Το έργο του εκπαιδευτικού έχει μεγαλύτερες και δυσκολότερες απαιτήσεις απο την αυτονόητη προσφορά μιας άψογης διδασκαλίας.
Ποιος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών τους και ποιά πρέπει να είναι η προτεραιότητά τους;
Πώς μπορεί ο "ειδικός" να ανακαλύψει τα στοιχεία της προσωπικότητας του μαθητή μέσα από το παιδικό ιχνογράφημα και πώς μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης ανεξαρτήτως των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν;
10:00-10:30 - Προσέλευση & Καφές
10:30 - 12:00 - Προσεγγίζοντας τα Αγγλικά για μαθητές με Δυσλεξία
Ομιλήτρια - Κατερίνα Περικλέους, Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες BA English Language and Literature, University of Athens, M Ed, Special Educational Needs, Leeds University, UK
Πώς θα διαβάζατε τις λέξεις: : b o ne , c o me , l o t ;
Σε όλες βλέπουμε / ο /, αλλά ακούμε διαφορετικούς ήχους.
Η Αγγλική γλώσσα παρουσιάζει πληθώρα λέξεων με φωνολογικές ιδιαιτερότητες. Στα Αγγλικά, αυτό που γράφουμε δε συμβαδίζει πάντοτε με αυτό που διαβάζουμε. Αντίθετα στην ελληνική γλώσσα, σχεδόν πάντοτε, γράφουμε ό,τι ακούμε και διαβάζουμε αυτό που βλέπουμε (φωνολογικά ομαλή γλώσσα). Όσα χρειάζεται να γνωρίζει ένας καθηγητής για να µπορέσει ουσιαστικά να βοηθήσει ένα µαθητή µε ∆υσλεξία να µάθει Αγγλικά. Προτάσεις διδασκαλίας για Φωνολογία/Ανάγνωση, Γραµµατική, Λεξιλόγιο και Ορθογραφία.
Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι δυσκολίες που παρουσιάζουν οι Έλληνες μαθητές στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας, χρειάζεται η εφαρμογή μιας εξειδικευμένης μεθόδου που οφείλει να τηρεί τις παρακάτω παραμέτρους:
• να εξοικειώνει το παιδί με τα γραφήματα (γράμματα) και τα φωνήματα (ήχους) της Αγγλικής γλώσσας
• να ασκεί τον μαθητή στα παραγλωσσικά στοιχεία της Αγγλικής γλώσσας (τόνος και ρυθμός) και στην μουσικότητά της
• να εξασκεί το παιδί πρωτίστως στην ανάγνωση και στην οπτική αναγνώριση συλλαβών και λέξεων.
• να είναι πολυαισθητηριακή, δηλαδή η διδασκαλία να ενεργοποιεί όλα τα αισθητηριακά κανάλια (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό)
• να είναι ευέλικτη και να αξιοποιεί τις δυνατότητες του μαθητή
• να προσφέρει καλά οργανωμένη γνώση, κοντά στο επίπεδο που ήδη τα καταφέρνει ο μαθητής
• να καλλιεργεί την ενεργή συμμετοχή του μαθητή
• να συμβάλλει στην ποιοτική τροποποίηση διδασκαλίας βάσει των αρχών που διέπουν τη συνεκπαίδευση
12:00 - 12:15 - Διάλειμμα
12:15 - 13:15- Οι μαθητές μιλούν μέσα από τις ζωγραφιές τους
Ομιλήτρια - Κλαίρη Σειραδάκη Ψυχολόγος σε δύο ιδιωτικά σχολεία, με αντικείμενο αφενός την παρακολούθηση και διάγνωση δυσλειτουργικών συμπεριφορών καθώς και μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά - μετά απο χρήση αντίστοιχων ψυχομετρικών εργαλείων - και αφετέρου τη συμβουλευτική γονέων.
