Seminar: Δυσλεξία – Σχολικός Εκφοβισμός -Συναισθηματική Νοημοσύνη – 6 Φεβρουαρίου, Λαμία

Το έργο του εκπαιδευτικού έχει μεγαλύτερες και δυσκολότερες απαιτήσεις απο την αυτονόητη προσφορά μιας άψογης διδασκαλίας. Συχνά απαιτούνται γνώσεις ψυχολογίας και κοινωνιολογίας. Στο σεμινάριο της ELT NEWS οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς μπορούν να βοηθήσουν δυσλεκτικούς μαθητές να μάθουν αποτελεσματικότερα την Αγγλική γλώσσα μέσα από πρακτικές δραστηριότητες, πώς να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών τους ώστε να αναγνωρίσουν και καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους για να επιτύχουν στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή και πώς να δημιουργήσουν ένα σχολικό περιβάλλον ασφαλές ξεριζώνοντας την κάθε μορφής βία. 

14:30 - 15:00 - Προσέλευση & Καφές

15:00 - 16:30 - Προσεγγίζοντας τα Αγγλικά για μαθητές με Δυσλεξία

Ομιλήτρια - Κατερίνα Περικλέους, Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες BA English Language and Literature, University of Athens, M Ed, Special Educational Needs, Leeds University, UK

Πώς θα διαβάζατε τις λέξεις: : b o ne , c o me , l o t ;
Σε όλες βλέπουμε / ο /, αλλά ακούμε διαφορετικούς ήχους.
Η Αγγλική γλώσσα παρουσιάζει πληθώρα λέξεων με φωνολογικές ιδιαιτερότητες. Στα Αγγλικά, αυτό που γράφουμε δε συμβαδίζει πάντοτε με αυτό που διαβάζουμε. Αντίθετα στην ελληνική γλώσσα, σχεδόν πάντοτε, γράφουμε ό,τι ακούμε και διαβάζουμε αυτό που βλέπουμε (φωνολογικά ομαλή γλώσσα). Όσα χρειάζεται να γνωρίζει ένας καθηγητής για να µπορέσει ουσιαστικά να βοηθήσει ένα µαθητή µε ∆υσλεξία να µάθει Αγγλικά. Προτάσεις διδασκαλίας για Φωνολογία/Ανάγνωση, Γραµµατική, Λεξιλόγιο και Ορθογραφία.
Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι δυσκολίες που παρουσιάζουν οι Έλληνες μαθητές στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας, χρειάζεται η εφαρμογή μιας εξειδικευμένης μεθόδου που οφείλει να τηρεί τις παρακάτω παραμέτρους:
• να εξοικειώνει το παιδί με τα γραφήματα (γράμματα) και τα φωνήματα (ήχους) της Αγγλικής γλώσσας
• να ασκεί τον μαθητή στα παραγλωσσικά στοιχεία της Αγγλικής γλώσσας (τόνος και ρυθμός) και στην μουσικότητά της
• να εξασκεί το παιδί πρωτίστως στην ανάγνωση και στην οπτική αναγνώριση συλλαβών και λέξεων.
• να είναι πολυαισθητηριακή, δηλαδή η διδασκαλία να ενεργοποιεί όλα τα αισθητηριακά κανάλια (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό)
• να είναι ευέλικτη και να αξιοποιεί τις δυνατότητες του μαθητή
• να προσφέρει καλά οργανωμένη γνώση, κοντά στο επίπεδο που ήδη τα καταφέρνει ο μαθητής
• να καλλιεργεί την ενεργή συμμετοχή του μαθητή
• να συμβάλλει στην ποιοτική τροποποίηση διδασκαλίας βάσει των αρχών που διέπουν τη συνεκπαίδευση

16:30 - 16:45 - Διάλειμμα

16:45 - 17:45- Σχολικός Εκφοβισμός και Αυτοεκτίμηση στα παιδιά

Ομιλήτρια - Βικτωρία Πρεκατέ - Εκπαιδευτικός, Ψυχολόγος, Συγγραφέας, συνιδρύτρια του Μη Κερδοκοσπικού Σωματείου «ΜΕΝΤΟΡΑΣ για την Παιδική Προστασία και Ευημερία»


Μορφές και αίτια της βίας στην εφηβεία, μορφές του σχολικού εκφοβισμού, οι ρόλοι του "θύτη", "θύματος", "παρατηρητών", "εφηβικές συμμορίες", συνέπειες και ενδείξεις της θυματοποίησης των παιδιών, τρόποι αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού, τρόποι ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης κι αυτοπροστασίας του παιδιού.

O «ΜΕΝΤΟΡΑΣ για την Παιδική Προστασία και Ευημερία» είναι αναγνωρισμένο μη κερδοσκοπικό σωματείο (Αρ.Απ.3520/4-6-07), που επιδιώκει την ευαισθητοποίηση παιδιών και ενηλίκων, σε θέματα που σχετίζονται με την παιδική κακοποίηση και τη σχολική βία και συνεπώς την αποτελεσματικότερη προστασία των παιδιών και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους.
 

17:45 - 18:00 - Διάλειμμα

18:00 - 19:00 Συναισθηματική Νοημοσύνη/Emotional Intelligence

Ομιλήτρια - Κατερίνα Περικλέους, Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες BA English Language and Literature, University of Athens, M Ed, Special Educational Needs, Leeds University, UK

Τί είναι η συναισθηματική νοημοσύνη (EQ); Πόσο διαφορετική είναι από τον γνωστό σε όλους μας δείκτη νοημοσύνης (IQ);
Σύμφωνα με έρευνες ένας υψηλός δείκτης νοημοσύνης δεν εξασφαλίζει την επαγγελματική και προσωπική επιτυχία. Οι έρευνες δείχνουν ότι μόνο το 4% της επιτυχίας οφείλεται στο IQ. Συχνά μάλιστα άνθρωποι με υψηλό δείκτη νοημοσύνης μπορεί να χειρίζονται εντυπωσιακά άστοχα την προσωπική τους ζωή.
Αντίθετα, οι συναισθηματικές δεξιότητες, το να μπορείς δηλαδή να κατανοείς και να χρησιμοποιείς τα συναισθήματα σαν δύναμη επιρροής τόσο του εαυτού σου όσο και των άλλων, φαίνεται πως αποτελούν ένα πολύ σημαντικό είδος ευφυΐας, κυρίως στις μέρες μας.
Με ποιο τρόπο λοιπόν η συναισθηματική νοημοσύνη συμβάλλει στην επαγγελματική και στην προσωπική μας επιτυχία; Μπορούν οι συναισθηματικές δεξιότητες να βελτιωθούν ή ακόμα και να διδαχθούν;
Ποιος ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών τους; Ποια πρέπει να είναι η προτεραιότητά τους; Απλώς να κατατάσσουν βαθμολογικά τα παιδιά ή/και να τα βοηθούν να εντοπίσουν τις φυσικές τάσεις τους και τα χαρίσματά τους και αυτά να καλλιεργήσουν;
Μπορούμε άραγε να εμφυσήσουμε νοημοσύνη στα συναισθήματά μας;
 

Πληροφορίες
Ημερομηνία: 6 Φεβρουαρίου 2016
Ώρες: 15:00 - 19:00μμ
Τόπος: Λαμία, Samaras Hotel - Αθαν.Διάκου 14

Κόστος συμμετοχής: €30

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων καλέστε στο 2106712991.
Ωρες: 09:00-17:00

 
 

Author

ELT News

ELT News