Seminar: Πως να βοηθήσετε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (ΔΥΣΛΕΞΙΑ-ΔΕΠΥ-ASPERGER) – 31 Οκτωβρίου Ναύπλιο

  14:30-15:00 - Προσέλευση & Καφές

15:00μμ - 16:30μμ - Προσεγγίζοντας τα Αγγλικά για μαθητές με Δυσλεξία

Ομιλήτρια - Κατερίνα Περικλέους, Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στις μαθησιακές Δυσκολίες

Πώς θα διαβάζατε τις λέξεις: : b o ne , c o me , l o t ;

Σε όλες βλέπουμε / ο /, αλλά ακούμε διαφορετικούς ήχους.

Η Αγγλική γλώσσα παρουσιάζει πληθώρα λέξεων με φωνολογικές ιδιαιτερότητες. Στα Αγγλικά, αυτό που γράφουμε δε συμβαδίζει πάντοτε με αυτό που διαβάζουμε. Αντίθετα στην ελληνική γλώσσα, σχεδόν πάντοτε, γράφουμε ό,τι ακούμε και διαβάζουμε αυτό που βλέπουμε (φωνολογικά ομαλή γλώσσα). Όσα χρειάζεται να γνωρίζει ένας καθηγητής για να µπορέσει ουσιαστικά να βοηθήσει ένα µαθητή µε ∆υσλεξία να µάθει Αγγλικά. Προτάσεις διδασκαλίας για Φωνολογία/Ανάγνωση, Γραµµατική, Λεξιλόγιο και Ορθογραφία.

Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι δυσκολίες που παρουσιάζουν οι Έλληνες μαθητές στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας, χρειάζεται η εφαρμογή μιας εξειδικευμένης μεθόδου που οφείλει να τηρεί τις παρακάτω παραμέτρους: 

• να εξοικειώνει το παιδί με τα γραφήματα (γράμματα) και τα φωνήματα (ήχους) της Αγγλικής γλώσσας
• να ασκεί τον μαθητή στα παραγλωσσικά στοιχεία της Αγγλικής γλώσσας (τόνος και ρυθμός) και στην μουσικότητά της
• να εξασκεί το παιδί πρωτίστως στην ανάγνωση και στην οπτική αναγνώριση συλλαβών και λέξεων.
• να είναι πολυαισθητηριακή ,δηλαδή η διδασκαλία να ενεργοποιεί όλα τα αισθητηριακά κανάλια (οπτικό,ακουστικό, κιναισθητικό)
• να είναι ευέλικτη και να αξιοποιεί τις δυνατότητες του μαθητή
• να προσφέρει καλά οργανωμένη γνώση , κοντά στο επίπεδο που ήδη τα καταφέρνει ο μαθητής
• να καλλιεργεί την ενεργή συμμετοχή του μαθητή
• να συμβάλλει στην ποιοτική τροποποίηση διδασκαλίας βάσει των αρχών που διέπουν τη συνεκπαίδευση

 16:40μμ - 17:40μμ - H Τάξη μου με ένα παιδί ASPERGER

Ομιλήτρια - Κλαίρη Σειραδάκη, Ψυχολόγος, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το σύνδρομο Asperger είναι στις μέρες μας αρκετά γνωστό (σαν όρος τουλάχιστον) σε πολλούς εκπαιδευτικούς. Ομως στην ερώτηση «τί είναι το Asperger;», η απάντησή τους τις περισσότερες φορές είναι αρκετά συγκεχυμένη. Οι γνώσεις τους αποτελούν ένα συνονθύλευμα πληροφοριών που έχουν συλλέξει από διάφορες πηγές (έγκυρες και μη) κι έτσι συνεχίζουν να αναζητούν την αιτία των δυσκολιών του μαθητή τους.

Είναι λοιπόν μεγάλη η ανάγκη να προσδιοριστεί το σύνδρομο καθώς και οι διαφορές που έχει από τον αυτισμό. Παράλληλα θα αναλύσουμε το πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί Aspergerμέσα στην τάξη αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες του να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του και τελικά να ζήσει μια αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή απολαμβάνοντας τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.

17:50μμ - 19:00μμ - Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)

Ομιλήτρια - Κατερίνα Περικλέους - Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στις μαθησιακές Δυσκολίες

Η «διαταραχή ελλειμματικής προσοχής / υπερκινητικότητα» (ΔΕΠ-Υ) αποτελεί μια αναπτυξιακή διαταραχή με νευροβιολογική βάση και έχει δύο κύρια συμπτώματα: το μικρό εύρος προσοχής και τον παρορμητισμό/έντονη κινητικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε ‘φυσιολογικά’ άτομα παρουσιάζονται παρόμοιες συμπεριφορές. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι τα άτομα με ΔΕΠ-Υ (παιδιά και ενήλικες) εμφανίζουν τις προαναφερόμενες συμπεριφορές σε βαθμό ασύμφωνο με την ηλικία τους και με το αναπτυξιακό τους επίπεδο και με τέτοια συχνότητα ή βαρύτητα που παρατηρείται σημαντική επίπτωση σε βασικούς τομείς της καθημερινότητάς τους, στις διαπροσωπικές τους σχέσεις,στο σχολείο, στον εργασιακό τομέα.
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το υπερκινητικό παιδί: 1) να εστιάσει την προσοχή του 2) να ελέγξει τις παρορμήσεις του 3) να ελέγξει την κινητικότητά του;


Πληροφορίες
Ημερομηνία: 31 Οκτωβρίου 2015
Ώρες: 15:00μμ - 19:00μμ
Τόπος:  Park Hotel - Ναύπλιο, Δερβενακίων 1

Κόστος συμμετοχής: €30

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων καλέστε στο 2106712991.
κα Κρίστα Παπακανελλοπούλου
Ώρες: 9:00-17:00

 

Author

ELT News

ELT News