Seminar: Μαθησιακές Δυσκολίες & Συνεργασία Σχολείου & Οικογένειας – 7 Νοεμβρίου, Πάτρα

Image

 




Προσεγγίζοντας τα Αγγλικά για μαθητές με Δυσλεξία
Μαθησιακές Δυσκολίες και Συνεργασία Σχολείου & Οικογένειας

ΠΑΤΡΑ

ASTIR HOTEL
Αγ. Ανδρέα 16

7 Νοεμβρίου 2015
15:00 - 19:00


Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν πρέπει να αποτελούν εμπόδιο στη μάθηση. Ελάτε να μάθουμε τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών αυτών, να ξεπεράσουμε τους φόβους μας στη διαχείρισή τους, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας, να μάθουμε να χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μαθητές μας και με τους γονείς τους, γιατί η γνώση, η συνεργασία και η σωστή επικοινωνία είναι η βάση για την επιτυχημένη εξέλιξη του μαθητή.

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων στο 2106712991 ή στο info@eltnews.gr.

κα Κρίστα Παπακανελλοπούλου
Ώρες: 9:00-17:00
Το σεμινάριο απευθύνεται σε καθηγητές και καθηγήτριες όλων των ειδικοτήτων.

Κόστος Συμμετοχής: 30€

Kαταληκτική ημερομηνία για κρατήσεις θέσεων: Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου


14:30 - 15:00 - Προσέλευση / Καφές

15:00 - 17:00 - Προσεγγίζοντας τα Αγγλικά για μαθητές με Δυσλεξία

Πώς θα διαβάζατε τις λέξεις: : b o ne , c o me , l o t ;


Σε όλες βλέπουμε / ο /, αλλά ακούμε διαφορετικούς ήχους.

Η Αγγλική γλώσσα παρουσιάζει πληθώρα λέξεων με φωνολογικές ιδιαιτερότητες. Στα Αγγλικά, αυτό που γράφουμε δε συμβαδίζει πάντοτε με αυτό που διαβάζουμε. Αντίθετα στην ελληνική γλώσσα, σχεδόν πάντοτε, γράφουμε ό,τι ακούμε και διαβάζουμε αυτό που βλέπουμε (φωνολογικά ομαλή γλώσσα). Όσα χρειάζεται να γνωρίζει ένας καθηγητής για να µπορέσει ουσιαστικά να βοηθήσει ένα µαθητή µε ∆υσλεξία να µάθει Αγγλικά. Προτάσεις διδασκαλίας για Φωνολογία/Ανάγνωση, Γραµµατική, Λεξιλόγιο και Ορθογραφία.
Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι δυσκολίες που παρουσιάζουν οι Έλληνες μαθητές στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας, χρειάζεται η εφαρμογή μιας εξειδικευμένης μεθόδου που οφείλει να τηρεί τις παρακάτω παραμέτρους:

• να εξοικειώνει το παιδί με τα γραφήματα (γράμματα) και τα φωνήματα (ήχους) της Αγγλικής γλώσσας
• να ασκεί τον μαθητή στα παραγλωσσικά στοιχεία της Αγγλικής γλώσσας (τόνος και ρυθμός) και στην μουσικότητά της
• να εξασκεί το παιδί πρωτίστως στην ανάγνωση και στην οπτική αναγνώριση συλλαβών και λέξεων.
• να είναι πολυαισθητηριακή, δηλαδή η διδασκαλία να ενεργοποιεί όλα τα αισθητηριακά κανάλια (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό)
• να είναι ευέλικτη και να αξιοποιεί τις δυνατότητες του μαθητή
• να προσφέρει καλά οργανωμένη γνώση, κοντά στο επίπεδο που ήδη τα καταφέρνει ο μαθητής
• να καλλιεργεί την ενεργή συμμετοχή του μαθητή
• να συμβάλλει στην ποιοτική τροποποίηση διδασκαλίας βάσει των αρχών που διέπουν τη συνεκπαίδευση

Ομιλήτριες - Κατερίνα Περικλέους & Ανθή Κοκκώνη, Ειδικές Παιδαγωγοί με εξειδίκευση στις μαθησιακές Δυσκολίες

17:15 - 19:00 - Συνεργασία Σχολείου & Οικογένειας

Τί πραγματικά θέλουν να μάθουν οι γονείς από τους εκπαιδευτικούς; Ας συνεργαστούμε!

Εκπαιδευτικοί και γονείς αποτελούν δύο διαφορετικές ομάδες, οι οποίες συναντιούνται έχοντας ως κοινό σημείο το παιδί και ως στόχο τη διαπαιδαγώγηση και την κοινωνικοποίησή του. Ο ρόλος τους μπορεί να είναι διαφορετικός, αλλά εξίσου σημαντικός. Η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ τους αποτελεί μια αναγκαιότητα και έχει σημαντικά οφέλη. Ποια είναι αυτά;

  • καλύτερη σχολική επίδοση και μεγαλύτερη γνωστική ανάπτυξη
  • θετικότερη στάση απέναντι στο σχολείο, μεγαλύτερες φιλοδοξίες και γενικότερα θετικές συμπεριφορές
  • μεγαλύτερη επιμονή στην ολοκλήρωση εργασιών και μια ενισχυμένη αίσθηση ευθύνης για τη μάθηση
  • πιο θετική εικόνα εαυτού
  • αίσθηση ασφάλειας που ενισχύει την εξερεύνηση, τον πειραματισμό και τη μάθηση

Ποια όμως είναι τα βασικά εμπόδια που μπορεί να προκύψουν από τη μεταξύ τους συνεργασία και πώς μπορεί να χτιστεί μια σχέση συνεργατική και υποστηρικτική;
Ποιοί είναι οι πιο ενδεδειγμένοι τρόποι επικοινωνίας;
Πώς ενημερώνει ο εκπαιδευτικός αναφορικά με μία δυσκολία του παιδιού, αποφεύγοντας τη σύγκρουση με τον γονέα;
Πως προλαμβάνουμε τις αντιδράσεις των γονέων;
Πώς κάνει τις παραπομπές ο εκπαιδευτικός για τους φορείς αξιολόγησης;
Τι πρέπει να γνωρίζει ο εκπαιδευτικός για κάθε ειδικότητα;
Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να ανακουφίσει τον γονέα;

Γιατ ί η σωστή επικοινωνία δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο… 

Ομιλήτρια - Ανθή Κοκκώνη, Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες

 

Author

ELT News

ELT News