Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών τους είναι καθοριστικός και μπορεί να συμβάλλει στην επαγγελματική και προσωπική τους επιτυχία.
Στο σεμινάριο αυτό, θα αναλύσουμε πως μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί Asperger, αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες του να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του, καθώς επίσης τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού και ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης και αυτοπροστασίας του παιδιού.
09:30-10:00 - Προσέλευση & Καφές
10:00 - 11:00 - Η τάξη μου με ένα παιδί Asperger
Ομιλήτρια - Κλαίρη Σειραδάκη Ψυχολόγος σε δύο ιδιωτικά σχολεία, με αντικείμενο αφενός την παρακολούθηση και διάγνωση δυσλειτουργικών συμπεριφορών καθώς και μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά - μετά απο χρήση αντίστοιχων ψυχομετρικών εργαλείων - και αφετέρου τη συμβουλευτική γονέων.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το σύνδρομο Asperger είναι στις μέρες μας αρκετά γνωστό (σαν όρος τουλάχιστον) σε πολλούς εκπαιδευτικούς. Όμως στην ερώτηση «τί είναι το Asperger;», η απάντησή τους τις περισσότερες φορές είναι αρκετά συγκεχυμένη. Οι γνώσεις τους αποτελούν ένα συνονθύλευμα πληροφοριών που έχουν συλλέξει από διάφορες πηγές (έγκυρες και μη) κι έτσι συνεχίζουν να αναζητούν την αιτία των δυσκολιών του μαθητή τους.
Είναι λοιπόν μεγάλη η ανάγκη να προσδιοριστεί το σύνδρομο καθώς και οι διαφορές που έχει από τον αυτισμό. Παράλληλα θα αναλύσουμε το πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί Asperger μέσα στην τάξη αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες του να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του και τελικά να ζήσει μια αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή απολαμβάνοντας τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.
11:00 - 11:30 - Διάλειμμα
11:30 - 12:30 - Σχολικός Εκφοβισμός και Αυτοεκτίμηση στα παιδιά
Ομιλήτρια - Βικτωρία Πρεκατέ - Εκπαιδευτικός, Ψυχολόγος, Συγγραφέας, συνιδρύτρια του Μη Κερδοκοσπικού Σωματείου «ΜΕΝΤΟΡΑΣ για την Παιδική Προστασία και Ευημερία»
Μορφές και αίτια της βίας στην εφηβεία, μορφές του σχολικού εκφοβισμού, οι ρόλοι του "θύτη", "θύματος", "παρατηρητών", "εφηβικές συμμορίες", συνέπειες και ενδείξεις της θυματοποίησης των παιδιών, τρόποι αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού, τρόποι ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης κι αυτοπροστασίας του παιδιού.
12:30 - 13:00 - Διάλειμμα
13:00 - 14:00 - Συναισθηματική Νοημοσύνη/Emotional Intelligence
Ομιλήτρια - Κατερίνα Περικλέους, Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες BA English Language and Literature, University of Athens, M Ed, Special Educational Needs, Leeds University, UK
Αντίθετα, οι συναισθηματικές δεξιότητες, το να μπορείς δηλαδή να κατανοείς και να χρησιμοποιείς τα συναισθήματα σαν δύναμη επιρροής τόσο του εαυτού σου όσο και των άλλων, φαίνεται πως αποτελούν ένα πολύ σημαντικό είδος ευφυΐας, κυρίως στις μέρες μας.
Με ποιο τρόπο λοιπόν η συναισθηματική νοημοσύνη συμβάλλει στην επαγγελματική και στην προσωπική μας επιτυχία; Μπορούν οι συναισθηματικές δεξιότητες να βελτιωθούν ή ακόμα και να διδαχθούν;
Ποιος ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών τους; Ποια πρέπει να είναι η προτεραιότητά τους; Απλώς να κατατάσσουν βαθμολογικά τα παιδιά ή/και να τα βοηθούν να εντοπίσουν τις φυσικές τάσεις τους και τα χαρίσματά τους και αυτά να καλλιεργήσουν;
Μπορούμε άραγε να εμφυσήσουμε νοημοσύνη στα συναισθήματά μας;
Πληροφορίες
Ημερομηνία: 14 Φεβρουαρίου 2016
Ώρες: 10:00 - 14:00
Τόπος:Αθήνα Royal Olympic Hotel - Αθ. Διάκου 28 - Metro: Ακρόπολις
Κόστος συμμετοχής: €30
Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων καλέστε στο 2106712991.
Ώρες: 9:00-17:00