Διδασκαλία των Αγγλικών σε παιδιά με δυσλεξία και κακοποίηση του παιδιού – Λάρισα και Βόλος

Το έργο του εκπαιδευτικού έχει μεγαλύτερες και δυσκολότερες απαιτήσεις από την αυτονόητη προσφορά μιας μεθοδικά άψογης διδασκαλίας. Είναι έργο πολύπλευρο, έργο έμπνευσης, που μαζί με την έμφυτη δημιουργική δύναμη προϋποθέτει μια πλούσια, καλλιεργημένη, σε πολύ ανοιχτό ορίζοντα προσανατολισμένη και με βαρύ αίσθημα της ευθύνης προικισμένη ψυχή. Για να ανταποκριθεί ο εκπαιδευτικός στο δύσκολο έργο του σήμερα απαιτείται να είναι ολοκληρωμένος άνθρωπος και όχι ένας ξηρός επαγγελματίας. Όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης.

Teacher Development Seminars
Επιτυχημένος δάσκαλος είναι αυτός που χτίζει σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αγάπης με τους μαθητές του.

Δηλώστε συμμετοχή
Το σεμινάριο απευθύνεται σε καθηγητές και καθηγήτριες όλων των ειδικοτήτων.
30€ ανά συμμετοχή
Επικοινωνήστε μαζί μας
Κρίστα Παπακανελλοπούλου
Tηλ.: 210 6712991
e-mail: info@eltnews.gr
Ώρες: 09:00 - 17:00
Εισηγητές
• Βικτωρία Πρεκατέ
• Κατερίνα Περικλέους
• Ανθή Κοκκώνη
 
Λάρισα
13 Ιουνίου 2015
Larissa Imperial

Βόλος
14 Ιουνίου 2015
Hotel Xenia

 
14:00 - 15:00 Προσέλευση & Καφές
10:00 - 11:00 Προσέλευση & Καφές
 
15:00 - 17:00 Προσεγγίζοντας τα Αγγλικά για μαθητές με δυσλεξία
11:00 – 12:30 Η βία στην οικογένεια και η επίδρασή της στον ψυχικό κόσμο του παιδιού
Πώς θα διαβάζατε τις λέξεις: : b o ne , c o me , l o t ;
Σε όλες βλέπουμε / ο /, αλλά ακούμε διαφορετικούς ήχους.

Η Αγγλική γλώσσα παρουσιάζει πληθώρα λέξεων με φωνολογικές ιδιαιτερότητες. Στα Αγγλικά, αυτό που γράφουμε δε συμβαδίζει πάντοτε με αυτό που διαβάζουμε. Αντίθετα στην ελληνική γλώσσα, σχεδόν πάντοτε, γράφουμε ό,τι ακούμε και διαβάζουμε αυτό που βλέπουμε (φωνολογικά ομαλή γλώσσα).

Θεωρητικό υπόβαθρο
• Σύγχρονες υποθέσεις αιτιολογίας της δυσλεξίας & πρόσφατα ευρήµατα που τις υποστηρίζουν.
• Μαθησιακά προφίλ: γνωρίζοντας πώς µαθαίνουν καλύτερα τα παιδιά
• ∆ιαφορές ελληνικής κι αγγλικής γλώσσας
• Προσεγγίζοντας στην πράξη τη διδασκαλία αγγλικών σε παιδιά µε µαθησιακές δυσκολίες
• Αξιολόγηση µαθησιακών δεξιοτήτων και στοχοθεσία.
• Παραδείγµατα και προτάσεις διδασκαλίας για τους εξής τοµείς:

• Φωνολογία/Ανάγνωση
• Γραµµατική
• Λεξιλόγιο
• Ορθογραφία

• Μεταγνωστικές στρατηγικές
• Χρήση σύγχρονων οπτικοακουστικών εργαλείων

Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι δυσκολίες που παρουσιάζουν οι Έλληνες μαθητές στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας, χρειάζεται η εφαρμογή μιας εξειδικευμένης μεθόδου που οφείλει να τηρεί τις παρακάτω παραμέτρους:
• να εξοικειώνει το παιδί με τα γραφήματα (γράμματα) και τα φωνήματα (ήχους) της Αγγλικής γλώσσας
• να ασκεί τον μαθητή στα παραγλωσσικά στοιχεία της Αγγλικής γλώσσας (τόνος και ρυθμός) και στην μουσικότητά της
• να εξασκεί το παιδί πρωτίστως στην ανάγνωση και στην οπτική αναγνώριση συλλαβών και λέξεων.
• να είναι πολυαισθητηριακή ,δηλαδή η διδασκαλία να ενεργοποιεί όλα τα αισθητηριακά κανάλια (οπτικό,ακουστικό, κιναισθητικό)
• να είναι ευέλικτη και να αξιοποιεί τις δυνατότητες του μαθητή
• να προσφέρει καλά οργανωμένη γνώση , κοντά στο επίπεδο που ήδη τα καταφέρνει ο μαθητής
• να καλλιεργεί την ενεργή συμμετοχή του μαθητή
• να συμβάλλει στην ποιοτική τροποποίηση διδασκαλίας βάσειτων αρχών που διέπουν τη συνεκπαίδευση

