Ένα σεμινάριο με ετερόκλητες θεματικές ενότητες, αλλά με δύο θέματα που απασχολούν ιδιαίτερα την εκπαιδευτική κοινότητα τον τελευταίο καιρό. Οι κκ Γεράσιμος Ρούσσος (εξειδικευμένος στην Παιδιατρική Εργοθεραπεία) και Ιωάννης Κοσμόπουλος (Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτικός Σύμβουλος, Ειδικός Παιδαγωγός, M.ED Εκπαίδευση Ενηλίκων) θα βρίσκονται στην Καλαμάτα στις 11/6 για ένα σεμινάριο 4,5 ωρών πάνω στον Αυτισμό, τις κοινωνικές ιστορίες, τη συμβουλευτική και την αποτελεσματική επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών.
Σύμφωνα με στοιχεία του Αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, οι διαταραχές του αυτιστικού φάσματος πλήττουν περίπου το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού. Μάλιστα, τα περιστατικά αυξάνονται σταδιακά σε αριθμό τα τελευταία χρόνια. Για να μπορέσετε ως Εκπαιδευτικοί να βοηθήσετε τους μαθητές με αυτισμό και Σύνδρομο Asperger, να έχουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση και τις ίσες ευκαιρίες μάθησης με τα άλλα παιδιά, θα πρέπει να κατανοήσετε τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους, να αναγνωρίσετε τα χαρακτηριστικά τους, να ακολουθήσετε νέες τεχνικές διδασκαλίας και να μάθετε τις στρατηγικές ψυχοπαιδαγωγικής υποστήριξης έτσι ώστε να επιτευχθεί ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και του επικοινωνιακού λόγου και σημαντική μείωση των στερεοτυπιών και των προβλημάτων συμπεριφοράς.
Από την άλλη ο εκπαιδευτικός καλείται να ακούσει τα προβλήµατα που έχουν οι γονείς µε τα παιδιά τους - µαθητές, να κατανοήσει το πρόβληµα και να προσπαθήσει να συµβουλεύσει το γονιό ώστε να δώσει λύση στο πρόβληµα µε το παιδί του ή να τον συµβουλεύσει πως να κάνει τη σχέση του µε το παιδί πιο λειτουργική. Η διαδικασία όπως περιγράφεται παραπάνω είναι µια ξεκάθαρη συµβουλευτική σχέση που ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συµβούλου, µε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σύµβουλος, και ο γονιός είναι ο συµβουλευόµενος που καθοδηγείται από τον σύµβουλο - εκπαιδευτικό. Ποιες είναι οι γνώσεις και ποιες οι δεξιότητες που πρέπει να έχει; Πως πρέπει να δοµήσει µια σχέση µε το γονιό και πως πρέπει να την οριοθετήσει για να είναι αποτελεσµατικός; Σε ποιες περιπτώσεις ακούει και δίνει λύσεις και σε ποιες περιπτώσεις δεν µπορεί να το κάνει; Τέλος η συµβουλευτική στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει ως στόχο την καλή συνεργασία όλων των µελών της σχολικής κοινότητας.
Για το πλήρες πρόγραμμα και κρατήσεις θέσεων πατήστε εδώ