Ημερίδα με θέμα «Τι σχολείο θέλω» διοργάνωσε η Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δωδεκανήσου

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012 στις 6μμ στο ξενοδοχείο PLAZA στη Ρόδο η ημερίδα με θέμα «Τι σχολείο θέλω» που διοργάνωσε η Επιστημονική Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου.

Η ημερίδα αποτέλεσε συνέχεια της δράσης που είχε διοργανώσει η ΕΠ.ΕΚ.Α.Δ.Ε.Δ. κατά το χρονικό διάστημα 3-5 Απριλίου 2012, όταν μαθητές από το 1ο, 6ο και 7ο Γυμνάσιο Ρόδου καθώς και από το Λύκειο Αφάντου, αφού παρακολούθησαν την Αμερικανική ταινία «Ο κύκλος των χαμένων ποιητών» (Dead Poets Society), χωρίστηκαν σε ομάδες και συζήτησαν για το πώς φαντάζονται το ιδανικό σχολείο.

Μίλησαν για την κτηριακή υποδομή, τον ιδανικό δάσκαλο, τα διδασκόμενα μαθήματα, τη σχέση των γονιών με το σχολείο και τις σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους.

Η συζήτηση στην κάθε ομάδα κατέληξε σε ένα προϊόν που εξέφραζε τις απόψεις και τα θέλω των μαθητών και το οποίο ήταν πεζό κείμενο, ποίημα, τραγούδι ή εικαστική δημιουργία.

Η όλη δράση καθώς και τα τελικά προϊόντα υλοποιήθηκαν στην Αγγλική γλώσσα με συντονιστές τους συνοδούς καθηγητές Αγγλικής.Τα συμπεράσματα που εξάγονται από το σύνολο αυτών των μαθητικών εργασιών παρουσιάστηκαν στην ημερίδα της 20ης Οκτωβρίου σε μορφή Power Point το οποίο επιμελήθηκε και παρουσίασε η πρόεδρος της ΕΠ.Ε.Κ.Α.Δ.Ε.Δ. κ. Μαριάντζελα Μυριαλλάκη.

Κατόπιν μια ομάδα από τους μαθητές που έλαβαν μέρος στη δράση διάβασαν τα πρωτότυπα ποιήματα που συνέθεσαν στην Αγγλική γλώσσα, μια άλλη ομάδα διάβασε ένα κείμενό της, μεταφρασμένο στα Ελληνικά για τις ανάγκες της ημερίδας, ενώ μια τρίτη ομάδα μίλησε για την εμπειρία της συμμετοχής στη δράση.

Οι απόψεις των μαθητών, έτσι όπως εκφράστηκαν μέσα από τις εργασίες τους, ήταν πολύ ενδιαφέρουσες και φανέρωναν ειλικρίνεια, ωριμότητα και ευαισθησία.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν οι απόψεις τους για τον ιδανικό δάσκαλο τον οποίο θέλουν να θαυμάζουν και να έχουν ως πρότυπο και ο οποίος θα τους αντιμετωπίζει με σεβασμό, και για τις σχέσεις των γονέων με το σχολείο οι οποίες επιθυμούν να είναι σχέσεις συνεργασίας χωρίς όμως οι γονείς να επεμβαίνουν σε θέματα εσωτερικής λειτουργίας των σχολείων και πειθαρχικά ζητήματα.

Την παρουσίαση των αποτελεσμάτων ακολούθησαν οι εισηγήσεις:

  1. «Τα συγκεκριμένα θέλω» από το φιλόλογο Γιάννη Ταυρόπουλο
  2. «Η πληροφορική στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Παράμετροι και δυσκολίες» από τον Κώστα Τσολακίδη, Αναπληρωτή Καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου, και
  3. « Ιδέες και προτάσεις για ένα σχολείο όπως το ονειρεύονται τα παιδιά». Διαμόρφωση θετικού κλίματος και βελτίωση σχέσεων στο σχολικό περιβάλλον - Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, από την Ελένη Κανδυλάκη, Εκπαιδευτική και Κοινωνική Ψυχολόγο, Επιστημονική Υπεύθυνη Γραφείου Συμβουλευτικής Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ».

Μετά την τελευταία εισήγηση ακολούθησε διάλογος μεταξύ εισηγητών και κοινού το οποίο αποτελούσαν μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων και λοιποί ενδιαφερόμενοι για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Περισσότερες πληροφορίες για την παραπάνω δράση αλλά και γενικότερα για τις δραστηριότητες της Επιστημονικής Ένωσης Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου βρίσκονται αναρτημένες στο blog της Ένωσης στην ηλεκτρονική διεύθυνση epekaded. blogspot.com

Author

ELT News

ELT News