Απόσπασμα Πρακτικού 3/28-01-2016 του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ενημερώνει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου για την ανάγκη συγκρότησης Επιτροπής Ξένων Γλωσσών, η οποία θα έχει το εξής έργο
1. Εκπόνηση σχεδίου για την ξενόγλωσση εκπαίδευση, το οποίο θα προβλέπει, ολοκληρώνοντας οι μαθητές/τριες τη σχολική τους εκπαίδευση, να έχουν αποκτήσει το επιθυμητό επίπεδο γλωσσομάθειας στην πρώτη και τη δεύτερη ξένη γλώσσα.
2. Θα προτείνει ποιο είναι το επιθυμητό επίπεδο γλωσσομάθειας κατά βαθμίδα εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τα ελληνικά δεδομένα, ευρωπαϊκές μελέτες και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ, καθώς και τις συνθήκες μάθησης-διδασκαλίας εντός και εκτός του ελληνικού σχολείου.
3. Θα περιλαμβάνει πρόταση για τον τρόπο αξιοποίησης του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ), το οποίο έχει ήδη εκπονηθεί για τη βασική εκπαίδευση – υιοθετώντας τη λογική του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες: Διδασκαλία, Μάθηση, Αξιολόγηση (Συμβούλιο της Ευρώπης, 2001) και την εξάβαθμη κλίμακα γλωσσομάθειας που το ΣτΕ ορίζει.
4. Θα προτείνει το πλαίσιο για την εκπόνηση του αντίστοιχου ΕΠΣ-ΞΓ για το Λύκειο καθώς επίσης για την εκπόνηση σχολικών εγχειριδίων για τα Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά (τα οποία οι μαθητές/τριες τώρα αγοράζουν από την ελεύθερη αγορά, ξοδεύοντας υπέρογκα ποσά) και για την αξιοποίηση ψηφιακού υλικού.
5. Θα υποβάλει πρόταση για τον τρόπο ενδοσχολικής εξέτασης των μαθημάτων ξένων γλωσσών (και αλλαγή του πεπαλαιωμένου Π.Δ. για τις εξετάσεις της ξένης γλώσσας).
6. Θα υποβάλει επίσης εμπεριστατωμένη πρόταση για το ποιες γλώσσες διδάσκονται πότε και για πόσες ώρες, την αλληλουχία των γλωσσών, την ιδεατή οργάνωση του σχολικού προγράμματος.
7. Θα περιγράφει τις γνώσεις/ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο/η εκπαιδευτικός της ξένης γλώσσας (αξιοποιώντας το Ευρωπαϊκό Πορτφόλιο Εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών) – περιγραφητές που θα χρησιμεύουν για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού καθώς και το πεδίο στο οποίο μπορεί να χτιστεί ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης.
8. Τέλος, το σχέδιο θα προβλέπει επίσης πρόταση του Ι.Ε.Π. προς το ΥΠ.Π.Ε.Θ. περί της πιστοποίησης της γλωσσομάθειας που αποκτούν οι μαθητές/τριες στο σχολείο, έχοντας τη δυνατότητα να προετοιμάζονται και να συμμετέχουν στις εθνικές μας εξετάσεις ξένων γλωσσών για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας για τις οποίες την ευθύνη έχει το ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Ακολούθως, προτείνει ως Πρόεδρο της Επιτροπής την κ. Βασιλική Δενδρινού, ομότιμη καθηγήτρια Τμήματος Αγγλικής του ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την παιδεία, και τα παρακάτω μέλη:
1. Αγγελική Αλεξοπούλου, ΔΕΠ Τμήματος Ισπανικής ΕΚΠ
2. Αντώνης Βεντούρης, ΔΕΠ Τμήματος Ιταλικής ΑΠ
3. Αλεξία Γιαννακοπούλου, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ06
4. Ευδοκία Καραβά, ΔΕΠ Τμήματος Αγγλικής ΕΚΠΑ
5. Αικατερίνη Κιγιτσιόγλου, ΔΕΠ Τμήματος Γαλλικής ΑΠΘ
6. Στέλλιος Μαρκαντωνάκης, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ05
7. Δάφνη Βήδενμάϊερ, ΔΕΠ Τμήματος Γερμανικής ΕΚΠΑ
8. Αντιγόνη-Μέλισσα-Ίρις Χατζηϊωάννου, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ07
9. Μαρία Νίκα, Σύμβουλος Γ του Ι.Ε.Π. για την Αξιολόγηση, κλ. ΠΕ06
10. Ανδρονίκη Χαριτωνίδου, Σύμβουλος Γ του Ι.Ε.Π., κλ. ΠΕ05
11. Ρεββέκα Χρουσαλά, αποσπασμένη εκπαιδευτικός στο Ι.Ε.Π., κλ. ΠΕ07
Αναπληρώτρια της Προέδρου προτείνεται το μέλος της Επιτροπής κ. Αικατερίνη Κιγιτσιόγλου. Χρέη Γραμματέως θα ασκούν εκ περιτροπής οι κ.κ. Μαρία Νίκα, Ανδρονίκη Χαριτωνίδου, Ρεββέκα Χρουσαλά. Η Επιτροπή θα συνεδριάζει αμισθί στο Ι.Ε.Π. εντός εργασιακού ωραρίου και το έργο της ορίζεται έως τις 31-12-2016.