Σκοπός του σεμιναρίου είναι η παροχή γνώσεων που αφορούν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με ΔΕΠΥ με σκοπό την αποτελεσματική διαχείριση των μαθητών, την κατανόηση των εκπαιδευτικών αναγκών και την κατάρτιση εξειδικευμένου προγράμματος διδασκαλίας. Στο δεύτερο μέρος του σεμιναρίου, θα μάθουμε να επιλέγουμε τους κατάλληλους τρόπους προσέγγισης των γονέων, για να χτιστεί μια σχέση συνεργατική και υποστηρικτική ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, με σκοπό την ενδυνάμωση της σχέσης του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το παιδί.
10:30 - 11:00 - Προσέλευση & Καφές
11:00 - 13:00 - Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)
Ομιλήτρια - Καλλιόπη Παπουτσάκη, ∆ρ. Ειδικής Παιδαγωγικής, Σχολική Σύµβουλος ΠΕ70 µε µεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή, Σπουδές στην Εκπαίδευση (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΕΑΠ).
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ), γνωστή και ως υπερκινητικό σύνδρομο είναι διαταραχή της παιδικής ηλικίας με κύρια συμπτώματα την υπερκινητικότητα, την παρορμητικότητα και τη διάσπαση της προσοχής. Η γνώση των εκπαιδευτικών για τη συγκεκριμένη διαταραχή θα βοηθήσει στην αποτελεσματική διαχείριση των μαθητών, στην κατανόηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους και στην κατάρτιση εξειδικευμένου προγράμματος ή στη διαφοροποίηση του προγράμματος διδασκαλίας, προκειμένου οι μαθητές με ΔΕΠΥ να αναπτύξουν τις γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες και να εμπλακούν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία.
Περιεχόμενα του σεμιναρίου:
•Αποσαφήνιση ορισμού και χαρακτηριστικά των παιδιών με ΔΕΠΥ
• Τρόποι έγκαιρου εντοπισμού του προβλήματος - Χαρακτηριστικά
• Αξιολόγηση του προβλήματος
• Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις
• Αναφορά σε παραδείγματα
• Προβληματισμοί-Συζήτηση
13:00 - 13:30 - Διάλειμμα
13:30 - 15:00 - Μαθησιακές Δυσκολίες: Ψυχολογικές επιπτώσεις παιδιών και γονέων, τρόποι υποστήριξης των εκπαιδευτικών
Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Η μη έγκαιρη διάγνωση ή η έλλειψη κατάλληλων χειρισμών για την αντιμετώπισή τους, έχει σαν αποτέλεσμα τη διαιώνιση του προβλήματος στην εφηβεία και στην υπόλοιπη ζωή τους. Συνήθως, οι μαθησιακές δυσκολίες συνυπάρχουν με συναισθηματικά και κοινωνικά προβλήματα και δημιουργούν αυξημένο άγχος στους γονείς των μαθητών. Γονείς, οι οποίοι δεν αποδέχονται το πρόβλημα, δημιουργούν επιπλέον προβλήματα στα παιδιά τους και στη σχέση επικοινωνίας με τον εκπαιδευτικό και το σχολείο. Η ενημέρωση του εκπαιδευτικού όσον αφορά στη φύση και στην αντιμετώπιση των δυσκολιών, καθώς και στη γνώση της ψυχολογίας των γονέων θα βοηθήσει στην επιλογή κατάλληλων τρόπων προσέγγισης και υποστήριξης των γονέων για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του προβλήματος και την ενδυνάμωση της σχέσης με τους μαθητές του.
Ομιλήτρια - Καλλιόπη Παπουτσάκη, ∆ρ. Ειδικής Παιδαγωγικής, Σχολική Σύµβουλος ΠΕ70 µε µεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή, Σπουδές στην Εκπαίδευση (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΕΑΠ).
Πληροφορίες
Ημερομηνία: 11 Ιουνίου2016
Ώρες: 11:00 - 15:00
Τόπος: Καλαμάτα, Rex Hotel - Αριστομένους 26
Κόστος συμμετοχής: €30
Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων καλέστε στο 2106712991.
Ώρες: 9:00-17:00