The Professional Presentations
Creating an atmosphere of sharing ideas and expertise has been the philosophy and the main mission of each Forum and the 3rd one was no exception.
Harry Nicolaides, Lord Byron Schools, shared with colleagues his experience from introducing many foreign languages in the schools he runs in Thessaloniki, thus catering for various interests and needs and expanding the range of educational services he offers.
Harry suggested that FLS Owners should investigate the opportunity to introduce, among other, Russian and Chinese in their schools since these two languages will be on demand in the very near future.
One million Russian tourists visited Greece this year. Russian speaking people will be hired in the hotel and tourism industry.
On the other hand Greece has long been home to thousands of Chinese businesses, from small retail stores to shipping giant China Ocean Shipping Company (COSCO), which has invested billions in Greece’s largest port.
Plans for developing the Greek-Chinese cooperation in the fields of tourism and culture are in the Hellenic-Chinese Chamber of Commerce agenda.
Harry gave information about hiring teaching staff, organising the courses, teaching hours, levels, language exams and language exams providers in Russian and Chinese.
“Smell the change” Harry said and “act accordingly”.
Victoria Prekate, Teacher, Psychologist and Author talked about ‘output failure’, a term coined by Dr Mel Levine.
Κίνητρα για μάθηση και δημιουργικότητα
Μία από τις πιο συνηθισμένες διαμαρτυρίες γονέων κι εκπαιδευτικών, σχετικά με την χαμηλή απόδοση των παιδιών, είναι η εξής: «Είναι έξυπνος, αλλά δεν ενδιαφέρεται. Είναι τεμπέλης». Σύμφωνα με τον αμερικανό παιδοψυχίατρο Mel Levine, ειδικό σε θέματα σχολικής απόδοσης, δεν υπάρχουν «τεμπέλικα» παιδιά.
Όλα τα παιδιά έχουν ανάγκη να εκφράσουν το δημιουργικό τους δυναμικό και να νιώσουν παραγωγικά και άξια. Η δημιουργικότητα είναι βασική ανάγκη του ανθρώπου -όχι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη!
Πώς μπορούμε λοιπόν να βοηθήσουμε τα παιδιά να γίνουν ο καλύτερος εαυτός τους (όχι σαν κάποιον άλλον!), ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου η εκπαίδευση φαίνεται να απαξιώνεται στα μάτια των παιδιών, λόγω της αδυναμίας να εξασφαλίσει επαγγελματική αποκατάσταση;
Οι τρόποι εργασίας, μάθησης, έκφρασης της δημιουργικότητας μαθαίνονται από την νηπιακή ακόμη ηλικία. Από την πρώτη σχολική ηλικία καλλιεργούνται επίσης η αυτογνωσία (γνώση των δυνάμεων, των αδυναμιών, των ενδιαφερόντων μου), η αυτό-διαχείριση (μεταφράζω τα όνειρά μου σε στόχους και δεσμεύομαι να τα πραγματοποιήσω) και η αυτό-οργάνωση (έχω τη ατζέντα μου και μαθαίνω να είμαι συνεπής με τον εαυτό μου και όλες τις υποχρεώσεις μου).
Αυτές είναι δεξιότητες ζωής, πολύ σημαντικότερες από την ακαδημαϊκή γνώση, απαραίτητες σε οποιαδήποτε επαγγελματική εξέλιξη. Δυστυχώς, πολλές φορές η αρνητική σχολική εμπειρία παραλύει τα παιδιά, αντί να τα βοηθήσει.
Εκτός από το εξωτερικό απολυτήριο (με το βαθμό-σφραγίδα), τα παιδιά αποφοιτούν με ένα εσωτερικό απολυτήριο, που πολύ συχνά αναγράφει: «Είμαι ή τεμπέλης ή χαζός»( ή και τα δύο!). Ενώ το εξωτερικό απολυτήριο θα ξεχαστεί σε κάποιο συρτάρι, το εσωτερικό θα παραμείνει στο υποσυνείδητο του παιδιού, υπονομεύοντας την πορεία του παιδιού σε όλη του τη ζωή (αν συνειδητά δεν το αλλάξει).
Ένας μεγάλος αριθμός παιδιών με αρνητικά εσωτερικά απολυτήρια εξελίσσεται σε ένα μεγάλο αριθμό ενηλίκων με εσωτερική παράλυση (προσωπική, δημιουργική, επαγγελματική), ο οποίος με τη σειρά του συνεισφέρει στην παράλυση μια ολόκληρης κοινωνίας και οικονομίας. Η ζημιά της χαμηλής αυτοεκτίμησης δύσκολα εκτιμάται.