμένα παιδιά μέσα στην τάξη.

Στην διημερίδα που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των μαθημάτων και βαθμίδων αλλά και σε γονείς, θα συζητήσουμε:

  • τα χαρακτηριστικά της  δυσλεξίας αλλά και τους μύθους που την συνοδεύουν
  • πόσο σημαντική είναι η έγκαιρη παρέμβαση
  • τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές είτε στην μητρική είτε στη ξένη γλώσσα
  • αναλυτικά τις δεξιότητες που πρέπει οι εκπαιδευτικοί να δουλέψουν π.χ.  στον τομέα της φωνολογικής  ενημερότητας με παραδείγματα και ασκήσεις
  • πώς μπορεί να μας βοηθήσει ένα τετράδιο φτιαγμένο για μαθητές με δυσλεξία
  • και φυσικά δεν θα παραλείψουμε να αναφερθούμε στα θετικά χαρακτηριστικά των ατόμων με δυσλεξία, τα οποία θα πρέπει να γίνουν σύμμαχοί μας στη διδασκαλία.

Τα Παιδιά Μιλούν Μέσα Από Τις Ζωγραφιές Τους


Κλαίρη Σειραδάκη - Παιδοψυχολόγος

Το παιδικό ιχνογράφημα αποτελεί ένα μέσο μη λεκτικής έκφρασης του παιδιού.

Επομένως είναι πολύ χρήσιμο για όλα τα παιδιά, ιδιαίτερα για εκείνα τα οποία δεν μπορούν για κάποιον λόγο να εκφράσουν ξεκάθαρα τα συναισθήματά τους λεκτικά και προτιμούν να τα αποτυπώνουν στο χαρτί.

Μέσα από το παιδικό ιχνογράφημα, ο ενήλικας μπορεί να διεισδύσει στον εσωτερικό κόσμο του παιδιού και να ανασύρει άγχη, φοβίες, συγκρούσεις και δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει.

Επομένως όταν ένα παιδί μας κάνει δώρο την ζωγραφιά του, ας το αντιμετωπίσουμε ως κάτι το πολύτιμο. Διότι μόλις μας έχει δώσει την ψυχή του όλη…

Πρόγραμμα Σαββάτου 22/10/2022

Ωρα
Ομιλητής
Θέμα
10:00-11:30
Κλαίρη Σειραδάκη
Η τάξη μου με ένα παιδί Asperger
11:40-13:00
Μαργαρίτα Μποφιλίου
Δυσλεξία: Από την ταμπέλα στην ενσωμάτωση
13:10-14:30
Έφη Γλυμή
Πώς μαθαίνουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες;
14:40-16:00
Κλαίρη Σειραδάκη
Τα Παιδιά Μιλούν Μέσα Από Τις Ζωγραφιές Τους

Πρόγραμμα Κυριακής 23/10/2022

Ωρα
Ομιλητής
Θέμα
10:00-11:30
Γεράσιμος Ρούσσος
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
11:40-13:00
Ασημίνα Αλεξανδροπούλου
Μαθησιακές Δυσκολίες: To ψυχικό φορτίο των γονέων και η θέση του εκπαιδευτικού
13:10-14:30
Γιάννης Κοσμόπουλος
Οι Συνέπειες των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στο γνωστικό επίπεδο, στο επίπεδο συμπεριφοράς και στο συναισθηματικό επίπεδο.
14:40-16:00
Γεράσιμος Ρούσσος
Τι είναι η ΔΕΠΥ;

Εγγραφείτε στη Διημερίδα Ειδικής Αγωγής

Κόστος Συμμετοχής Διημέρου: €50
Φοιτητές: €30

Σε ποιούς απευθύνεται η διημερίδα;

Η διημερίδα απευθύνεται σε:
• Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και μαθημάτων
• Φοιτητές σχολών ειδικής αγωγής και όχι μόνο
• Γονείς

Publish modules to the "offcanvas" position.