Κατερίνα Περικλέους & Ανθή Κοκκώνη Ειδικές Παιδαγωγοί με εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη δυσλεξία


17:30 – 19:00 Η βία στην οικογένεια και η επίδρασή της στον ψυχικό κόσμο του παιδιού
Πώς αντιλαμβανόμαστε ότι το παιδί υποφέρει συναισθηματικά, ψυχολογικά η/και σωματικά; Ποια είναι τα σημάδια; Πώς γίνονται αντιληπτά και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ως καθηγητές για να βοηθήσουμε το παιδί;

Εισηγήτρια - Βικτωρία Πρεκατέ
Εκπαιδευτικός, ψυχολόγος και ιδρύτρια της ομάδας ΜΕΝΤΟΡΑΣ με στόχο την προστασία του παιδιού μέσω της ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό, την προστασία από την παιδική κακοποίηση, την αυτοεκτίμηση των παιδιών, τη βία στην εφηβεία, την εκπαίδευση αξιών, την προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή.

Πώς αντιλαμβανόμαστε ότι το παιδί υποφέρει συναισθηματικά, ψυχολογικά η/και σωματικά; Ποια είναι τα σημάδια; Πώς γίνονται αντιληπτά και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ως καθηγητές για να βοηθήσουμε το παιδί;

Εισηγήτρια - Βικτωρία Πρεκατέ
Εκπαιδευτικός, ψυχολόγος και ιδρύτρια της ομάδας ΜΕΝΤΟΡΑΣ με στόχο την προστασία του παιδιού μέσω της ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό, την προστασία από την παιδική κακοποίηση, την αυτοεκτίμηση των παιδιών, τη βία στην εφηβεία, την εκπαίδευση αξιών, την προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή.


1 2:45 - 15:00 Προσεγγίζοντας τα Αγγλικά για μαθητές με δυσλεξία

Πώς θα διαβάζατε τις λέξεις: : b o ne , c o me , l o t ;
Σε όλες βλέπουμε / ο /, αλλά ακούμε διαφορετικούς ήχους.

Η Αγγλική γλώσσα παρουσιάζει πληθώρα λέξεων με φωνολογικές ιδιαιτερότητες. Στα Αγγλικά, αυτό που γράφουμε δε συμβαδίζει πάντοτε με αυτό που διαβάζουμε. Αντίθετα στην ελληνική γλώσσα, σχεδόν πάντοτε, γράφουμε ό,τι ακούμε και διαβάζουμε αυτό που βλέπουμε (φωνολογικά ομαλή γλώσσα).

Θεωρητικό υπόβαθρο
• Σύγχρονες υποθέσεις αιτιολογίας της δυσλεξίας & πρόσφατα ευρήµατα που τις υποστηρίζουν.
• Μαθησιακά προφίλ: γνωρίζοντας πώς µαθαίνουν καλύτερα τα παιδιά
• ∆ιαφορές ελληνικής κι αγγλικής γλώσσας
• Προσεγγίζοντας στην πράξη τη διδασκαλία αγγλικών σε παιδιά µε µαθησιακές δυσκολίες
• Αξιολόγηση µαθησιακών δεξιοτήτων και στοχοθεσία.
• Παραδείγµατα και προτάσεις διδασκαλίας για τους εξής τοµείς:
• Φωνολογία/Ανάγνωση
• Γραµµατική
• Λεξιλόγιο
• Ορθογραφία
• Μεταγνωστικές στρατηγικές
• Χρήση σύγχρονων οπτικοακουστικών εργαλείων

Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι δυσκολίες που παρουσιάζουν οι Έλληνες μαθητές στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας, χρειάζεται η εφαρμογή μιας εξειδικευμένης μεθόδου που οφείλει να τηρεί τις παρακάτω παραμέτρους:
• να εξοικειώνει το παιδί με τα γραφήματα (γράμματα) και τα φωνήματα (ήχους) της Αγγλικής γλώσσας
• να ασκεί τον μαθητή στα παραγλωσσικά στοιχεία της Αγγλικής γλώσσας (τόνος και ρυθμός) και στην μουσικότητά της
• να εξασκεί το παιδί πρωτίστως στην ανάγνωση και στην οπτική αναγνώριση συλλαβών και λέξεων.
• να είναι πολυαισθητηριακή ,δηλαδή η διδασκαλία να ενεργοποιεί όλα τα αισθητηριακά κανάλια (οπτικό,ακουστικό, κιναισθητικό)
• να είναι ευέλικτη και να αξιοποιεί τις δυνατότητες του μαθητή
• να προσφέρει καλά οργανωμένη γνώση , κοντά στο επίπεδο που ήδη τα καταφέρνει ο μαθητής
• να καλλιεργεί την ενεργή συμμετοχή του μαθητή
• να συμβάλλει στην ποιοτική τροποποίηση διδασκαλίας βάσειτων αρχών που διέπουν τη συνεκπαίδευση

Κατερίνα Περικλέους & Ανθή Κοκκώνη
ΕιδικέςΠαιδαγωγοί με εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη δυσλεξία

 

 

 


Author

ELT News

ELT News