Seminar: Παιδικό Ιχνογράφημα-Συνεργασία Σχολείου – Εκπαιδευτικού & Οικογένειας- Σύνδρομο Asperger – 24 Ιανουαρίου, Αθήνα

Η διδασκαλία στην εποχή μας έχει γίνει μια ιδιαίτερα περίπλοκη διαδικασία που απαιτεί όχι μόνο τέλεια γνώση του αντικειμένου αλλά και γνώσεις από άλλες επιστήμες όπως είναι η ψυχολογία και η κοινωνιολογία. Ο εκπαιδευτικός καλείται να παίξει πολλαπλούς ρόλους για να προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στους μαθητές του. Στο σεμινάριο αυτό οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψουν πώς μπορούν να ανιχνεύσουν στοιχεία της προσωπικότητας των μαθητών τους μέσα από τις ζωγραφιές τους, πώς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά με σύνδρομο Asperger να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης ανεξαρτήτως των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν και ποια είναι τα βασικά εμπόδια που μπορεί να προκύψουν από τη συνεργασία σχολείου & οικογένειας και πώς μπορεί να χτιστεί μια σχέση που θα βασίζεται στη συνεργασία και την αμοιβαία εμπιστοσύνη.

09:30 - 10:00 - Προσέλευση & Καφές

10:00 - 11:00 - Οι μαθητές μιλούν μέσα από τις ζωγραφιές τους

Ομιλήτρια - Κλαίρη Σειραδάκη, Ψυχολόγος σε δύο ιδιωτικά σχολεία, με αντικείμενο αφενός την παρακολούθηση και διάγνωση δυσλειτουργικών συμπεριφορών καθώς και μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά -μετά από χρήση αντίστοιχων ψυχομετρικών εργαλείων- και αφετέρου τη συμβουλευτική γονέων

Το παιδικό ιχνογράφημα, σε συνδυασμό με τα ψυχομετρικά τεστ και τις προβολικές δοκιμασίες που χρησιμοποιούν οι ειδικοί για να μπορέσουν να αξιολογήσουν την ανάπτυξη, τη νοημοσύνη, αλλά και τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών, διαδραματίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Μέσα από αυτό, ο ειδικός ‘εισβάλλει’ στον εσωτερικό κόσμο του παιδιού και ανακαλύπτει τις συναισθηματικές συγκρούσεις, τις επιθυμίες και τις δυσκολίες που μπορεί αυτό να αντιμετωπίζει.

Στο χαρτί, το παιδί εξωτερικεύει και αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο και αφηγείται καλύτερα τα προσωπικά του βιώματα. Ο ειδικός μπορεί ακόμα να ανακαλύψει τα στοιχεία της προσωπικότητας στα οποία θα στηριχθεί, προκειμένου να τροποποιήσει τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές του παιδιού.
Η ερμηνεία του παιδικού σχεδίου, αν και βασίζεται σε ορισμένους γενικούς και θεμελιακούς κανόνες που συνδέονται με τον οικουμενικό συμβολισμό, διαφοροποιείται ανάλογα με τα βιώματα και τα ερεθίσματα που έχει το κάθε παιδί.
Διότι κάθε σχέδιο τελικά, είναι διαφορετικό και θα πρέπει να το βλέπουμε από την οπτική του δημιουργού του…

11:00 - 11:30 - Διάλειμμα

11:30 - 12:30 - Συνεργασία Σχολείου & Οικογένειας

Ομιλήτρια - Ανθή Κοκκώνη, Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες BA Sociology Panteion University, M.Ed,Special Education Needs, University of Swansea

Τί πραγματικά θέλουν να μάθουν οι γονείς από τους εκπαιδευτικούς; Ας συνεργαστούμε!

Εκπαιδευτικοί και γονείς αποτελούν δύο διαφορετικές ομάδες, οι οποίες συναντιούνται έχοντας ως κοινό σημείο το παιδί και ως στόχο τη διαπαιδαγώγηση και την κοινωνικοποίησή του. Ο ρόλος τους μπορεί να είναι διαφορετικός, αλλά εξίσου σημαντικός. Η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ τους αποτελεί μια αναγκαιότητα και έχει σημαντικά οφέλη. Ποια είναι αυτά;
• καλύτερη σχολική επίδοση και μεγαλύτερη γνωστική ανάπτυξη
• θετικότερη στάση απέναντι στο σχολείο, μεγαλύτερες φιλοδοξίες και γενικότερα θετικές συμπεριφορές
• μεγαλύτερη επιμονή στην ολοκλήρωση εργασιών και μια ενισχυμένη αίσθηση ευθύνης για τη μάθηση
• πιο θετική εικόνα εαυτού
• αίσθηση ασφάλειας που ενισχύει την εξερεύνηση, τον πειραματισμό και τη μάθηση
Ποια όμως είναι τα βασικά εμπόδια που μπορεί να προκύψουν από τη μεταξύ τους συνεργασία και πώς μπορεί να χτιστεί μια σχέση συνεργατική και υποστηρικτική;
Ποιοί είναι οι πιο ενδεδειγμένοι τρόποι επικοινωνίας;
Πώς ενημερώνει ο εκπαιδευτικός αναφορικά με μία δυσκολία του παιδιού, αποφεύγοντας τη σύγκρουση με τον γονέα;
Πως προλαμβάνουμε τις αντιδράσεις των γονέων;
Πώς κάνει τις παραπομπές ο εκπαιδευτικός για τους φορείς αξιολόγησης;
Τι πρέπει να γνωρίζει ο εκπαιδευτικός για κάθε ειδικότητα;
Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να ανακουφίσει τον γονέα;
Γιατί η σωστή επικοινωνία δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο…

12:30 - 13:00 - Διάλειμμα

13:00 - 14:00 Η Τάξη μου με ένα παιδί Asperger

Ομιλήτρια - Kλαίρη Σειραδάκη, Ψυχολόγος σε δύο ιδιωτικά σχολεία, με αντικείμενο αφενός την παρακολούθηση και διάγνωση δυσλειτουργικών συμπεριφορών καθώς και μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά -μετά από χρήση αντίστοιχων ψυχομετρικών εργαλείων- και αφετέρου τη συμβουλευτική γονέων

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το σύνδρομο Asperger είναι στις μέρες μας αρκετά γνωστό (σαν όρος τουλάχιστον) σε πολλούς εκπαιδευτικούς. Όμως στην ερώτηση «τί είναι το Asperger;», η απάντησή τους τις περισσότερες φορές είναι αρκετά συγκεχυμένη. Οι γνώσεις τους αποτελούν ένα συνονθύλευμα πληροφοριών που έχουν συλλέξει από διάφορες πηγές (έγκυρες και μη) κι έτσι συνεχίζουν να αναζητούν την αιτία των δυσκολιών του μαθητή τους.
Είναι λοιπόν μεγάλη η ανάγκη να προσδιοριστεί το σύνδρομο καθώς και οι διαφορές που έχει από τον αυτισμό. Παράλληλα θα αναλύσουμε το πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί Asperger μέσα στην τάξη αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες του να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του και τελικά να ζήσει μια αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή απολαμβάνοντας τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.

Πληροφορίες
Ημερομηνία: 24 Ιανουαρίου 2016
Ώρες: 10:00 - 14:00
Τόπος: 
Αθήνα, Royal Olympic Hotel - Αθ. Διάκου 28 - Metro: Ακρόπολις
Κόστος συμμετοχής: €30

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων καλέστε στο 2106712991.
Ώρες: 9:00-17:00

 

 
 
 
 
 

Author

ELT News

ELT News