15:00 - 17:00 - Προσεγγίζοντας τα Αγγλικά για μαθητές με Δυσλεξία
Πώς θα διαβάζατε τις λέξεις: : b o ne , c o me , l o t ;
Σε όλες βλέπουμε / ο /, αλλά ακούμε διαφορετικούς ήχους.
Η Αγγλική γλώσσα παρουσιάζει πληθώρα λέξεων με φωνολογικές ιδιαιτερότητες. Στα Αγγλικά, αυτό που γράφουμε δε συμβαδίζει πάντοτε με αυτό που διαβάζουμε. Αντίθετα στην ελληνική γλώσσα, σχεδόν πάντοτε, γράφουμε ό,τι ακούμε και διαβάζουμε αυτό που βλέπουμε (φωνολογικά ομαλή γλώσσα). Όσα χρειάζεται να γνωρίζει ένας καθηγητής για να µπορέσει ουσιαστικά να βοηθήσει ένα µαθητή µε ∆υσλεξία να µάθει Αγγλικά. Προτάσεις διδασκαλίας για Φωνολογία/Ανάγνωση, Γραµµατική, Λεξιλόγιο και Ορθογραφία.
Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι δυσκολίες που παρουσιάζουν οι Έλληνες μαθητές στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας, χρειάζεται η εφαρμογή μιας εξειδικευμένης μεθόδου που οφείλει να τηρεί τις παρακάτω παραμέτρους:
• να εξοικειώνει το παιδί με τα γραφήματα (γράμματα) και τα φωνήματα (ήχους) της Αγγλικής γλώσσας
• να ασκεί τον μαθητή στα παραγλωσσικά στοιχεία της Αγγλικής γλώσσας (τόνος και ρυθμός) και στην μουσικότητά της
• να εξασκεί το παιδί πρωτίστως στην ανάγνωση και στην οπτική αναγνώριση συλλαβών και λέξεων.
• να είναι πολυαισθητηριακή, δηλαδή η διδασκαλία να ενεργοποιεί όλα τα αισθητηριακά κανάλια (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό)
• να είναι ευέλικτη και να αξιοποιεί τις δυνατότητες του μαθητή
• να προσφέρει καλά οργανωμένη γνώση, κοντά στο επίπεδο που ήδη τα καταφέρνει ο μαθητής
• να καλλιεργεί την ενεργή συμμετοχή του μαθητή
• να συμβάλλει στην ποιοτική τροποποίηση διδασκαλίας βάσει των αρχών που διέπουν τη συνεκπαίδευση