Το παιδικό ιχνογράφημα, σε συνδυασμό με τα ψυχομετρικά τεστ και τις προβολικές δοκιμασίες που χρησιμοποιούν οι ειδικοί για να μπορέσουν να αξιολογήσουν την ανάπτυξη, τη νοημοσύνη, αλλά και τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών, διαδραματίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Μέσα από αυτό, ο ειδικός ‘εισβάλλει’ στον εσωτερικό κόσμο του παιδιού και ανακαλύπτει τις συναισθηματικές συγκρούσεις, τις επιθυμίες και τις δυσκολίες που μπορεί αυτό να αντιμετωπίζει.
Στο χαρτί, το παιδί εξωτερικεύει και αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο και αφηγείται καλύτερα τα προσωπικά του βιώματα. Ο ειδικός μπορεί ακόμα να ανακαλύψει τα στοιχεία της προσωπικότητας στα οποία θα στηριχθεί, προκειμένου να τροποποιήσει τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές του παιδιού.
Η ερμηνεία του παιδικού σχεδίου, αν και βασίζεται σε ορισμένους γενικούς και θεμελιακούς κανόνες που συνδέονται με τον οικουμενικό συμβολισμό, διαφοροποιείται ανάλογα με τα βιώματα και τα ερεθίσματα που έχει το κάθε παιδί.
Διότι κάθε σχέδιο τελικά, είναι διαφορετικό και θα πρέπει να το βλέπουμε από την οπτική του δημιουργού του…
13:15 - 13:30 - Διάλειμμα
13:30 - 14:30 - Συναισθηματική Νοημοσύνη/Emotional Intelligence
Ομιλήτρια - Κατερίνα Περικλέους, Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες BA English Language and Literature, University of Athens , M Ed, Special Educational Needs, Leeds University, UK
Τί είναι η συναισθηματική νοημοσύνη (EQ); Πόσο διαφορετική είναι από τον γνωστό σε όλους μας δείκτη νοημοσύνης (IQ);
Σύμφωνα με έρευνες ένας υψηλός δείκτης νοημοσύνης δεν εξασφαλίζει την επαγγελματική και προσωπική επιτυχία. Οι έρευνες δείχνουν ότι μόνο το 4% της επιτυχίας οφείλεται στο IQ. Συχνά μάλιστα άνθρωποι με υψηλό δείκτη νοημοσύνης μπορεί να χειρίζονται εντυπωσιακά άστοχα την προσωπική τους ζωή.
Αντίθετα, οι συναισθηματικές δεξιότητες, το να μπορείς δηλαδή να κατανοείς και να χρησιμοποιείς τα συναισθήματα σαν δύναμη επιρροής τόσο του εαυτού σου όσο και των άλλων, φαίνεται πως αποτελούν ένα πολύ σημαντικό είδος ευφυΐας, κυρίως στις μέρες μας.
Με ποιο τρόπο λοιπόν η συναισθηματική νοημοσύνη συμβάλλει στην επαγγελματική και στην προσωπική μας επιτυχία; Μπορούν οι συναισθηματικές δεξιότητες να βελτιωθούν ή ακόμα και να διδαχθούν;
Ποιος ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών τους; Ποια πρέπει να είναι η προτεραιότητά τους; Απλώς να κατατάσσουν βαθμολογικά τα παιδιά ή/και να τα βοηθούν να εντοπίσουν τις φυσικές τάσεις τους και τα χαρίσματά τους και αυτά να καλλιεργήσουν;
Μπορούμε άραγε να εμφυσήσουμε νοημοσύνη στα συναισθήματά μας;
Πληροφορίες
Ημερομηνία: 17 Ιανουαρίου 2016
Ώρες: 10:30πμ - 14:30μμ
Τόπος: Καλαμάτα, Rex Hotel - Αριστομένους 26
Κόστος συμμετοχής: €30
Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων καλέστε στο 2106712991 ή στείλτε μας e-mail στο info@eltnews.gr με το ονοματεπώνυμό σας και το τηλέφωνό σας και εμείς θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.