Αγγελική Παππά: Υποψήφια για το «Νόμπελ δασκάλων»

Μπορεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τα τελευταία χρόνια να βρίσκεται σε διαρκή κρίση ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως στερείται ικανών διδασκόντων. Το αποδεικνύει η Αγγελική Παππά, που συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τους 50 καλύτερους δασκάλους του κόσμου που είναι υποψήφιοι για το παγκόσμιο βραβείο δασκάλου 2016.

Η Αγγελική Παππά, που είναι δασκάλα στις Σχολές Αμερικανικής Παροικίας Αθηνών, συμπεριελήφθη στον κατάλογο των 50 κορυφαίων υποψηφίων για το Παγκόσμιο Βραβείο Δασκάλου του Ιδρύματος Varkey για το 2016.

Η ελληνίδα εκπαιδευτικός διακρίθηκε χάρη στην ανάπτυξη ενός ολόκληρου συστήματος διδασκαλίας, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των παιδιών με δυσλεξία. Το «I Love Dyslexia» όπως το ονόμασε, αποτελεί επί της ουσίας μια πρωτοποριακή σύνθεση έξυπνων οπτικών βοηθημάτων, νοητικών χαρτών, διασκεδαστικών τεχνικών απομνημόνευσης και παιχνιδιών για την εκμάθηση δεξιοτήτων με νέους και πρωτότυπους τρόπους. Μέρος του συστήματος αυτού είναι η κοινωνική συναναστροφή, καθώς και η συζήτηση για θέματα της επικαιρότητας.

Η Παππά ως δασκάλα αγγλικών για μαθητές με δυσλεξία και μαθησιακές ιδιαιτερότητες παρατήρησε πως δεν υπήρχαν διαθέσιμοι πόροι ή μέθοδοι ειδικά για την υποστήριξη μαθητών με δυσλεξία που επιθυμούσαν να μάθουν αγγλικά κι έτσι αποφάσισε να αναλάβει δράση.

Η δουλειά της, μοιάζει να έχει αποτέλεσμα αφού μέχρι σήμερα έχει διδάξει περίπου 800 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που κατάφεραν να περάσουν τις εξετάσεις για την απόκτηση πτυχίων. Συγκεκριμένα, το 80% των μαθητών είχαν βαθμολογία άνω του 80% στις εξετάσεις IELTS και EFL.

Για την κατάρτιση της λίστας των 50 κορυφαίων υποψήφιων, οι υπεύθυνοι του Ιδρύματος Varkey, εξέτασαν περισσότερες από 8.000 συμμετοχές και αιτήσεις που υπεβλήθησαν από 148 χώρες από ολόκληρο τον κόσμο. Τα νούμερα αυτά, εντυπωσίασαν μέχρι και τον Σάνι Βάρκι, τον ιδρυτή του ομώνυμου ιδρύματος. «Οι χιλιάδες συμμετοχές και αιτήσεις που λάβαμε από κάθε γωνιά του πλανήτη είναι ενδεικτικές των επιτευγμάτων των εκπαιδευτικών και της τεράστιας επίδρασης που έχουν σε ολόκληρη τη ζωή μας» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Στη επόμενη φάση της διαδικασίας, οι επικρατέστεροι από αυτούς, που προέρχονται από 29 διαφορετικές χώρες κρίθηκαν πλέον από την Επιτροπή του Βραβείου και οι τελικοί δέκα υποψήφιοι θα ανακοινωθούν τον Φεβρουάριο του 2016.

Κατόπιν, ο νικητής θα επιλεγεί μεταξύ των δέκα τελικών υποψηφίων από την Ακαδημία του Παγκόσμιου Βραβείου Δασκάλου. Και οι δέκα τελικοί υποψήφιοι θα κληθούν να παρευρεθούν στην τελετή απονομής που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Φόρουμ Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων (GESF) τον ερχόμενο Μάρτιο στο Ντουμπάι, όπου ο νικητής θα ανακοινωθεί ζωντανά.

Μαζί με το αγαλματίδιο, ο εκλεκτός της επιτροπής θα κερδίσει κι ένα εκατομμύριο δολάρια, έπαθλο που έχει κάνει τη διάκριση ευρέως γνωστή ως το Βραβείο Νόμπελ διδασκαλίας.

Στόχος του Παγκόσμιου Βραβείου Δασκάλου που φέτος απονέμεται για δεύτερη χρονιά είναι η αναγνώριση της εξαιρετικής συμβολής ενός δασκάλου στο εν λόγω επάγγελμα. Παράλληλα είναι και η ανάδειξη του σημαντικού ρόλου που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί στην κοινωνία. Φέρνοντας στο φως χιλιάδες ιστορίες ηρώων που έχουν μεταμορφώσει τις ζωές νέων ανθρώπων, το βραβείο ευελπιστεί να δώσει πνοή στο έργο εκατομμυρίων εκπαιδευτικών ανά τον κόσμο.

Αν τελικά η Παππά κερδίσει το μεγαλύτερο βραβείο στον κλάδο της εκπαίδευσης, ίσως συμβάλλει στη βελτίωση της εκπαίδευσης στη χώρα μας. Είναι χαρακτηριστικό πως στον Παγκόσμιο Δείκτη Κύρους των Εκπαιδευτικών του Ιδρύματος Varkey που δημοσιεύθηκε το 2013, παρά τα υψηλά επίπεδα σεβασμού που εμπνέει το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, δεν συνέβη το ίδιο και για τις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Οι Έλληνες είχαν την πιο αρνητική άποψη για το εκπαιδευτικό τους σύστημα σε σύγκριση με κάθε μία από τις άλλες 21 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, με εξαίρεση την Αίγυπτο.

Ανάμεσα στα μέλη της επιτροπής είναι και ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός Κέβιν Σπέισι, ο οποίος δήλωσε γι' αυτή του την ιδιότητα: «Στο ξεκίνημά μου, εμπνεύστηκα από έναν μεγαλύτερης ηλικίας, πιο έμπειρο ηθοποιό, ο οποίος μου είπε ότι πίστευε πως θα έπρεπε να ακολουθήσω την υποκριτική ως επάγγελμα. Αυτού του είδους τη συμβουλευτική και την προσωπική υποστήριξη χρειάζεται κάθε νέος άνθρωπος για να συνειδητοποιήσει τις δυνατότητές του.

Την υποστήριξη του στο θεσμό των βραβείων έδειξε και ο Μπαν Κι-Μουν, Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών ο οποίος τόνισε: «Συμπεριλαμβάνω τους δασκάλους μου στους ανθρώπους που άσκησαν τη μεγαλύτερη επιρροή στη ζωή μου. Οι εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισμένοι με την καλλιέργεια των δυνατοτήτων των νέων ανθρώπων και την υποστήριξή τους ώστε μεγαλώνοντας να καταστούν παραγωγικά και υπεύθυνα μέλη της κοινωνίας. Είναι δύσκολο να υποτιμηθεί η αξία τους. 

Πηγή tanea.gr

Author

ELT News

ELT News